במקום הראשון בהאקתון הארצי: אשדוד

"שבוע תרבות" - שבוע של עשייה חינוכית וחשיפה לתרבויות שונות, מתקיים פעם בשנה בכל היחידות לקידום נוער בארץ, במסגרת תכנית היל"ה ורשת "עתיד". שבוע זה ננעל בהאקתון ארצי של תרבות ויצירה. נציגי אשדוד ששמשו גם כנציגי מחוז דרום, זכו במקום ראשון בתחרות הקבוצתית והביאו הביתה פרס כספי -9,000 ש"ח

פורסם בתאריך: 27.2.18 07:08

     

במהלך השבוע האחרון, קיימה היחידה לקידום נוער באשדוד סדרה של פעילויות תרבות שונות, החל מביקורים וסיורים חווייתיים כגון ביקור במפעל הטכנולוגי אינטל והכרת התרבות הטכנולוגית המובילה בארץ וביקור במוזיאון הפלישתים ועד לערב תרבות ואירוע שיא של יומיים למידה שעסקו בסוגיה "מיהו נוער 2018?", במסגרת טיול מחוץ לכותלי היחידה.

בסוף השבוע שעבר, במשך יממה שלמה, השתתפו כ-170 נערות ונערים הלומדים בתכנית היל"ה ובבתי הספר של רשת עתיד מכל הארץ, במרתון של יצירה וגילוי עצמי. בין המשתתפים היו 5 נערים מהיחידה לקידום נוער באשדוד, אשר היו גם לנציגים של קידום נוער במחוז דרום. הנערים והנערות, שלרבים מהם היה זה מפגש ראשון עם תחום האמנות והיצירה,

"הזכיה בתחרות הקבוצתית לא היתה הפתעה עבורנו"

נחשפו במהלך המרתון לתחומי יצירה שונים שאפשרו להם להביא לידי ביטוי תחושות פנימיות ואישיות, באמצעות ליווי והדרכה של יוצרים מתחומי האמנות השונים, כמו ציור, פיסול, גרפיטי, תאטרון, ספוקן וורד ועוד.

במהלך הלילה, לאחר תרגילים קבוצתיים ואישיים שונים, הוכרזה תחרות מרתון אישית וקבוצתית, בת שמונה שעות, ולזוכים בה הובטחו פרסים כספיים מכובדים. נערי היחידה מאשדוד הוכיחו יכולת גבוהה, זכו במקום הראשון וקטפו פרס כספי בסך 9,000 ₪. הנציגים מאשדוד הוכיחו עבודה קבוצתית ובחרו ביצירת אומנות מתחום המחזור.

"הזכיה בתחרות הקבוצתית לא היתה הפתעה עבורנו שכן הנערות והנערים באשדוד הם קבוצה מגובשת האוהבת ויודעת לעבוד ביחד" אומרת עו"ס רויטל עמוס מנהלת היחידה ומציינת כי יומיים לפני התחרות התקיים ערב תרבות בהשתתפות הנערים ובני משפחותיהם וכלל סיור בתחנות של תרבויות שונות כאשר בכל תחנה התקיימה סדנה שהביאה את הנוכחים להציץ, להרגיש ולחוות את התרבות האחרת. כך, בין התחנות, אפשר היה להיחשף לתרבויות מארצות חבר העמים, מאתיופיה ממדינות אירופה ומארצות המזרח. "כל תחנה הופעלה ע"י אנשי צוות – מורים ועובדי חינוך ובעזרתם של מתנדבים וסיוע מבני משפחותיהם של הנערים, ובמהלך הערב התקיימה תכנית אומנותית המשלבת קטעי שירה של הנערים, קטע סולו של נער עם אביו, ריקוד קווקזי מסורתי, הצגה המתארת מפגש תרבויות ועוד" אומרת עמוס.

לרצף האירועים הגיעו אורחים מכובדים ובהם גב' חנה אוליאל – מפקחת ארצית של תוכנית היל"ה, וד'"ר רימה גלקין – מפקחת ממונה ק"נ ותוכנית היל"ה מחוז דרום, יסמין בנאי – מנחת חינוך טיפול ביחידה ועו"ס רויטל עמוס – מנהלת המחלקה לביקור סדיר וקידום נוער אשר הודתה לכל העושים במלאכה וברכה את הצעירים והמשפחות על ההשתתפות והפעילות המגוונת.

רחלי בן זכרי, רכזת היחידה לקידום נוער: "מערכת החינוך מציינת 70 שנה למדינה בסימן 'חוקרים את העבר, מוקירים את ההווה, חוזים את העתיד', ואנו ביחידה חוקרים את העבר בסימן למידה חווייתית, מוקירים את ההווה בצורת יציאה של נערי היחידה למסע רב תרבותי מכל מחוז דרום וחוזים את העתיד בצורת השתתפות בפרויקט "ישראל 2048" בה ניצור תכניות ורעיונות לעתיד טוב יותר". רחלי מודה לאינה פינקלמן, עובדת חינוך טיפול האמונה על תחום התרבות ביחידה ולכל צוות היחידה – עובדי חינוך טיפול, מורים ומורות חיילות שסייעו בהפקת ערב התרבות ותרמו להצלחתו ולהצלחת כל אירועי השבוע.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר