המפגש המרגש עם אורי ועמק באדיבות: עיריית אשדוד
המפגש המרגש עם אורי ועמק באדיבות: עיריית אשדוד

סיפורם האישי של אורי ועמק

שלושים הסטודנטים ששמעו את סיפורם האישי של אורי שוקרון ועמק עמרמי נחשפו בפעם הראשונה לעולמם המיוחד של אנשים עם מוגבלות. הרושם שהותירו השניים בלב הצעירים, שינה את נקודת מבטם על האוכלוסיות המיוחדות והם לא הפסיקו לשבח את יוזמי המפגש

פורסם בתאריך: 25.2.19 13:19

     

במסגרת היערכות לחונכות של ילדים עם צרכים נוספים ואחים לילדים עם מש"ה במסגרת פרויקט פר"ח, התקיים ערב העלאת מודעות לכ-30 סטודנטים מאשדוד הלוקחים חלק בפרויקט פר"ח. נופר, רכזת הפרויקט, הזמינה את דבורי צור, מנהלת המרכז למשפחה באשדוד, להציג את נקודת המבט והצרכים של המשפחות המיוחדות ואת החשיבות בחונכות של אח לילד עם מש"ה.

אחריה דיברו אורי שוקרון ועמק עמרמי – פעילי קהילה נגישה אשדוד, ודרך סיפורם האישי העבירו להם הסברה חווייתית מנקודת הראייה של אדם עם מוגבלות. הסטודנטים ישבו מרותקים שעה וחצי ובסוף גם התנסו בהתניידות בעזרת כסא גלגלים ובחוויה של משקפת תלת-מימד, המדמה את מה שחווים ילדים עם מוגבלות במרחב הציבורי.

סיפורם מעורר ההשראה של עמק ואורי הותיר רושם על החונכים הצעירים ובשיחת המשוב בתום ההסברה הם אמרו: "הסיפור שלכם גורם לי להבין שהקשיים והעייפות איתם אני מתמודד בלימודים הם שוליים. לא יצא לפגוש פנים מול פנים אף פעם אדם עם מוגבלות ותמיד התייחסתי לאנשים עם מוגבלות ברחמים. בזכות השיחה עם אורי ועמק היום, אני מבינה שממש אין לי מה לרחם על אנשים עם מוגבלות".

תגובות ומשובים נוספים המשיכו להגיע לנופר גם בווטסאפ, במהלך כל היום למחרת המפגש, ולהלן כמה ציטוטים: "המפגש עם אורי ועמק מאד דיבר אלי ונתן לי נקודת מבט אחרת על חשיבות החונכות. עכשיו אני מרגישה שיש לי עוד יותר מה לתת".

המפגש המרגש עם אורי ועמק באדיבות: עיריית אשדוד

 

 

 

"חייבת לשתף אותך שאתמול אחרי המבחן שהיה לי, אמרתי לעצמי 'ואיי מה זה המפגש הזה עכשיו, אין לי כוח לזה ויש לי עוד הרבה דברים לעשות', אבל יצאתי מהשיחה עם אורי ועמק ללא מילים. עד כדי כך שסיפרתי על המפגש גם בבית ופשוט מצאתי את עצמי בוכה (ואני ממש לא אדם רגיש שבוכה מכל דבר). לקחתי לעצמי כל-כך הרבה דברים לחיים. המפגש אתמול לימד אותי דברים שאני לא אלמד בשום מכללה ובשום אוניברסיטה. אז תודה שהתקשרת אלי והצעת לי להשתתף בפרויקט פר"ח לאנשים מיוחדים – זה הדבר הכי חכם שעשיתי בחיים."

"אני באופן אישי מאד שמחתי שהגעתי למפגש אתמול ותודה על זה. אני עדיין לא מצליח לעכל ולתאר את כל המידע ששאבתי משני החבר'ה התותחים האלה. למדתי מהם מהו קושי אמיתי, ואיך לא להרים ידיים כי זה הכי פשוט. יותר מזה, הם ניפצו לי את הבועה שאני חי בתוכה. זו הפעם הראשונה שאני נמצא בסביבת אנשים מופלאים כמו אורי ועמק ומבין שאני ממש בור בקשר לאנשים עם צרכים נוספים וגישתי השתנתה בין רגע בזכות מפגש די קצר. תודה לך נופר על תכנית פר"ח ועל המפגשים הנפלאים האלה ותודי בבקשה באופן אישי בשמי לשני הכוכבים האלה – אורי ועמק".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר