פרופ' ארד. צילום: ג'ני גפטר שוסטר
פרופ' ארד. צילום: ג'ני גפטר שוסטר

נשיאת מכללת אחוה מתלוננת על קיפוח: גם לנו מגיע

על רקע השבתת המוסדות להשכלה גבוהה באזור השבוע בזמן ההסלמה, פרופ' שוש ארד טוענת שהעובדה שהמדינה לא מכירה במכללה כ"קו ראשון לירי" כמו במוסדות אחרים - פוגעת קשות בה ובסטודנטים שלה

פורסם בתאריך: 14.11.19 17:48

     

עקב הירי הממושך בגל ההסלמה השבוע פיקוד העורף הודיע על הפסקת הלימודים בכל המוסדות באזורים תחת קו האש. רק היום התחדשו הלימודים – גם במכללת אחוה שליד קריית מלאכי.

בערים כמו אשדוד, אשקלון ושדרות בתי הספר ומוסדות ההשכלה הגבוהה לא פעלו כלל. ההחזרה העונתית למציאות של חיים תחת איומי טיילים מעוררת תמיד שאלות בנוגע להשפעתה על מוסדות החינוך. תלמידי התיכון מכירים זאת מהשיבוש שיוצרת השגרה בהכנה לבגרויות אך זאת היא בעיה מוכרת גם במוסדות להשכלה גבוהה.

"לפני כמה שנים העבירו קו גאוגרפי שבאזורו תלמידי מכללות ואוניברסיטאות מקבלים לימודים בשנה א' חינם כמו מכללת ספיר ומכללת אשקלון, אבל זה לא כולל את אחוה", מתרעמת פרופסור שוש ארד, נשיאת מכללת אחוה שמאמינה כי לאור המצב הביטחוני יש לשנות את החלוקה.

 ארד בחצר המכללה. צילום: ג'ני גפטר שוסטר

"בשנה שנתיים האחרונות הטילים כבר מגיעים לאחווה וכבר מספר פעמים שנאלצנו להפסיק את הלימודים. בנוסף, הסטודנטים שלנו גם באים מהסביבה וחלקם לא יכולים להגיע כשמצב מסלים. אני חושבת שיש כאן משהו שמאוד לא צודק. אנחנו נמצאים באזור נורא מרכזי מבחינת נפילות טילים, רק היום נפלו באזורים מאוד קרובים אלינו".

 

"אני רואה את המכללה כרמזור שמאיר על סביבתו ומספק לה שירות, אבל חלק מהבעיה שנוצרת היא שסטודנטים בורחים שהם בורחים למקומות שיש שם שנה א' לימודים חינם", מסבירה ארד. "כמובן שזה לא שאני לא מפרגנת למוסדות שכן מקבלים, אני חושבת שמכללת ספיר נמצאת יותר קרוב ומגיע לה יותר, אבל אין עם מי לדבר וזה נושא שצריך לעלות".

מהמועצה להשכלה גבוהה בתגובה נמסר כי בחלק מהמוסדות להשכלה גבוהה בארץ מקבלים הסטודנטים הקלות מסוימות הנובעות ממדדים פריפריים. הקלות הנובעות ממצב ביטחוני נקבעות ומתקבלות באמצעות ממשרד הביטחון. מדוברות משרד הביטחון לא התקבלה תגובה עד פרסום כתבה זו.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר