המשנה לראש העירייה מכללת אחוה: יניב קקון ונורית טופז עם הסטודנטים המצטיינים מאשדוד צילום: פרטי

אותות 'עמית כבוד' וטקס מצטיינים במכללת אחוה

המכללה האקדמית אחוה העניקה אמש אותות 'עמית כבוד' לד"ר עליזה בלוך, ראש עיריית בית שמש ולסא"ל (בדימוס) יובל וגנר, נשיא ומייסד עמותת 'נגישות ישראל'. האותות הוענקו במהלך טקס הוקרה לסטודנטים מצטיינים המתקיים מדי שנה

פורסם בתאריך: 22.1.20 14:40

     

המכללה האקדמית 'אחוה' ערכה אמש טקס הוקרה חגיגי לסטודנטים מצטיינים. הטקס התקיים במעמד נשיאת המכללה פרופ' שוש ארד, יו"ר האסיפה הכללית של המכללה אלוף במיל. חגי טופולנסקי, מ"מ יו"ר הוועד המנהל גונדר משנה (בדימוס) שרה פרידמן,  מנכ"לית המכללה ד"ר אתי גרובגלד, רענן דינור, לשעבר מנכ"ל משרד רוה"מ ויו"ר הוועד המנהל במכללת רופין, אברהם טורם נציב לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, ראשי ערים ורשויות מהסביבה, סגל אקדמי ומנהלי, סטודנטים מצטיינים ובני משפחותיהם.

במסגרת הטקס הוענקו אותות 'עמית כבוד' לד"ר עליזה בלוך, ראש עיריית בית שמש ולסא"ל (בדימוס) יובל וגנר, נשיא ומייסד עמותת 'נגישות ישראל'. הטקס החגיגי פתחה מקהלת "קולות שלובים" של המכללה ואל הבמה עלו בזה אחר זה 42 סטודנטים מצטיינים, בהם 16 מצטייני נשיאה, 24 מצטייני דיקאן, ו2 סטודנטים שקיבלו הצטיינות אישית.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




נשיאת המכללה פרופ' שוש ארד בירכה את המצטיינים: "תפקיד האקדמיה הוא לא רק בלימודים הגבוהים, אלא באפשרות לחשוף בפניכם כל דרך חדשה להרחבת דעת, להעניק כלים לידע נוסף ולחשיבה ביקורתית. המצפן הפנימי של המערכת האקדמית בה אתם משולבים, תפקידו העיקרי לייצר ידע וללמדו, אך הוא גם לפעול למען החברה, למען החלשים יותר, בעלי המוגבלויות, ולשלבם בצורה חיובית בחברה. לאחוה יש תפקיד משמעותי לפיתוח סביבתה ואתם סטודנטים מצטיינים, יחד עם סגל המכללה ביחד נחושים להשפיע ולתרום להתפתחות דרום הארץ והחינוך בו".

ילון חמו, סטודנט מצטיין להוראת האנגלית בתכנית מצוינים בחינוך (רג"ב) ונציג הסטודנטים,  בירך את חבריו לספסל הלימודים:"אני גאה להיות נציג המצטיינים לצד אנשים מעוררי השראה כמו יובל וגנר וד"ר עליזה בלוך, אך אני יותר גאה לעמוד פה לצד סטודנטים מצטיינים שחותרים למצוינות אישית וחברתית. העשיה החברתית המבורכת שנעשית במכללה היא החלק המשמעותי באמת- פרויקטים למען הקהילה, סיוע לקשישים, שילוב וקידום אנשים עם מוגבלויות"

בנוסף, במהלך הטקס הוענקו אותות 'עמית כבוד' לראש עיריית בית שמש, ד"ר עליזה בלוך ולסא"ל (בדימוס) יובל וגנר, נשיא ומייסד עמותת נגישות ישראל. פרופ' ארד בירכה את מקבלי האותות:"אתם נמצאים בשורה הראשונה של הישראלים "היפים", המייצגים את כל הטוב שקיים בחברה הישראלית. אתכם יחד אנחנו מציינים ומוקירים את הטוב ולומדים כיצד להשתפר כיחידים וכחברה".

מנימוקי הוועדה אשר בחרה בד"ר עליזה בלוך: על תרומתה המגוונת רבת השנים לחינוך ולחברה בישראל ועל היותה מודל לחיקוי בחתירתה לקידום חדשנות ולהשבחת איכות ההוראה בפריפריה. על שהוכיחה בפעולותיה בשדה החינוך שלכל נער ונערה יש היכולת לפרוץ מחסומים חברתיים וכלכליים ולממש את היכולות הטמונות בהם. על פעולתה המתמדת לגיבוש חזון חינוכי דמוקרטי ולפיתוח סגנון ניהול חדשני המתמודד עם אתגרים מתוך שוויוניות וקבלת האחר. על יכולותיה המופלאות לנווט בכישרון, בנחישות ובנחרצות את אחת הערים המורכבות במרקם תושביה ולפעול למען אחדות, שוויון ואחווה מתוך אחריות וכבוד הדדי, לצד שמירה על מנהל תקין וקידום שירות ציבורי איכותי וחדשני. על היותה דמות המגלמת במעשיה ובאישיותה את ערכיה של המכללה האקדמית אחוה: פעילות למען האחר, מעורבות חברתית, תרומה לקהילה וקידום צדק ושוויון חברתי מתוך תחושת שליחות ומתוך תבונה ורגישות רב-תרבותית, תוך שאיפה למיומנות מקצועית ושלמות.

ראש עיריית בית שמש, ד״ר עליזה בלוך אמרה: "אני מודה על האמון בתהליכים שבית שמש עוברת. בית שמש היא עיר של איכויות ועיר של אנשים ואני גאה להוביל אותה להיות עיר העתיד של ישראל. החברה ישראלית היא חברה שבה אין מקום לשיפוטיות ויש מקום לכל אחד. בכל שנות עבודתי בחינוך פעלתי למען יצירת שיוויון הזדמנויות לילדים מכל הסוגים והצבעים. הבחירה שלי לצאת מתוך אזור הנוחות של הכיתה והביה"ס הייתה בכדי להמשיך בדרך זו ולייצר מציאות שבה מותר לכולנו לבחור ולחיות לצד אנשים שונים ואחרים מאיתנו. לחיות בבית שמש זה קצת כמו ללמוד במכללת אחוה- פוגשים את כל גווני החברה הישראלית. החוסן שלנו כחברה היא היכולת לקבל את השונה והאחר, לפרוץ את גבולות האקדמיה ולהשפיע על המציאות בה אנו חיים".

מנימוקי הוועדה אשר בחרה בסא"ל (בדימוס) יובל וגנר: על היותו פורץ דרך ומוביל לקידום החזון לשילוב אנשים עם מוגבלויות – חושיות, פיזיות, קוגניטיביות ונפשיות – בחברה הישראלית תוך שמירה על כבודם ועל עצמאותם וראייתם כשווים בין שווים. חזון שהוא עָמֵל להגשימו יום יום בעמידתו בראש העמותה הנחשונית ופורצת הגבולות שהקים – עמותת נגישות ישראל. על היותו סמל לנחישות ולדבקות במטרה שהתבטאו בחזרתו לשירות פעיל לאחר פציעתו הקשה במסגרת שירותו כטייס מסוקי קרב בחיל האוויר ובחתירתו להמשיך לתרום למדינה בתפקידי פיקוד וייזום פרויקטים, בהם הוכיח את תבונתו ואת כישורי הניהול והארגון המעולים שניחן בהם. על היותו מופת לרבים שמעשיו וערכיו שלובים במעשיה ובערכיה של מכללת אחוה הפועלת רבות לשילוב אנשים עם מוגבלויות ביצירת מרחבים פיזיים, אקדמיים, חברתיים ומקצועיים ובפיתוח יוזמות חדשניות.

אירוע הענקת אותות 'עמית כבוד' שהתקיים במכללה האקדמית אחוה צילום: שלומי אבוטבול, באדיבות מכללת אחוה

במעמד קבלת האות סיפר וגנר: "בעידן בו מקדמים שילוב מלא ושוויוני של תלמידים עם מוגבלויות, לצוות ההוראה תפקיד נוסף ומכריע בהצלחת השילוב במערכת החינוך בפרט ובהשפעה על חייהם, עתידם ושילובם של אנשים עם מוגבלות בחברה בישראל בכלל".

כשהודיעה כי תעודת הוקרה מיוחדת מוענקת לד"ר מיכל רביבו-שטיינר, דיקן הסטודנטים של המכללה. את תעודת ההוקרה קיבלה ד"ר רביבו על ביצוע תפקידה מתוך תחושת שליחות, על האוזן הקשבת והרגישה עבור הסטודנטים, על מעורבותה ועשייתה המשמעותית והפעילה במכללה ובתכנית 'קהילות סטודנטים' ועל נחישותה ומקצועיותה הבלתי מתפשרות למען קידום המכללה בזירות השונות.

דיקן הסטודנטים, ד"ר מיכל רביבו שטיינר: "אני מאמינה שאדם צריך ללכת כל יום לעבודה בתחושת שליחות ומשמעות שבה יכול להביא לשינוי ולהפוך את העולם הזה ואת החברה שלנו לקצת יותר טובה, בצנעה ובענווה, צעד אחר צעד. הפרס הזה הוא לא רק שלי, הוא של כל צוות הדיקאנט במכללה שגורם לכל הפעילויות שלנו להפוך מחלום למציאות".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר