פתיחת שנת הלימודים באשדוד. צילום: עיריית אשדוד

כיתות קטנות ומסכה לכל תלמיד: כך תחזור אשדוד ללימודים ביום ראשון

בניגוד להצהרה של העירייה שהתלמידים יקבלו מסיכה לשימוש רב פעמי, אומר הורה תושב העיר: "מחנכת הכיתה הודיעה לנו שההורים צריכים לדאוג לשלוח את הילד עם מסכה"

פורסם בתאריך: 1.5.20 16:08

     

בעוד הבילבול סביב חזרת הילדים למערכת החינוך בשיאו, באשדוד מבטיחים שהשלימו את ההיערכות בצורה משביעת רצון.

אחרי כחודשיים של השבתת הלימודים בגנים וובתי הספר בעקבות התפשטות מגפת קורונה, ביום ראשון, 3 במאי, תחל חזרה הדרגתית של התלמידים.

על פי נתוני משרד הבריאות מספר הנדבקים באשדוד בנגיף מאז תחילת ההתפרצות עומד נכון להבוקר על 283 – עלייה של שני חולים מאתמול. 159 החלימו, כך שמניין החולים הפעילים בעיר הוא 124.

הממשלה כבר הצהירה מוקדם יותר השבוע שתחילה יחזרו ילדי הגנים ותלמידי הכיתות הנמוכות. אלא שאתמול נודע שלפי שעה הגנים יישארו סגורים. כך שמי שיחזרו הם תלמידי כיתות א'-ג' וגם תלמידי החטיבה העליונה במסגרת לימודים מרוכזים לקראת בחינות הבגרות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




הורים רבים כבר הודיעו שהם אינם מתכוונים לשלוח את ילדיהם ללימודים מתוך חשש שיידבקו במחלה. לטענתם המערכת אינה ערוכה והזמן עוד לא הגיע לכך.

אולם בעיריית אשדוד מנסים לשדר מסר של הרגעה להורים ומבטיחים שכל ההכנות בוצעו על הצד הטוב ביותר, כך שהלימודים בבתי הספר יתחדשו החל מיום ראשון.

"בהמשך להחזרת החינוך המיוחד לפני כ-10 ימים", נמסר, "ביצעה עיריית אשדוד ריכוז מאמץ אדיר על מנת לאפשר חזרה הדרגתית של ילדי כיתות א'- ג' ותלמידי יא' יב' לקבוצות תגבור לקראת הבגרויות. בוצעה היערכות מקיפה גם בגני הילדים, אולם בהתאם להנחיות הממשלה, חזרת גני הילדים נדחית".

עוד נמסר מהעירייה, שבמסגרת ההיערכות בתי הספר "נוקו באופן יסודי, בוצעה הפרדה בין כיתות, כך שכל כיתה תכיל מקסימום 15 תלמידים, נרכשו לכל התלמידים מסכות רב פעמיות, חומרי חיטוי לידיים ומטליות חיטוי. כל ילד ישב במקום קבוע וילמד בהרכב קבוע. נבנו חציצות בפרוזדורים והתלמידים יצאו להפסקות לסירוגין, על מנת לשמור על כללי הריחוק החברתי".

תושב העיר אמר ל"כאן דרום": "זה יפה שבעירייה מצהירים הצהרות יפות, אבל מחנכת הכיתה של הבן שלנו הודיעה להורים שהם צריכים לדאוג לשלוח את הילד עם מסכה מהבית".

"כל הורה", מציין ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי, "יתבקש לחתום על הצהרה יומית לפיה נמדד לילד חום והוא מתחת ל-38 ושאין בבית אנשים חולים או בבידוד, כתנאי לכניסה לשטח בית הספר.

לסרי: "נערכנו על פי כל הכללים המחמירים שננקטו במקומות אחרים בעולם, ועפ״י הנחיות משרדי הבריאות והחינוך, מתוך הבנה שהחזרת הילדים בעיקר בכיתות הנמוכות ובגנים, הינה תנאי הכרחי להחזרת המשק לעבודה באופן הדרגתי.

"אני מודה מקרב לב למינהל החינוך, להנהלות מוסדות החינוך, לצוותי ההוראה, לגננות ולסייעות ולעובדי העיריה , על המאמץ הרב בהכנת המערכת לקליטה מיטבית של התלמידים, ומאחל לכולנו חזרה לשגרה בריאה ובטוחה" .

כך תיראה החזרה ההדרגתית ללימודים – הנה העדכון האחרון של משרד החינוך מהיום בשעה 16:25 –

ביום ראשון יחזרו ללמוד:

● כיתות א-ג
● כיתות יא-יב
● תלמידי החינוך המיוחד באופן מלא
● החינוך החרדי ז-יא

על רקע המורכבות במציאות הקיימות – החזרה תעשה באופן הדרגתי כדי לאפשר לכלל הרשויות וצוותי החינוך להיערך בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

מערכת החינוך תפתח את שעריה כבר ביום א' הקרוב, ה- 3.5 לחזרה הדרגתית ומסודרת של בתי הספר. בימים הקרובים תערכנה הרשויות ובתי הספר בשורה של היבטים, שכוללים בין היתר: היערכות מנהלתית, ניקיונות, חלוקת הכיתות, הכנת צוותי החינוך, קביעת קבוצות, שיבוץ תלמידים, חלוקת כיתות, חלוקת הקבוצות, הכנת חדרי המורים, הכנת חומרי לימוד ועדכון התלמידים והוריהם. *_תהליך ההכנה של הרשויות וצוותי החינוך ובכלל זה קליטת התלמידים יסתיים לכל המאוחר עד לתאריך ה- 5.5.2020._*

המשרד עובד בשיתוף פעולה מלא עם מרכז השלטון המקומי ועם משרד הבריאות כדי להבטיח את פתיחתם התקינה של מוסדות החינוך. רשויות ובתי ספר שערוכים, יוכלו להתחיל את הלימודים ביום ראשון. רשויות שנדרשות להן ימי היערכות נוספים, ישלימו אותם בימים הקרובים.

כאמור, במסגרת החלטת וועדת השרים לענייני קורונה מהיום (שישי) יחזרו ללמוד 5 שכבות גיל בחינוך הכללי ו-5 שכבות גיל בחינוך החרדי, כמפורט פה:
▪️ *כיתות א-ג* בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי: ילמדו 5 ימים בשבוע, בימים: א-ה, 5 שעות לימוד מדי יום. הלמידה תתקיים בקבוצות קטנות של עד 17 תלמידים.
▪️ *כיתות יא-יב* בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי: יגיעו לתגבורים ומרתונים לימודיים לקראת הכנה לבגרות, בקבוצות קטנות של עד 17 תלמידים.

▪️ *בחינוך החרדי*: יחזרו ללמוד שכבות הגיל המקבילות לכיתות ז'-י״א. המשרד יפרסם עדכון בהמשך.

▪️ *חינוך מיוחד*- כל תלמידי החינוך המיוחד מגיל 21-3 יחזרו ללמוד, בימים א-ה, בין השעות: 08:00-14:00. תלמידי החינוך המיוחד בחברה הערבית ילמדו עד לשעה 13:00 בשל צום הרמדאן. כיתות חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים ילמדו עד לשעה 13:00 בימים א-ה. תלמידים משולבים (גנים, כיתות ד-י) ימשיכו לקבל מענה לימודי וטיפולי במוקדים שייקבעו על ידי הרשות המקומית, כפי שהיה עד היום. תלמידי כיתות יא-יב שניגשים לבחינות הבגרות ילמדו יחד עם חבריהם לכיתה.

▪️ *נוער בסיכון* (הלומדים במרכזי חינוך טכנולוגיים, מפתנים ותוכנית הילה). המשרד יפרסם הודעה בהמשך.

▪️ *גני ילדים 3-6* ישובו לפעילות בתאריך 10.5.20. החזרה לפעילות תתקיים בכפוף להערכת מצב שתעשה בנושא.

▪️ *כיתות ד'-י'* – יגובש מתווה לחזרה ללימודים במהלך חודש מאי ולא יאוחר מהתאריך 1.6.20.

במשרד שבים ומציינים כי מערכת החינוך תחל את לימודיה באופן הדרגתי, במתכונת של קבוצות קטנות שיכילו עד 17 תלמידים, תוך שמירה על פי כללי המניעה וההיגיינה שייקבעו בתיאום עם משרד הבריאות.
כאמור, החזרה תעשה על פי ההיערכות של כל רשות ובית ספר, כדי לאפשר להם להיערך באופן ראוי. בשלב זה, הלימודים לא יוגדרו כחובה (זולת מבחני הבגרות).

בתי הספר יעדכנו את התלמידים וההורים אודות מועד החזרה ללימודים.

המשרד יפרסם את המתווים המעודכנים כבר במוצאי שבת הקרוב. על רקע המציאות המורכבת והמשתנה, ימשיך המשרד לנטר ולעדכן באופן שוטף בדבר כל התפתחות חדשה.

שר החינוך רפי פרץ: "מערכת החינוך הייתה ערוכה לפתיחה ביום ראשון בהתאם למתווה שאושר בוועדת השרים, וכך גם הצגתי זאת בישיבה היום. אני שמח שוועדת השרים אישרה היום את פתיחתן של כיתות א'-ג', הרחבת החינוך המיוחד, וכן את חזרתם של תלמידי י"א-י"ב – יש בכך בשורה משמעותית מאוד לתלמידים, למורים ולמדינה כולה".

מנכ"ל המשרד שמואל אבואב: "אנחנו מברכים על ההחלטה של ועדת השרים לפתוח את מערכת החינוך כבר ביום ראשון. אנחנו פועלים לילות כימים כדי להכין את בתי הספר לקראת החזרה ההדרגתית לשגרה. גיבשנו מתווים מפורטים תוך התאמתם לצרכים הנדרשים. נמשיך לנטר ולהשלים את הפערים שעוד נותרו, ובמקביל לפעול להחזרתה של כלל מערכת החינוך ללימודים".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר