תמר-נעה אלשוילי, סגנית מנהלת אנקורי אשדוד ומשתתפות "מדברות על זה". צילום: אנקורי
תמר-נעה אלשוילי, סגנית מנהלת אנקורי אשדוד ומשתתפות "מדברות על זה". צילום: אנקורי

מדברות על הכל באנקורי אשדוד

סגנית מנהלת בית הספר אנקורי אשדוד, תמר- נעה אלשוילי, פתחה סדנה הנקראת "מדברות על זה" בה מגיעות בנות הקמפוס ולומדות סטיילינג, איפור ומדברות על המראה החיצוני כביטוי לנפש ולמה שעובר עליהן

פורסם בתאריך: 11.3.19 11:32

     

 

אומרים שקשה לדבר עם בני הנוער, אבל בסך הכל צריך למצוא את הדרך הנכונה להגיע אליהם. לכבוד יום האישה, יצרה תמר-נעה אלשוילי, סגנית מנהלת "אנקורי" אשדוד תוכנית להתקרבות לנשים הקטנות.

איפור, סטיילינג, אופנה- אפשר להסתכל על הנושאים האלו ולצקצק ולהגיד כמה רדודות בנות הנוער של היום, או שאפשר לבחור בדרך אחרת לחלוטין, ולהשתמש בנושאים שקרובים לליבן על מנת להתקרב אליהן, לדבר, להציף בעיות ולפתור אותן.

סגנית המנהלת בבית הספר "אנקורי", תמר- נעה אלשוילי שמה לב שהתלמידות מגיעות פעמים רבות למשרד שלה במסווה של בקשת טיפים בתחום האופנה והטיפוח, ולבסוף נשארות לדבר על נושאים שמטרידים אותן בצורה עמוקה. על מנת לתת לכל הבנות את אותו המענה, החליטה לקראת יום האישה, החל ביום שישי הקרוב, ליצור סדנה הנקראת "מדברות על זה" בה מגיעות בנות הקמפוס ולומדות סטיילינג, איפור ומדברת על הלוק החיצוני כביטוי לנפש ולמה שעובר עליהן.

התלמידות מגיעות למפגשים ולומדות איך לצפות בפרסומות, סרטים וסדרות בעין ביקורתית, איך לבטא את עצמן בצורה הייחודית והטובה ביותר ואיך לבטא את העוצמה הנשית שנמצאת בתוכן. הבנות בסדנה מקבלות כלים לחיים, כנשים, כתלמידות, כנערות וגם פשוט כחובבות תחומי האיפור והאופנה, על מנת שיוכלו ללמוד על התחום שמעורר בהן עניין רב.

הסדנה מספקת לבנות מקום בטוח לדבר על כל נושא שעולה בראשן ודרך השיעורים של נושאים הנוגעים לליבן, הן מרגישות בנוח, פתוחות לדיון ומוגנות.  הן מוזמנות להעלות כל דבר שחשוב להן לשוחח עליו תוך כדי הסביבה הנוחה שיוצרת הסדנה.

נראה כי בבית הספר "אנקורי" הבינו כי הדרך לדרכם של התלמידים היא דרך תחומי עניין משותפים וחשוב לתת להם להרגיש כי בית הספר, שבו הם מבלים את רוב זמנם, הוא מרחב בטוח ומוגן שמבין אותם ומאפשר להם לשוחח על מה שמטריד אותם, לפתח חשיבה עצמאית ולהרגיש הכי בנוח עם עצמם.

 

יום האישה שחל ביום שישי, 8 בחודש, מוקדש גם לנשים צעירות כמו התלמידות המשתתפות בסדנה, שבגילן מתמודדות עם קונפליקטים רבים המערבים את דימוי הגוף שלהן, את השונות מהסביבה, את הרצון להבין את עצמן ואת הסביבה. בימים בהם המאבק של הנשים הולך ומתעצם, חשוב להדגיש לדור הצעיר שהן יכולות הכל, שיש בהן עוצמה ויש להן גב, מישהו במערכת ששומר עליהן ויהיה לצידן בכל בעיה שתצוץ וירצו לדבר עלייה.

הסדנה זכתה לביקוש גבוה ועוררה דיון רב וכבר מתוכננת סדנה נוספת שתוקדש גם לתלמידים בבית הספר, בנושאים שקשורים לליבם ויגרמו להם להרגיש בנוח.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר