עולה לשלב הארצי: שוהם קוצר במעמד הזכיה. צילום: באדיבות משרד החינוך
עולה לשלב הארצי: שוהם קוצר במעמד הזכיה. צילום: באדיבות משרד החינוך

ממשיכים לקצור תהילה: בן נוסף במשפחת קוצר מככב בחידון התנ"ך

שוהם קוצר תלמיד מקיף ג' באשדוד עלה לשלב הארצי בחידון התנ"ך והוא הולך בעקבות אחיו הגדולים. כל הילדים במשפחה למדו בכיתת מחוננים והתבלטו בהישגים לצד פעילות חברתית. האימא שריל: "מה שחשוב לי באמת זה שהם ילדים טובים. זה מקור הגאווה הכי גדול שלנו"

פורסם בתאריך: 11.2.19 12:46

     

16 תלמידים מרחבי הארץ העפילו לשלב הארצי של חידון התנ"ך לנוער ובתוכם גם שני תלמידים ממחוז הדרום: שוהם קוצר, תלמיד מקיף ג' ע"ש רוגוזין באשדוד – נציג בתי הספר הממלכתיים ולביא גרנביץ מישיבת אור עציון במועצה אזורית שפיר (ממ"ד).

הזוכים, שזכאים לציון 100 בבגרות בתנ"ך בזכות הישגם, העפילו לשלב הארצי שייערך ב-26 במרץ בשוהם. אחריו יגיע השלב הסופי של חידון התנ"ך העולמי שמתקיים כמיטב המסורת ביום העצמאות.

שוהם הוא הבן הצעיר במשפחת קוצר מאשדוד. גם אחיו הגדולים הגיעו להשגים בחידון התנ"ך ובשטחים נוספים. הוא לומד בכיתת המחוננים במקיף ג' בדומה לאחיו הגדולים.

הבכורה סיוון קוצר, 23, נשואה, סטודנטית להנדסת מחשבים באוניברסיטת ת"א, זכתה בעבר בתחרות כתיבת חיבורים, ניב, 21, משרת במודיעין, הגיע לחידון התנ"ך העולמי וקיבל סגן רביעי, ארד, 19, לומד הנדסת תוכנה בטכניון, עתודאי, סגן שני בחידון התנ"ך העולמי, יוגב, תלמיד י"ב היה חבר בנבחרת ישראל מחשבים. וזוהי רק "רשימה" חלקית של הישגים ותחרויות, ממש על קצה המזלג. האבא בועז עובד באלתא והאמא שריל מורה לשעבר.

שריל, את גאה בילד?

"זה נחמד שהם ילדים שמתחרים ומגיעים להישגים, אבל מה שחשוב לי באמת זה שהם ילדים טובים. זה מקור הגאווה הכי גדול שלנו".

בתור תלמידים בכיתת מחוננים הם מספיקים גם לחוות חיי חברה?

"בוודאי, הם פעילים חברתית וקיבלו פרסים על תרומה לקהילה".

את יכולה להסביר, אפילו סטטיסטית, איך יכול להיות שאותה משפחה היא יצרנית סדרתית של אלופים?

"(צוחקת) באמת שזה לא בא מאיזשהו לחץ שלנו ההורים, הילדים פשוט אוהבים ללמוד, הם נהנים מזה".

השלב המחוזי של חידון התנ"ך לנוער הגיע השבוע לסיומו ובמסגרתו העפילו 16 נציגים מחוזיים לשלב הארצי של החידון שיערך ב- 26.3.2019 ביישוב שוהם. החידון, שעומד השנה בסימן 'שביל הסנהדרין' והחיבור בין התנ"ך לחכמי התנ"ך והתלמוד, הינו תהליך הנמשך לאורכה של כל שנת הלימודים, ומטרתו לעודד ההתעניינות, לימוד ועיון של בני הנוער היהודי בספר התנ"ך כבסיס התרבותי של עם ישראל.

חידון התנ"ך המחוזי. צילום: באדיבות משרד החינוך

חידון התנ"ך המחוזי. צילום: באדיבות משרד החינוך

החידון כולל 4 שלבים: שלב בית ספרי, שלב מחוזי, שלב ארצי ושלב עולמי. מכל מחוז עולים, בסיומו של החידון המחוזי, שני נציגים לחידון הארצי: החתן/כלה המחוזי מהזרם הממלכתי והחתן/כלה המחוזי מהזרם הממלכתי דתי כאשר השנה צורפו לראשונה לרשימת זו גם ארבעת הזוכים במקומות השניים שקיבלו את הציונים הגבוהים ביותר, 2 בממלכתי ו-2 בממ"ד. מהחידון הארצי ייצגו את ישראל בחידון התנ"ך העולמי שני נציגים מצטיינים מכל זרם חינוך.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב בירך: "חידון התנ"ך הוא אבן דרך בתהליך ערכי לחיבור בני הנוער לספר התנ"ך, החשוב שבנכסי צאן הברזל של העם היהודי. מערכת החינוך מקדמת את החיבור לתנ"ך באמצעות כלי למידה חדשניים, מותאמים למאה ה- 21 במטרה להעמיק את העניין, ההתבוננות, הקריאה והשימור של התלמידים בספר הספרים – התנ"ך, ולהגביר את המוטיבציה שלהם להגות בו. אני מברך את הזוכים ומאחל הצלחה לכל המתמודדים בשלבים הבאים".

מנהל המחוז רם זהבי אמר: "למחוז הדרום היסטוריה מכובדת של זכיות בחידון התנ"ך הארצי והעולמי לדורותיו, הן במספר התלמידים שהעפילו לשלב הסופי והן במספר הכלות והחתנים העולמיים שיצאו מהמחוז. לראייה, אף התלמיד מאשדוד, שהם קוצר, שייצג אותנו השנה בחידון הארצי, הוא חלק משושלת אחים שהגיעו למקומות גבוהים בחידון התנ"ך העולמי בשנים קודמות. ספר הספרים וההוגים הגדולים בו הם מקור השראה בלתי נדלה. ההגות בספר התנ"ך מוכיחה כי יש לו נגיעה בכל אדם באשר הוא, גם באדם המאמין וגם בזה שאינו, בכל תחומי החיים. אני מברך את הזוכים ומאחל להם הצלחה בחידון הארצי והעולמי".

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר