פגיעה מינית בילד. צילום אילוסטרציה
ילד. צילום אילוסטרציה: freepik.com

התעללות מינית בילד אוטיסט? מה קרה בבית הספר היסודי באשדוד

מצד אחד, פוסט ויראלי מצטט הורים מאשדוד המספרים על התעללות מינית קשה בבנם האוטיסט בן ה-12 מצד תלמידים אחרים, מנגד, עיריית אשדוד הטוענת כי "אין כל ראיה התומכת בטענות על פגיעה מינית"

פורסם בתאריך: 4.12.22 16:26

     

בסוף השבוע האחרון, פורסם ברשתות החברתיות פוסט שעסק בהתעללות בחווה ילד אוטיסט בן 12 מצד תלמידים בבית הספר היסודי בו הוא לומד.

על פי הפוסט, ד' הוא ילד אוטיסט שחווה לפני כחודש התעללות מינית ופיזית מצד מספר ילדים הלומדים איתו בבית הספר, אלא שעד היום לא נעשתה הפרדה בינו לבין אותם תלמידים שביצעו לכאורה את המעשים, "לבית הספר אין את היכולת לעשות את ההפרדה בגלל חוק מטומטם שמאפשר לילד הפוגע להישאר באותו בית ספר עם הילד הפגוע", ציינה כותבת הפוסט, "הוא רואה את הילדים המתעללים שלומדים אתו באותו בי"ס (למרות תוכנית המוגנות) וחוזר לחוויית ההתעללות כאילו זה קורה לו שוב ושוב, כמו קורבן אונס שחווה את זירת הפשע שוב ושוב".

היא מציינת כי המעשים הקשים נעשו לעיני אחיו הקטן שאף חווה טראומה בשל כך ובהמשך היא מביאה את דבריהם של ההורים של הילדים:

"מאז המקרה ד' ואחיו מרטיבים בלילה, ד' מתעורר בוכה, ומבקש לא ללכת לבית הספר ולראות את הילדים האלה יום יום. הוא בחרדה ועד היום למרות ההבטחות מצד כל הגורמים, ולמרות שעבר יותר מחודש מאז, עדיין לא קיבל טיפול שיפחית את הטראומה ומצבם של שני הילדים שלנו הולך ומחמיר מיום ליום.

"ד' דורש כל בוקר בבכי, לא ללכת לבית הספר, והוא הולך ושם למרות שיש לו תוכנית מוגנות, הוא רואה אפילו מרחוק את הילדים המתעללים, וכל פעם מחדש, הטראומה מתחילה שוב. ד' לא יכול ללכת לבית הספר כשהילדים המתעללים לומדים שם, ואף אחד לא יכול לסלק אותם, כי החוק אומר שאסור להרחיק אותם לצמיתות… אין אישור ממשרד החינוך".

לדברי ההורים הם פנו למשטרה בתלונה, אך במשטרה הפנו אותם לבית לין, שם מטפלים בעבירות מין בקטינים מתחת לגיל 12.

ההורים ממשיכים וכותבים:

"כרגע זה נמצא בחקירה בבית לין. עבר חודש והילדים שלנו לא מקבלים טיפול רגשי מול הטראומה שהם חווים יום יום ולילה לילה. הדבר היחיד שביה"ס עשה, זו תוכנית מוגנות, הם אמרו שזה המקסימום שהם יכולים לעשות! מה אנחנו צריכים לעשות עם זה? איך ייתכן שילד חווה התעללות כל כך קשה ואין אף אחד שיעזור לו, להם? קולטים שעבר מעל חודש מאז ולא נעשה דבר?".

מעיריית אשדוד נמסר כי: "ראשית יש לדייק ולהבהיר כי המקרה הנדון אירע ב-1/11, ביום הבחירות, ביום שבתון ולא במסגרת הלימודים. שנית, אירועי פגיעה על רקע מיני מועברים למרכז ארצי המאויש באנשי מקצוע ובכלים מקצועיים, לבחינת המקרה ולקביעת חוות דעת ודרכי טיפול. זהו הנוהל שקבע משרד החינוך ובית הספר אינו סוברני לפעול לבד בעניינים אלה. לאחר הבהרות אלה יצוין כי מרגע שהאירוע הובא לידיעת בית הספר, הוא הועבר לטיפולו של המרכז הארצי לנפגעי הטרדה מינית. אין בסמכות בית הספר לקבל החלטות ללא חוות דעת מקצועית של המרכז הארצי וללא ראיות התומכות בטענות לכאורה. בית הספר פעל בהתאם לנוהל המתחייב וממתין לחוות הדעת כאמור. עד אז הילדים הופרדו מהילד נשוא התלונה ואינם שוהים יחד, לא בכיתת הלימוד ולא בחצר בית הספר. יודגש כי עד כה אין שום ראיה לאירוע הקשור בפגיעה מינית ואת זאת יכול לקבוע רק המרכז הארצי, העושה כעת את הבדיקות בנדון".

עוד ציינו בעירייה כי "לצערנו, על אף שלעת הזאת אין כל ראיה התומכת בטענות על פגיעה מינית, יש מי שבחר 'לטפל' במקרה ולהעלות את הנושא לרשת החברתית מבלי שבדק את המקרה ותוך שהוא עובר על החוק ומפרסם מידע אסור. חומרים אלה שעלו לרשת הועברו ללשכה המשפטית להמשך טיפול".

גם משרד החינוך דאג להעביר הודעה מנומקת להורים המדברת בעד עצמה, בזו הלשון: "הורים יקרים, בימים האחרונים אנו עדים לפרסומים ברשתות החברתיות, ובהם תיאור של אירוע פגיעה בין ילדים בעת מפגש שהתקיים אחר הצהריים בסמוך לביתם. צוותי החינוך פעלו ופועלים במתן תמיכה, ליווי ושיתוף גורמי החקירה, הרווחה, החינוך, הייעוץ והשרות הפסיכולוגי. חשוב לציין כי נכון לעת הזאת, הרשויות עדיין בוחנות את האירועים המדווחים, ופועלות להבין את העובדות לאשורן. די אם נאמר בשעה זו, כי התמונה המצטיירת מדיווחי כלל המעורבים שונה מהמובא בפרסומים. חשוב להזכיר כלל המעורבים הינם ילדים קטינים, אשר עומדת להם ולמשפחתם הזכות לחיסיון ולפרטיות. בעת הזאת נשמור כולנו בשמירה קפדנית על זכויות הילד ופרטיותו, יחד עם הבטחת המוגנות האישית לכל ילד וילד".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר