הילד ש' לא הולך לביה"ס. צילום באדיבות האם

ש’ יושב בבית

אימו של ש’, בן 8, מסרבת לשלוח את בנה לבית הספר מכיוון שלטענתה לא הותאמה לו סביבת לימודים העונה לצרכיו

פורסם בתאריך: 12.9.19 17:08

     

ש’, ילד בן 8 מאשדוד, המאובחן עם קושי בקשב וריכוז והיפראקטיביות (ADHD), אמור היה להתחיל את שנת הלימודים הנוכחית בכיתה ג’ כמו שאר בני גילו, אך כעת הוא נאלץ לבלות כבר יותר משבוע בבית לצד אימו.

על פי אבחון פסיכודידקטי, הומלץ כי ש’ ילמד בכיתה קטנה עם מספר תלמידים מצומצם וכי הוא זקוק ליחס אישי ותומך. אבל מכיוון שכרגע אין אפשרות לצרפו לכיתה המתאימה, ש’ נשלח ללמוד בכיתה רגילה, כך טוענת אימו. “אני לא מוכנה לוותר על הבן שלי ומה שמגיע לו”, היא אומרת, “פניתי למספר רב של אנשים בעירייה, אבל אין פתרון”.

על פי הנוהל, הענקת מסגרת לימודית מותאמת לתלמיד מצריכה את אישורה של ועדת השמה המנוהלת על ידי נציגים מהעירייה, ממשרד החינוך ומהשירות הפסיכולוגי. אם הורה איחר את המועד להגשת בקשה לקיום ועדת השמה, ישנה אפשרות של ועדת חריגים. עם זאת, אף על פי שהאבחנה של ש’ התקבלה עוד בשנת הלימודים הקודמת, לטענת אימו, לא הותאמה לו מסגרת.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: “הזכות והסמכות לקבוע שיבוץ לחינוך המיוחד נתונה בידי ועדת השמה בלבד. מדובר בתלמיד שזקוק לתגבור לימודי רגיל (גם לא לשעות שילוב המסומנות כשעות חינוך מיוחד), ועל פי המלצת מנהלת בית הספר והצוות החינוכי שליווה אותו לאורך שנת הלימודים, אין לשבצו בכיתה קטנה. על כן בשנת הלימודים הנוכחית הילד משובץ לכיתה רגילה עם תגבור לימודי ושעות הוראה מתקנת. לצערנו, הילד לא מגיע עדיין ללימודים, והאם הוזמנה להציג המלצות ומסמכים חדשים, שיש לטענתה ברשותה, כך שבית הספר יוכל להעניק את המענה המיטבי לילד”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר