בתמונה (מימין לשמאל): מנכ"לית המכללה ד"ר אתי גרובגלד, אדריכל הבניין החדש דוד נופר, יו"ר האסיפה הכללית של המכללה וסגן נשיא אלביט אלוף במיל' גדעון שפר, נשיאת המכללה פרופ' שוש ארד וראש המועצה האזורית באר טוביה דרור שור. צילום: שלומי אבוטבול

בהשקעה של 34 מיליון שקלים: בניין מדעים חדש במכללת אחוה

במכללה האקדמית אחוה הונחה ביום ה' האחרון אבן פינה לבניין המדעים המשוכלל והחדשני שעתיד לקום בהשקעה של כ- 34 מיליון שקלים. הטקס התקיים במהלך כנס ״מהוראת המתמטיקה להייטק ובחזרה״ שנערך במכללה

פורסם בתאריך: 13.11.17 11:07

     

ביום ה' האחרון, נערך טקס הנחת אבן הפינה לבניין המדעים החדש שעתיד לקום במכללת אחוה, זאת לאחר כ-16 שנים במהלכן לא נבנה בה בניין חדש. הבניין, ששטחו 3,765 מ"ר, ייבנה בהשקעה של כ-34 מיליון שקלים ויהווה מבנה טכנולוגי וחדשני ובו כיתות לימוד ומחקר, מעבדות, אודיטוריום וחדרי סגל. 

"הבניין תוכנן עם הפנים החוצה ומשדר מראה חדש לקמפוס באופן שנותן כבוד לבאים למכללה. הבניין מורכב משני חלקים מלבניים, בחלק אחד כיתות, מעבדות וחללים פדגוגיים. החלק השני הוא מינהלי וחברתי. בין שני המלבנים ישנו חלל אמצעי, מרפסות וגלריות המשקיפות לחלל האמצעי ויוצרות אווירה. המבנה בנוי כמו מוזיאון – חלל פתוח, זאת במטרה להאריך את שהות הנמצאים בבניין", סיפר במהלך הטקס האדריכל דוד נופר, אשר אמון על תכנון הבניין החדש. נופר הינו מהמובילים בתכנון מבנים למוסדות אקדמיים ואחראי על עשרות מבנים במוסדות שונים בישראל.

הטקס התקיים במהלך כנס "מהוראת המתמטיקה להייטק ובחזרה" שעסק בקשר שבין חינוך מתמטי, יצירתיות והייטק עבור דור העתיד של מדינת ישראל ובמהלכו מומחים, חוקרים, אנשי הייטק ומורים למתמטיקה דנו בתיאוריות וממצאים מרתקים הנוגעים לשני התחומים.

 

 

הכנס וטקס הנחת אבן הפינה נערכו במעמד נשיאת המכללה פרופ' שוש ארד, יו"ר ות"ת פרופ' יפה זילברשץ, מנכ"ל קרן טראמפ אלי הורוביץ, יו"ר האסיפה הכללית של המכללה וסגן נשיא אלביט אלוף במיל' גדעון שפר, יו"ר הוועד המנהל איציק וייס, ראש מחלקת החינוך בעיריית קריית מלאכי מיכאל בן שטרית, הנהלת המכללה,  ראש המועצה האזורית באר טוביה דרור שור, חברי סגל, חוקרים, אנשי חינוך ואקדמיה, אנשי הייטק ותעשייה, סטודנטים ואורחים נוספים.

נשיאת המכללה האקדמית אחוה, פרופ׳ שוש ארד אמרה במהלך הכנס כי "המהפכה התעשייתית של היום היא תעשיית ההייטק, היא שואבת את תוצאות הוראת המתמטיקה אך גם מזינה אותה. עוד הוסיפה ארד כי "אחוה עומדת לקראת שינוי משמעותי שיכיל את הרחבת תחומי הלימוד, הגדרתם מחדש וחיבורם למציאות העכשווית במטרה להיות אבן שואבת בענייני חינוך, טכנולוגיה ומדעים. לקחנו על עצמנו משימה כמעט לאומית, להיות מובילים אקדמיים לפיתוח תכניות לימוד החיוניות לאזור ולמדינה. והנה אנחנו כאן, מצדיעים למתמטיקה וחונכים בניין למדעים".

"הבניין הינו נדבך נוסף וחשוב בצמיחתה והתפתחותה של המכללה וכולי תקווה כי הוא יבטא וישקף נאמנה את הערכים המובילים את המכללה ויהא מרכז למדע, לחינוך ולעשייה חברתית למען האזור", אמרה מנכ"לית המכללה, ד"ר אתי גרובגלד.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר