יביא הרבה כבוד זה בטוח. נציג מקיף ג' בתחרות

שגריר אשדוד בברלין: תלמיד מקיף ג'

יונתן יעקובוב, תלמיד מחונן ממקיף ג' באשדוד, זכה במקום ראשון בתחרות Brain Bee (תורת המוח) וייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית Brain Bee World Championship 2018  שתיערך ב-5-9/7/2018, בברלין. בשבוע שעבר פגש את ראש העיר בלשכתו וזכה לברכת הדרך. ב-ה-צ-ל-ח-ה

פורסם בתאריך: 13.5.18 14:15

     

האם פעם שאלתם את עצמכם כיצד פועל המוח? מהו הזיכרון וכיצד הוא פועל? היכן משכן האינטליגנציה ומה ההבדל בין מוח למחשב? האם חשבתם פעם על הקשר בין מוח לרגש? מדוע אנו זקוקים לשינה ומה עושה אותי למה שאני? אז אם זה ממש מעניין אתכם כדאי שתעקבו אחרי התחרות למדעי המוח ותנסו לשוחח עם תלמידי אשדוד שנוטלים בה חלק.

 

תחרות מדעי המוח, או בלשונה הבינלאומיBrain Bee World Championship , בוחנת את בקיאות המתחרים במדעי המוח, כגון: זיכרון, רגשות, זקנה, שינה, הבסיס העצבי של החושים, אנטומיה של המוח ומחלות נוירולוגיות. תלמידים מכל העולם המשתתפים בתחרות, לומדים את החומר באופן עצמאי ונערכים לתחרות הארצית. הזוכה במקום ראשון מ-25 מדינות, מייצג את ארצו בתחרות בינלאומית, המתקיימת בכל פעם במדינה אחרת. הזוכה במקום השני בתחרות הארצית ישתתף בקורס קיץ במסגרת נוער שוחר מדע באוניברסיטת תל אביב.

ייצג את ישראל באירוע הגמר הבינלאומי

השנה, התחרות הבינלאומית תתקיים בברלין, גרמניה, ולנו יהיה נציג אשדודי גאה שייצג את ישראל. בקיץ 2018, יצא הזוכה המאושר יונתן יעקובוב לגרמניה וישתתף בתחרות היוקרתית. התחרות הארצית אגב, נערכת בחסות ביה״ס סגול למדעי המוח באוני' תל אביב, מכון דוידסון לחינוך מדעי, יחידת נוער שוחר מדע ע״ש דב לאוטמן באוניברסיטת תל אביב ובשיתוף משרד החינוך, ומשתתפים בה תלמידים מכיתות י'-י"ב בכל הארץ.

 

התחרות הארצית מתקיימת בשלבים והיא כוללת גם השתתפות בימי עיון, האזנה להרצאות, השתתפות בקבוצות דיון ומבחן בכתב, בשפה האנגלית. העולים לשלב הבא (חצי גמר) משתתפים בפעילות העשרה וחייבים לעבור ראיון אישי באנגלית. לשלב הגמר שהתקיים במרץ השנה הגיעו עשרה תלמידים בעלי הציונים הגבוהים ביותר במבחן בכתב ובריאיון האישי, אשר התמודדו מול שופטות ושופטים חוקרי מוח בכירים ועמדו במבחנים בהם נדרשו לזהות אזורים במוח ולאבחן מחלות נוירולוגיות.

 

 

מעשרת המתמודדים האחרונים שהגיעו לשלב הגמר זכה יונתן אשר ייצג את ישראל כאמור באירוע הגמר הבינלאומי, ובשבוע שעבר נפגש עם ראש העיר וסיפר לו על התהליך שעשה ועל שאיפתו לייצג את ישראל ואת אשדוד בכל הכבוד הראוי. פולינה, אמו של יונתן, סיפרה בהתרגשות על ילדותו של יונתן ושאיפתו להיות רופא מנתח, שאיפה המלווה אותו מקטנותו ולאחרונה הלכה והתעצמה עד שהגיע לתחרות. יונתן עצמו מספר על ההכנות שעשה לקראת התחרות, על לימוד החומר, המבחנים והריאיון באנגלית ועל שלב הגמר בארץ. "עבורי זו התרגשות גדולה" הוא אומר בשעה שתיאר את הקרב הקשה והצמוד מול יריבים חזקים שגילו בקיאות וידע רב ובעיקר מוטיבציה להצליח, וסיכם ב"תודה על הזכות לייצג את מדינת ישראל ואת העיר שלי".

יונתן יצא לתחרות בליווי פרופסורים של אוניברסיטאות תל אביב וירושלים ועד אז הוא יוכל ללמוד עוד כמה דברים חשובים על המוח. בינתיים הוא הצטייד בברכת ראש העיר וברכת העיר שמחזיקה לו אצבעות.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר