משבר במערכת החינוך. צילום: דוד בכר
משבר במערכת החינוך. צילום: דוד בכר

בואו נעשה סדר: מי חוזר ללימודים ומתי

לפי החלטת ועדת השרים מהשעות האחרונות, ביום ראשון יחזרו ללימודים תלמידי כיתות א' עד ג' בקבוצות של לא יותר מ-17 ילדים. הלימודים בגנים יחודשו לכל המוקדם ב-10 במאי. לאחר שכמה רשויות מקומיות הודיעו שלא יפתחו את בתי הספר, משרד החינוך הודיע שניתן יהיה לפתוח עד יום שלישי: "בשלב זה, הלימודים לא יוגדרו כחובה למעט הבגרויות"

פורסם בתאריך: 1.5.20 17:02

     

לאחר תקופה ארוכה שבה הם ישבו בבית בעקבות משבר הקורונה, החל מיום ראשון התלמידים יחלו לחזור למערכת החינוך באופן הדרגתי. בניגוד להחלטה קודמת השבוע, בשלב זה ילדי הגנים לא יחזרו בעקבות החשש מהתפשטות ההדבקה. הגנים ייפתחו מחדש לכל המוקדם ב-10 בחודש.

על פי ההודעה של משרד החינוך מהיום, שישי, אחר הצהריים, ביום ראשון, 3.5, יחזרו ללמוד:

● כיתות א-ג
● כיתות יא-יב
● תלמידי החינוך המיוחד באופן מלא
● החינוך החרדי ז-יא


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תהליך ההכנה של הרשויות וצוותי החינוך ובכלל זה קליטת התלמידים יסתיים לכל המאוחר עד ליום שלישי, 5.5.

במסגרת החלטת וועדת השרים לענייני קורונה מהיום (שישי) יחזרו ללמוד 5 שכבות גיל בחינוך הכללי ו-5 שכבות גיל בחינוך החרדי:

▪️ כיתות א-ג בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי: ילמדו 5 ימים בשבוע, בימים: א-ה, 5 שעות לימוד מדי יום. הלמידה תתקיים בקבוצות קטנות של עד 17 תלמידים.
▪️ כיתות יא-יב בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי: יגיעו לתגבורים ומרתונים לימודיים לקראת הכנה לבגרות, בקבוצות קטנות של עד 17 תלמידים.

▪️בחינוך החרדי: יחזרו ללמוד שכבות הגיל המקבילות לכיתות ז'-י״א. המשרד יפרסם עדכון בהמשך.

▪️ חינוך מיוחד- כל תלמידי החינוך המיוחד מגיל 21-3 יחזרו ללמוד, בימים א-ה, בין השעות: 8:00-14:00. תלמידי החינוך המיוחד בחברה הערבית ילמדו עד לשעה 13:00 בשל צום הרמדאן. כיתות חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים ילמדו עד לשעה 13:00 בימים א-ה. תלמידים משולבים (גנים, כיתות ד-י) ימשיכו לקבל מענה לימודי וטיפולי במוקדים שייקבעו על ידי הרשות המקומית, כפי שהיה עד היום. תלמידי כיתות יא-יב שניגשים לבחינות הבגרות ילמדו יחד עם חבריהם לכיתה.

הפגנת אנשי הוראה וגננות אתמול בת"א נגד החזרה ללימודים בשלב זה. צילום: מגד גוזני

▪️ נוער בסיכון (הלומדים במרכזי חינוך טכנולוגיים, מפתנים ותוכנית הילה). המשרד יפרסם הודעה בהמשך.

▪️ גני ילדים 3-6 ישובו לפעילות בתאריך 10.5.20. החזרה לפעילות תתקיים בכפוף להערכת מצב שתעשה בנושא.

▪️ כיתות ד'-י' – יגובש מתווה לחזרה ללימודים במהלך חודש מאי ולא יאוחר מהתאריך 1.6.20.

 

במשרד שבים ומציינים כי מערכת החינוך תחל את לימודיה באופן הדרגתי, במתכונת של קבוצות קטנות שיכילו עד 17 תלמידים, תוך שמירה על פי כללי המניעה וההיגיינה שייקבעו בתיאום עם משרד הבריאות. "החזרה תעשה על פי ההיערכות של כל רשות ובית ספר, כדי לאפשר להם להיערך באופן ראוי. בשלב זה, הלימודים לא יוגדרו כחובה (זולת מבחני הבגרות)".

שר החינוך רפי פרץ: "מערכת החינוך הייתה ערוכה לפתיחה ביום ראשון בהתאם למתווה שאושר בוועדת השרים, וכך גם הצגתי זאת בישיבה היום. אני שמח שוועדת השרים אישרה היום את פתיחתן של כיתות א'-ג', הרחבת החינוך המיוחד, וכן את חזרתם של תלמידי י"א-י"ב – יש בכך בשורה משמעותית מאוד לתלמידים, למורים ולמדינה כולה".

מנכ"ל המשרד שמואל אבואב: "אנחנו מברכים על ההחלטה של ועדת השרים לפתוח את מערכת החינוך כבר ביום ראשון. אנחנו פועלים לילות כימים כדי להכין את בתי הספר לקראת החזרה ההדרגתית לשגרה. גיבשנו מתווים מפורטים תוך התאמתם לצרכים הנדרשים. נמשיך לנטר ולהשלים את הפערים שעוד נותרו, ובמקביל לפעול להחזרתה של כלל מערכת החינוך ללימודים".

 

 

 

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר