מקום ראשון: שי נחמיה. אתה בתמונה פרופ' סיריל כהן, המורה מרק יופה וד"ר עירית שדה רכזת לימודי ביולוגיה במשרד החינוך. צילום: יהודית בן גיגי
מקום ראשון: שי נחמיה. אתה בתמונה פרופ' סיריל כהן, המורה מרק יופה וד"ר עירית שדה רכזת לימודי ביולוגיה במשרד החינוך. צילום: יהודית בן גיגי

שי נחמיה תלמידת מקיף ג' זכתה באולימפיאדת הביולוגיה באוניברסיטת בר-אילן

נחמיה, שעבודתה התמקדה בהתרבות של אצות, לומדת בכיתת מחוננים בבית ספרה ובשנה שעברה הצטרפה לתכנית יחודית של משרד החינוך

פורסם בתאריך: 19.2.19 18:19

     

 

שי נחמיה, תלמידת י"ב בכיתת מחוננים של מקיף ג' באשדוד, היא הזוכה באולימפיאדת הביולוגיה שנערכה היום באוניברסיטת בר-אילן. המחקר שלה עסק בהשפעת יוני זרחה (פוספט) על התרבות של אצות.

נחמיה נבחרה בשנה שעברה להשתתף בתכנית מיוחדת של משרד החינוך שבה 15 תלמידים מהארץ המוגדרים מחונני-על.

האולימפיאדה התקיימה בחסות הפקולטה למדעי החיים וביוזמת הפיקוח על הוראת הביולוגיה ובתמיכת המינהל למדע וטכנולוגיה במשרד החינוך.

בשלב הגמר התארחו בפקולטה למדעי החיים בבר-אילן כ-300 תלמידים ומורים שהאזינו להרצאות על נושאים מקדמת המדע. שבעת התלמידים שרשמו את ההישגים הגבוהים ביותר בשלבים המוקדמים של תחרות החקר ועלו לשלב הגמר, נבחנו במבחן נוסף בכתב. התלמידים נציגו בפני צוות שופטים, קהל תלמידים, מורים, הורים ואורחים את תוכן הכרזות וענו על שאלת חבר השופטים. השופטים הם נציגים של חברי סגל במחלקות להוראת המדעים ומורים בכירים לביולוגיה.

למקום השני הגיעו: קרינה אפקישב ממבואות הנגב ולמקום השלישי, נעם מנור מהכפר הירוק.

 

 

 

 

 

 

 

 

לתחרות ניגשו השנה תלמידים מרחבי הארץ הלומדים בכיתות י"ב ביולוגיה בהיקף של 5 יחידות לימוד. התלמידים שעלו לשלב הגמר עברו הערכה של צוות מעריכים בכירים ושיחות אישיות במחוזותיהם. כמדי שנה הצוות המארגן של משרד החינוך תכנן והפיק את פעילויות ההעשרה, ההרצאות והפקת האירוע המסכם.

בשלב הראשון של התחרות נבחנו מעל 3,100 תלמידים שנרשמו, במבחן ארצי דיגיטלי שהתבסס על ידע והבנת תכנים בנושאים ביולוגיים, יכולת חשיבה ביקורתית ויישום מיומנויות חקר. הבחינה הייתה בחינה מקוונת והתקיימה בשתי שפות: עברית וערבית.

לשלב השני של התחרות עלו כ- 100 תלמידים שניתחו  מחקר מדעי ובשלב השלישי שהיווה את חצי הגמר, נערכה בחינה בעל פה על עבודת החקר שעשו התלמידים. המתמודדים הכינו כרזה מדעית ובה הצגה של שאלת החקר אותה בדקו בעבודה שביצעו. הכרזות שהוכנו יוצגו בשלב הגמר באוניברסיטת בר – אילן ובמקום זה תתקיים גם תחרות הכרזה היצירתית.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר