הורים מפגינים באשדוד למען פיקוח בגיל הרך צילום: דור גפני

אשדוד: העיר הראשונה להפעלת חוק עזר בנושא פיקוח על החינוך בגיל הרך

מי שהגתה את החוק היא חברת המועצה סטלה ויינשטיין שהגיעה עם הנושא עד הכנסת: "הצגתי את תוכנית 'אשדודטף' והיא זכתה לשבחים רבים"

פורסם בתאריך: 15.12.19 18:47

     

בישיבת מועצת העיר האחרונה באשדוד עברה פה אחד הצעת חוק עז עירוני לפיקוח על הגנים והפעוטונים הפרטיים. יוזמת החוק ומי שניסחה אותו היא חברת ההנהלה סטלה ויינשטיין.

מדובר בחוק "אשדודטף-חוק הפיקוח על מעונות פרטיים". ויינשטיין: "היום העיר אשדוד היא הראשונה והיחידה במדינת ישראל בעלת חוק עזר בנושא ובעלת תוכנית להסדרת הגנים הפרטיים בעיר עם לא מעט גנים אשר כבר נרשמו לתוכנית ומיועדים ולהופיע באתר אשר נפתח לטובת התוכנית ולמען הגיל הרך".

סטלה ויינשטיין ובנה, עידו. המקרה שאירע לו הוביל אותה לעסוק בנושא החינוך בגיל הרך והפיקוח על הגנים הפרטיים. צילום: דנה תאודרו

סטלה ויינשטיין ובנה, עידו. המקרה שאירע לו עורר אותה לפעול בתחום החינוך בגיל הרך. צילום: דנה תאודרו

ויינשטיין החלה לעבוד על הפיקוח על המעונות הפרטיים עוד לפני שהצטרפה לפעילות הציבורית המוניציפלית, קודם כל כאימא, במסגרת התנועה הארצית "חינוך מפוקח לילדינו" אשר הייתה שותפה להקמתה.

וינשטיין: "כפעולה ראשונה שלי יחד עם שמעון כצנלסון פעלנו לתקצב בראש ובראשונה את הנושא. משם מיד עם תחילת הקדנציה זו הייתה ההצעה לסדר הראשונה שהוגשה ממש במועצה הראשונה שאינה מיוחדת. ההצעה לסדר, התבססה על מחקר ארוך טווח ומפגש ולמידה מטעויות של מועצות אחרות. ההצעה 'אשדוד לוקחת אחריות' דיברה על יצירת תו איכות מחמיר מטעם עיריית אשדוד לכלל הגנים הפרטיים בעירה. וכל גן שיצטרף לתו הזה יפורסם באתר ייעודי לגיל הרך שיקרא 'אשדודטף', ההצעה הוגשה עוד בינואר 2019, ואושרה במועצה אשר התקיימה באפריל 2019".

בעקבות זאת יצאה ויינשטיין לסדרה של ישיבות עם גורמים מקצועיים בראשם עמד מנכ"ל העירייה, ראש מנהל החינוך, ראש מנהל הרווחה, היועץ המשפטי, גזבר העירייה ומהנדס העיר. יחד איתם גיבשו תוכנית פעולה מסודרת להסדרת תו האיכות על פי ההצעה לסדר.

 

במקביל פנתה ויינשטיין לוועדת החינוך בכנסת והשתתפה בועדה מיוחדת לנושא חוק הפיקוח על המעונות כנציגת העיר אשדוד: "הצגתי את תוכנית 'אשדודטף' והתוכנית זכתה לשבחים רבים מטעם חברי הכנסת והפקידים בועדה. ואף יצא משם אמירה חד משמעית שעל מועצות אחרות לפעול כאשדוד וליישם את פרויקט 'אשדודטף' גם אצלם. בעקבות כך הפרויקט 'אשדודטף' הועבר על ידי יו"ר ועדת החינוך בכנסת לשר הפנים, ובעקבות כך הוא הוציא מכתב לכל המועצות המקומיות לקחת אחריות על הגיל הרך וליישם תוכנית דומה לשלנו. בסדרת מפגשים עם מר מדינה, ראש אגף מעונות היום במשרד העבודה והרווחה, הצגתי בפניו את התוכנית, אשר עברה שדרוג שיתאם לתקנות שעתידות לצאת לחוק הפיקוח על המעונות, וגם הוחלט על ידו לנסות להכניס רשויות נוספות ליישם תוכנית זו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בעקבות ההצלחה בחקיקת חוק העזר באשדוד, מציינת ויינשטיין, עיריות נוספות פנו כדי ללוות אותם בתהליך זהה גם בעירם. עיריית קרית גת כבר הצביעה בעד התוכנית כהצעה לסדר ועכשיו פועלת גם לחקיקת חוק עזר עירוני, כך גם מודיעין, רחובות, כרמיאל, נוף הגליל, הרצליה, מגדל העמק וראשון לציון. סגנית ראש העיר תל אביב פנתה אליה בבקשה לפרטים וליווי יישום התוכנית.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר