מסיבת עיתונאים לקראת פתיחת שנת הלימודים תשע"טמימין לשמאל: אדי בן חמו (דובר עיריית אשדוד), אריה מימון (ראש מינהל החינוך), ד"ר יחיאל לסרי (ראש עיריית אשדוד), יהודה פרנקל (ממונה על החינוך).צילום: פבל
מסיבת עיתונאים לקראת פתיחת שנת הלימודים תשע"ט מימין לשמאל: אדי בן חמו (דובר עיריית אשדוד), אריה מימון (ראש מינהל החינוך), ד"ר יחיאל לסרי (ראש עיריית אשדוד), יהודה פרנקל (ממונה על החינוך). צילום: פבל

99% מקבלים תעודת בגרות חברתית. והמנהיגים שלנו?

במהלך מסיבת עיתונאים שהתקיימה אתמול (19.8), ראש עיריית אשדוד העביר ביקורת נוקבת על תעודת הבגרות החברתית של המנהיגים, ומבקש "להפסיק עם ההפחדות".

פורסם בתאריך: 20.8.18 09:12

     

"תעודת בגרות חברתית" היא יוזמה של שר החינוך לשעבר, גדעון סער, שהחלה לפני 8 שנים ובה פועלת בחטיבה העליונה תכנית המשלבת מעורבות חברתית, קהילתית ואזרחית במשך שלוש שנים לפחות (י'-י"ב), אשר בשיאה ניתנת תעודת בגרות חברתית.

במהלך מסיבת העיתונאים שהתקיימה אתמול (19.8) בעירייה בנושא החינוך, ד"ר יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד, דיבר על 'תעודת הבגרות' החברתית שקיימת אצל המנהיגים הפוטנצי מדבריו עולה כי המנהיגים צריכים אותם לא פחות מהתלמידים.

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי במסיבת העיתונאים היום. צלם: פבללסרי החל בפירוט על תעודת הבגרות החברתית שתלמידי התיכון מקבלים "באשדוד תמיד היה החינוך על סדר היום שלנו, ולפני 3 שנים התחלנו עם תעודת בגרות חברתית. היום אי אפשר בלעדיה. מהנתונים אפשר לראות כי 99% מקבלים תעודה כזו, זה מעיד על הסולידריות החברתית.
זה חושף אותם לתרבויות אחרות, לאנשים אחרים, למצוקות שקיימות בתוך החברה. זה ללא ספק יסייע במאבק שאני מתכוון לשים אותה על סדר היום שלי. בע"ה, אני מאמין שאני אבחר, אני מתכוון להקדיש בשנים הבאות לטיפול בבעיית הקיטוב החברתי בתוך אשדוד והמתחים בין האוכלוסיות השונות בחברה".

השיח הפוליטי ברשתות החברתיות מזעזע בכל קנה מידה

לסרי מוסיף "אני רואה את זה מעבר לכך- לוקח את זה שלב קדימה, לא רק בתחום החינוך, אלא גם לדור הביניים לצעירים במיוחד וגם לבוגרים. אנחנו לא יכולים לאבד את החוסן שלנו שהוא החלק הכי חשוב של אשדוד, הוא לחיות ביחד בהרמוניה, בלי לפסול קבוצות אחרות, בלי להדיר קבוצות אחרות, בלי לשנוא, ומה שאנחנו רואים בשנה האחרונה זו התפרקות של הערך הזה לרסיסים. מי שעוקב אחרי השיח הפוליטי ברשתות החברתיות בחודשים האחרונים רואה שזה מזעזע בכל קנה מידה, והאחריות היא שלנו, של המנהיגים. אני לוקח על עצמי את האחריות הזו, גם לגבי הבחירות שלי ומתכוון להמשיך עם זה מעבר לכך וברגע שאבחר אתמקד בערכים ואפשר לחיות ביחד- שכל אחד באמונתו יחיה, ולא יכול להיות שיעלו סרטונים של אפלה ושל חושך, לא יכול להיות."

ומוסיף "אנחנו במדינת היהודים, צריך לקבל אחד את השני בלי להפריע אחד לשני- זה היופי שלנו ונמשיך להיות כאלה.
והנושא של מעורבות חברתית הולך לקבל משנה חשיבות ואעקוב אחרי זה באופן אישי, אדאג גם שבתוך בתי הספר המורים יתנו לזה את המקום הראוי, וזה חלק גם שלי לתקן ולהחזיר את זה ומאמין שאצליח."

בהתייחסו לסוגיית הגנים, בהם עברו כ100 ילדים אל תוך מתחמי בתי הספר ברחבי אשדוד, לסרי ענה:
"הניצול של האופוזיציה היה חסר אחריות, ניצול ציני דרך המצוקה של ההורים. ישבתי פה ודמעתי יחד עם ההורים, מאבק שאתה רואה בעיניים שלך שהמערכת (ביהמ"ש) עשתה הכל, שהיא מתנהגת באנושיות וברגישות, רק על זה צריך להוקיע אותם ולסלק אותם מהחיים הציבוריים".

 

לשאלה "האם הפוליטיקה תיכנס למערכת החינוך בשנת תשע"ט?" לסרי ענה:

"חס וחלילה. אלו ערכים, לא תהיה שם מילה של פוליטיקה, אני הבוקר דיברתי בכנס- לא דיברתי מילה אחת פוליטיקה- אלה ערכים. אם לא נחנך אותם להיות סבלניים כלפי האחר, איפה האחריות שלנו כלפי העתיד שלהם כלפי האדם האחר. מה הקשר פוליטיקה? יש ראשי ערים שנכנסים לבתי הספר ומרצים, אני אף פעם לא ניצלתי את המעמד ונכנסתי, אז אל תגידו לי שאני עושה פוליטיקה, אני רחוק מזה, אני מנהיג של ערכים, תמיד הייתי, ואמשיך להוכיח את זה".

מסיבת עיתונאים לקראת פתיחת שנת הלימודים תשע"ט

מסיבת עיתונאים לקראת פתיחת שנת הלימודים תשע"ט. מימין לשמאל: אדי בן חמו (דובר עיריית אשדוד), אריה מימון (ראש מינהל החינוך), ד"ר יחיאל לסרי (ראש עיריית אשדוד), יהודה פרנקל (ממונה על החינוך). צילום: פבל

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר