ראש מנהל החינוך בעיריית אשדוד בבית הספר רעים ביום הראשון ללימודים אחרי חופשת קורונה ארוכה במיוחד. צילום: שמואל דוד

חוזרים ללימודים באשדוד: כך זה נראה הבוקר

הרבה בלבול ותורים ארוכים: בעוד חלק מההורים מתנגדים, אחרים שבו לשלוח אל ילדיהם למסגרות החינוכיות

פורסם בתאריך: 3.5.20 08:52

     

 הבוקר (א') התחדשו באופן חלקי הלימודים בבתי הספר באשדוד ואלפי תלמידים שבו אל מסגרות החינוך מהם נעדרו זמן כה רב.

כך נראתה הבוקר החזרה של כיתות א' עד ג' בבית ספר רתמים שבעיר, כשההורים ממתינים לתור ילדיהם להיכנס אל מוסד הלימודים לאחר שהצהירו על בריאות ילדיהם. כמו בתי ספר רבים בעיר עקב התהליך האיטי בקבלת כל תלמיד בנפרד כניסת התלמידים אל בית הספר נמשכה מעל הזמן השגרתי, אך ההורים ניסו לשמור על סבלנות ככל האפשר לאור המצב המובן. 

אנה אם לשלושה ילדים מספרת: "היום הבן הגדול שלי שלומד בכיתה ג' חוזר ללימודים בהתרגשות, ואני מקווה שכל הילדים שלי יחזרו בקרוב גם ללימודים…זה טוב שהוא חוזר ללמוד זה קצת מקל. בבית אנחנו מסתדרים, גם רבים גם לימודים בזום, קשה". לגבי הפחד של הורים לשלוח את ילדיהם, אנה דווקא לא הבעיה דאגה: "לא היה חשש אני לא מפחדת".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בית ספר שז"ר באשדוד. צילם: שמואל דוד

החזרת פעילות מסגרות החינוך התקבלה על ידי ועדת השרים לענייני קורונה במהלך השבוע האחרון. ביום שישי קבעה הוועדה את המתווה הסופי של החזרה, כששינויים כמובן עוד אפשריים בהתאם למצב.  כך, לאחר הפסקה ממושכת של יותר מחודש וחצי, הורים רבים בעיר נאלצו הבוקר להחליט האם לשלוח את ילדיהם ללמוד בבית הספר. 

הורים רבים נרתעו מהחלטה לחזרה הדרגתית ללימודים מתוך חשש כי אי שמירה מספקת על כללי היהגיינה והמרחב האישי יובילו להדבקה רחבה. מספר רשויות מקומיות  התמרדו כנגד החלטת הממשלה כמו תל אביב ובאר שבע, המסרבות לפתוח את שערי בתי הספר בעירם בטענה כי מדובר בשלב מוקדם מידי ובתהליך לא אחראי. עם זאת, ראשויות עירוניות יהיו מחויבות לפתיחת מוסדות הלימוד רק החל מיום שלישי (5.5) הלימודים עדין לא יחשבו בגדר חובה. 

בית הספר רתמים אשדוד, הבוקר. צילום: אסף ליבוביץ'

הכניסה להורים אסורה. בית ספר רתמים הבוקר

לפי הנחיות משרד הבריאות על ההורים לבדוק חום לילדים כל בוקר ולדווח על כך לבית הספר. ילד שלא חש בטוב או שאחד מבני משפחתו, או כמובן ילד שהיה במגע עם חולה מאומת יתבקשו שלא לשוב לבית הספר בכדי למנוע מצב של ההמשך ההידבקות בקרב הילדים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




לפי החלטת וועדת השרים לענייני קורונה, היום חזרו ללמוד תלמידי כיתות א' עד ג', כשהם מחולקים לקבוצות שלא עולות על 17 תלמידים בכיתה. בנוסף הלמידה תתקיים חמישה ימים בשבוע, חמש שעות ביום, ולא שלושה ימים בשבוע כפי שהוצע לפני ימים ספורים. במשרד החינוך הסבירו כי לא תתאפשר כל חריגה למספר גבוהה יותר של תלמידים בקבוצה ולכן יתכן כי חלק מהקבוצות יורכבו מתלמידים משכבות גילאים שונים.

תלמידי כיתות י"א וי"ב החל מהיום יגיעו לבתי הספר למבחני בגרויות ושיעורי הכנה ותגבור לקראת מועדי הבחינות.  כמו כן, תלמידי החינוך המיוחד חזרו היום ללמוד באופן מלא. כך גם תלמידי החינוך החרדי מכיתות ז'-י"א. 

באשר לגנים, על אף ההחלטה הקודמת להחזיר את הפעילות. לפי החלטת וועדת השרים האחרונה, פעוטונים וגנים תרם יחזרו לפעול. ויחודשו לכל המאוחר ב-10 במאי לאחר הערכה מחודשת של התקדמות ההתפשטות של נגיף הקורונה. 

תלמידי כיתות ד' עד י' יאלצו בינתיים להישאר להמשיך ללמוד בבית בלמידה מרחוק. כאשר מערכת החינוך נערכת גם לחזרה שלהם עד הראשון ליוני לכל המאוחר.  

ראש העירייה, ד״ר יחיאל לסרי: "תלמידי כיתות א׳, ב׳ ו-ג׳, באשדוד, שבו היום ללימודים. ויש להניח, שמהלך זה מלווה בחששות מובנים. אני מבקש בפניה הזו להסביר ולהבהיר את הנושא החשוב הזה.

"מגיפת הקורונה הובילה לפגיעה כלכלית קשה. משפחות רבות אינן יכולות לעמוד בכך. הפעלת מערכת החינוך היא תנאי חשוב, להחזרת המשק לפעילות, כדי שאתם ההורים, תוכלו לשוב לעבודה סדירה. אך בשום-אופן, לא על חשבון החיים והבריאות.

"בואו נזכיר לעצמינו. כאשר היתה סכנה לאיבוד שליטה על התפשטות הנגיף, מערכת החינוך הושבתה לחלוטין. לא לקחנו סיכון. וכעת, אחרי ההצלחה הראשונית בבלימת ההתפשטות, נוצרו התנאים לחזרה הדרגתית ואחראית. בשלב ראשון בכיתות הנמוכות והגבוהות. ובהמשך, לפי התוצאות, גם בגני הילדים וכיתות ד׳ עד י׳. ובכל שלב, תוך הגנה מקסימלית על בריאות הילדים. בריאות צוותי ההוראה והמינהלה. ודרכם על הבריאות של כולנו. ללא פשרות. החיים והבריאות בראש מעייננו. באשדוד נערכנו מבעוד מועד, תוך הקפדה מלאה, על הנחיות משרדי הבריאות והחינוך. בתי הספר שלנו מוכנים באופן מלא ובטוח, לקליטת התלמידים.

"בוצע חיטוי יסודי של שטח ביה״ס, והכיתות. כיסאות, שולחנות, ומשטחי למידה ומחשבים. מידי שעה יחוטאו משטחי השולחנות, ידיות הדלתות, ויתבצע הליך מסודר של שטיפת ידיים יסודית של התלמידים והצוות. בסוף כל יום לימודים יבוצע נקיון יסודי וחיטוי של כל בית הספר. בהתאם להנחיות משרד הבריאות.
הכיתות חולקו ללמידה בקבוצות קטנות. תוך שמירה על כללי המרחק וההיגיינה.

בתי הספר צויידו במלאי מסכות לטובת תלמידים ואנשי צוות שיזדקקו לכך,והחל ממחר, נספק מסיכה לשימוש רב-פעמי לכלל התלמידים. חומרי החיטוי יהיו בהישג יד, בכיתות ובשירותים, והתלמידים יקבלו הדרכה כיצד להשתמש בהם, וכיצד להתנהל בבית הספר ולשמור על הכללים.

בנוסף, ההורים הונחו, לא לשלוח לבית הספר ילדים עם חום או סימני מחלה כלשהם (במיוחד שיעול או כאב גרון). ויחתמו על הצהרה על כך, מדי יום. המאבטחים יצויידו אף הם במדי חום. הורים או כל מבוגר אחר, שאינם מהצוות, לא יורשו להכנס לשטח בית הספר. ההפסקות תהיינה כמובן, בקבוצות קטנות ובאזור נפרד לכל קבוצה.

"בכל בית ספר יש ממונה קורונה, שיפקח ויוודא, שכל ההנחיות האלה מתבצעות. בנוסף לאחריות של המנהלת והמורות. מבין צוותי החינוך והעובדים בבית הספר, אישרנו להגיע לעבודה, רק לאלה שאינם נמצאים, בקבוצת סיכון, מנגיף הקורונה, מחמת גיל, או מחלות רקע. לכן, אנו מבקשים, גם מיכם ההורים, שאם אתם בקבוצת סיכון כלשהיא (ואם יש לכם ספק, תתייעצו עם רופא המשפחה שלכם), אנא, אל תשלחו את ילדיכם לבית הספר, הודיעו למנהלת והמורה, ונדאג לתת מענה, כדי שהתהליך החינוכי של הילדים לא יפגע. לא נשאיר אף ילד מאחור.

ההחלטה להחזיר את הילדים אינה קלה, לא לממשלה, ולא לנו בעיר. אבל היא אפשרית, כיוון, שאצלנו בישראל, הושגה שליטה טובה על התפשטות הנגיף. ואנחנו חייבים להתחשב גם במשבר הכלכלי. להקשיב לזעקת בעלי העסקים, והמחאות של עובדים בכל המגזרים במשק. כי המצוקה גדולה ואמיתית.

"הנגיף אמנם עדיין איתנו, ועלולות להיות התפרצויות נקודתיות של הדבקה. לאור הנסיון שנצבר, במערכת הבריאות וברשויות, נצטרך ונדע לטפל בהן. באופן ממוקד. עפ״י האופי שלהן. בלי לסגור את כל המשק.

"באשדוד למשל, איננו מסתפקים בתחקירים של משרד הבריאות. אנו מפעילים בנוסף, צוות בראשותי, שעוקב מדי מיום אחרי הנדבקים החדשים, ודואג שכל הפעולות הנדרשות למנוע התפשטות נוספת, אכן מתבצעות.

"אם חלילה המהלך לא יצליח ותהיינה התפרצויות רבות, עם איבוד שליטה על התפשטות הנגיף, לא נוכל להתקדם לשלבים הבאים, ואף נשוב לנקודת ההתחלה.
וזה כמובן תלוי בכולנו בשמירה קפדנית על הכללים. אנחנו מאמינים, שבשיתוף פעולה טוב, ביניכם ההורים וביננו, במערכת החינוך ובעיריה, נצליח במהלך. ובעזרת השם נוכל להתקדם לשלבים הבאים, של היציאה מהמשבר.

"אם למרות כל הנ״ל, יש ביניכם ההורים, כאלה, שעדיין חוששים ולא מרגישים בטוחים. או שאינכם יכולים, מסיבה כלשהיא, לשלוח את הילדים לבית הספר, נבין זאת, ונכבד את ההחלטה שלכם. וגם נסייע לילדים בהשלמת החומרים, אך חשוב שתעשו מאמץ. כיוון שלהחזרת הלימודים לשגרה יש ערך פדגוגי ופסיכולוגי חשוב ביותר עבור ילדיכם. מעבר לערך הכלכלי למשק.

מבחינתינו, בעת הזאת, החזרת המשק לפעילות כלכלית, היא יעד דחוף וקריטי. אחרי הצלחת שלב הבלימה, ועד הכחדת מגיפת הקורונה על ידי גילוי תרופה או חיסון. אנחנו חייבים ללמוד לשוב לחיי שגרה. בהדרגה, ובזהירות. תוך חישוב הסיכון הבריאותי. בכל נקודת זמן וכך בדיוק אנו נוהגים ביישום החלטות הממשלה בעיר שלנו אשדוד.
נמשיך לעדכן אתכם".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר