ההורים מתנגדים, הילדים יישארו בבית. בתמונה: משפחת יפרח, צילום באדיבות המשפחה

"אנחנו מפחדים": הורים באשדוד לא ישלחו את הילדים ללימודים ביום ראשון

אחרי השבתה של קרוב לחודשיים בעקבות מגפת קורונה, הלימודים יתחדשו באופן הדרגתי, תחילה בגנים ובכיתות הנמוכות, אך יש הורים שמתעקשים להשאיר את ילדיהם בבית בשלב זה

פורסם בתאריך: 30.4.20 14:53

     

"אנחנו מפחדים, אני לא חושבת שאני צריכה להפוך את הילדים שלי לשפני ניסיונות", אומרת חופית יפרח, אם לארבעה מאשדוד, שאינה מתכוונת לשלוח את ילדיה ללימודים בתחילת השבוע מתוך חשש שהם יידבקו.

לפי החלטת הממשלה, ביום ראשון הקרוב מערכת החינוך תחל לחזור לפעילות באופן מדורג. זאת, לאחר קרוב לחודשיים של השבתה ולמידה חלקית ביותר מהבית בעקבות משבר מגפת קורונה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"ההיערכות", מוסיפה יפרח, "איננה מספקת, פשוט לא היערכות נכונה מצד משרדי הבריאות, החינוך וכל מי שאמור לטפל בדבר. אין היערכות לחיטוי כמו שצריך, לא נקבעו הוראות ברורות לגבי חבישת כפפות ומסכות, ולא ברור איך גננות יוכלו בכלל לטפל בילדים קטנים כשהן מונחות שלא להתקרב אליהם, זה לא הגיוני. כשיהיו פתרונות ריאליים שלא תלושים מהמציאות אני אתחיל לחשוב על להחזיר את הילדים".

לאחר תקופה ממושכת של השבתת מערכות החינוך בארץ, השבוע התקבלה ההחלטה להתחיל להשיב את הפעילות של מוסדות החינוך בארץ באופן חלקי.  ההחלטה התקבלה על ידי ראש הממשלה וועדת השרים לענייני קורונה ביום שני האחרון (27.4)

החזרה לבתי הספר והגנים מותנת כמובן בהמשך המגמה של הירידה בהדבקה בקורונה והערכה נוספת תתקיים מחרעם זאת, חוסר הבהירות לאופן בו ישמרו על בריאות התלמידים והמורים, מעורר חשש בקרב הורים רבים שמסרבים לשלוח את ילדיהם מהפחד שמא ידבקו.  

הורים ברחבי הארץ הביעו התנגדות לחזרה לגנים ובתי הספר. רבים מהם טוענים כי מדובר במהלך מוקדם מידי, כאשר איום הקורונה עדין לא מוגר לכדי אבטחת הביטחון הציבורי. חלק אף מבקרים את תכנית משרד החינוך בטענה שהיא מבולבלת ובלתי ניתנת ליישום.

חופית, עצמאית מהבית, אם לארבעה ילדים בגילאים צעירים הלומדים במערכות החינוך בעיר: רואי בן 12 בכיתה ו' ויהונתן בן 6 בכיתה א', לומדים בבית ספר חב"ד בעיר; הראל בן 5 בגן חובה 'תאנה', ואדל בת 4 בגן תרום חובה 'ריחן'. 

"הגננת של הבת שלי התקשרה היום והסבירה שהלמידה תהיה רק יומיים בשבוע, אז מה אני עושה בשאר השבוע?" משתפת חופית "בנוסף ילדים שלא היו חודש וחצי בבית זה כמו להתחיל את השנה מחדש, צריך תקופת הסתגלות. אי אפשר לצפות מילד קטן לעכל את המציאות הזאת מחדש שוב, במיוחד כשהילדים מוחלקים לקבוצות." 

"לי יש את הפריבילגיה כי אני בבית". מודה חופית "אבל אני יכולה להגיד ממה שאני רואה בקבוצות של ההורים, כולם משתגעים. מעבר לזה שנכון שצריך להתחיל שגרה מסוימת, כל עוד שלא יתנו פתרונות שהן באמת יישומים אני לא אשלח את הילדים שלי." 

עופר צבאן. צילום: דור גפני

עופר צבאן. צילום: דור גפני

"אני אומר את דעתי האישית אחרי שיחות רבות עם חברי וועד ההורים הבית ספרי" סיפר לכתב כאן דרום עופר צבאן, יו"ר ועד ההורים בבית ספר דביר, "אני חשוב שהמתווה לחזרה הוא ממש לא הגיוני. בתי הספר לא ערוכים או מוכנים לזה. אני לא שמעתי על שום בית ספר שעבר חיטוי כמו מוסדות ציבוריים למיניהם" 

"אני בכלל לא יודע איך אפשר לקיים למידה בצורה כזו" מוסיף עופר, "נותנים למורים ללמד את כיתות ד'- עד ו' מרחוק ומצפים מהם להמשיך לסייע בבית הספר למורים שנמצאים עם הכיתות בנמוכות, איך הם אמורים לחלק את עצמם ככה אני לא מסוגל להבין".

"אני גם לא חושב שמישהו חשב על תגבור עובדי ניקיון" הוא ממשיך, לי יש שני ילדים במערכת החינוך בכיתות ה' ו-ו' אבל אם הם היו אמורים לחזור, לא הייתי מוכן, חד משמעית." 

מי חוזר בראשון ואיך? 

  • בתי הספר היסודיים – כיתות א' עד ג', חזרה לחמישה ימי לימודים בשבוע, חמש שעות ביום. כאשר התלמידים מחולקים לקבוצות של עד 15 תלמידים בקבוצה.  
  • גני ילדים- חזרה חלקית ללימודים. ילדי הגן יחולקו לשתי קבוצות של 15-17 ילדים. כל קבוצה תלמד מהגן חצי שבוע ומהבית בחצי השבוע השני. 
  • גם יחזרו- פעוטונים, מעונות יום וגנים פרטיים יחזרו לעבוד על מי החלטת המעסיק. 
  • תלמידי יא'-יב': יגיעו לקיום בחינות בגרות ותגבורי למידה שיקבעו על ידי בית הספר.

עדין לא חוזרים: 

  • יסודי: כיתות ד' עד ו' 
  • תיכון וחטיבת ביניים: כיתות ז' עד י' 
  • צהרונים:  הממשלה אישרה פעילות צהרונים, אך ההפעלה תלויה בהחלטת הראשות המקומית. באשדוד נכון לעכשיו נראה כי *לא* תתקיים למידה בצהרונים. העירייה תחליט לגבי הפעלתם עד יום ראשון.  

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר