השחקן ערן נעים במשחק אמין ומלא עוצמה צילום: יח"צ

הקרנת הסרט "עיניים שלי" ומפגש עם הבמאי ירון שני

העיניים של ירון שני: הסרט "עיניים שלי", יצירה ייחודית ועוצמתית של הבמאי ירון שני יוקרן במונארט במעמד הבמאי. יום שלישי, 18.2.2020 בשעה 11:00

פורסם בתאריך: 27.1.20 22:11

     

"טרילוגיה על אהבה", שיוצרה הבמאי ירון שני כוללת את הסרטים "עיניים שלי", "עירום" ו"לידה", שכבר הוצגו  בפסטיבלים בארץ ובעולם, וקטפו שלל פרסים. מדובר בפרויקט שאפתני וראשון מסוגו, בעיקר בזכות הגישה הקולנועית שעומדת בבסיסו. השחקנים, שלא למדו משחק מעולם, התנסו בחיי הדמויות במשך חודשים רבים. התהליך הייחודי יוצר חוויה קולנועית המתהלכת על הגבול שבין מציאות ובדיה. שלושת סרטי הטרילוגיה אינם סרטי המשך, ולכן ניתן לצפות בהם בכל סדר. כל סרט עומד בפני עצמו, כסרט עלילתי נפרד, המציג סיפור שלם וסגור. צפייה בכל שלושת הסרטים תייצר תובנות מפתיעות המעמיקות ומרחיבות את המשמעות של כל סיפור. העלילות מצטלבות ומהדהדות אחת אל תוך השנייה. הזמן, המקום, השיפוט הערכי והקשר של הצופים עם הדמויות ישתנו וימחישו את מורכבותה של החוויה האנושית.

הסרט הראשון בטרילוגיה "עיניים שלי", יוקרן במונארט מרכז תרבות במעמד הבמאי ירון שני, שישוחח עם הצופים בסיום ההקרנה. עלילת הסרט עוסקת ברשי (ערן נעים)  קצין משטרה ותיק ומוערך שבמסגרת עבודתו מתמודד עם מצבים אלימים על בסיס יומיומי. הוא נשוי לאביגיל (סתיו אלמגור), העוברת טיפולי פוריות בניסיון להביא עמו ילד. אופיו הקשוח של רשי מתנגש עם אופייה המרדני של בתו החורגת יסמין (סתיו פטאי), וחיי המשפחה סובלים מריבים המעכירים את האווירה בבית. המצב מתדרדר כששני נערים הנחשדים במכירת סמים מעלילים על רשי שהטריד אותם מינית, וכתוצאה מכך הוא מושעה מעבודתו וניצב תחת חקירה של מח"ש. איבוד השליטה ההדרגתי על חייו דוחף אותו לקצה: ככל שהחקירה בעניינו מתארכת, הבושה וחוסר האונים חושפים צדדים לא צפויים באישיותו.

הבמאי ירון שני, הזכור לקהל הרחב מהסרט המצליח עג'מ'י  (בימוי משותף עם סכנדר קובטי ) מספר על הטרילוגיה ועל הסרט: "אהבה – מילה המאגדת בתוכה את משמעות החיים. ככל שנעמיק לחקור בה, נגלה גם את צדדיה הנוראיים. ללא סכנה, כאב ובדידות, אין לאהבה משמעות. "טרילוגיה על אהבה" היא מסע אל נימי הנפש האוהבת, הכואבת, החשופה והאלימה. מתוך השבר נובעת ישועה. הערך שהנחה אותי במסע הזה הוא כנות – השאיפה להתקרב עד כמה שניתן לחוויית החיים האותנטית של בני אדם חיים. הדרך בה בחרתי שונה בתכלית ממה שאנחנו רגילים לראות בקולנוע. אני עובד עם בני אדם, לא עם שחקנים. הם מלוהקים על סמך משהו אותנטי וייחודי שאני מגלה בהם. אנחנו בונים יחדיו דמויות, יחסים, חלומות – מציאות הכוללת את הדירה של הדמות, העבודה שלה, ההיסטוריה שלה והיחסים שלה עם העולם. במהלך הצילומים המשתתפים למעשה חיים את המציאות הזו. אין כאן דיאלוגים מתוסרטים ותאורה מוקפדת. למעשה אין כאן הרבה ממה שאנחנו רגילים לראות על המסך הגדול – זוהר, פאר, שחקנים יפי תואר ואסתטיקה מוקפדת. מה יש כאן? כנות. גדולה. מזוקקת. בלי "הצגות" ובלי קישוטים. מצבים, דיאלוגים ורגשות שאי אפשר לכתוב. הם באים מהבטן האותנטית של החיים."                                                                                                                                                                                             ירון שני עובד עם צוות שחקנים-לא-מקצועיים (Non-Actors) אשר אינם מקבלים תסריט ומאלתרים את הסצנות שלהם במקום. הצילומים בסרט נעשו בטייק אחד וללא חזרות. השחקן ערן נעים היה קצין משטרה בעברו והוא שיחק תפקיד מרכזי גם בעג'מי. על תפקידו בסרט זה, זכה נעים בפרס אופיר לשחקן הראשי הטוב ביותר ופרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע ירושלים.

הקרנת הסרט "עיניים שלי" ומפגש עם הבמאי ירון שני .יום שלישי, 18.2.2020 בשעה 11:00, מונארט מרכז תרבות, דרך ארץ 8, אשדוד.20 ש"ח בלבד: 08-8545133/130

עיניים שלי צילום: יח"צ

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר