ריצת המרתון- אני עף צילום: יח"צ

"מבט אחר": התערוכה של סער בוכבינדר

תערוכת יחיד לסער בוכבינדר, אמן  צעיר על הרצף האוטיסטי מאשדוד. " מבט אחר" יום חמישי, 30.01.20 בשעה 19.30 , 'דואט' – גלריה עירונית לאמנות, קניון 'עופר-לב אשדוד'

פורסם בתאריך: 21.1.20 15:45

     

במסגרת התערוכה הקבוצתית 'מימד הזמן' של אגודת אמני אשדוד, נערכה בפעם הראשונה תחרות לבחירת היצירה המצטיינת מבין היצירות שהוגשו, כשהפרס נקבע כתערוכת יחיד לאמן הזוכה. מבין 41 יצירות , היצירה של סער בוכבינדר "סבתא ואני – מה שהזמן מסמן לי" זכתה במירב הקולות.

סער(27), צעיר עם אוטיזם, חבר באגודת אמני אשדוד מציג את ציוריו בתערוכות קבוצתיות ובתערוכות יחיד. קשת עיסוקיו הרבים כמוזיקאי: פסנתרן ומתופף, כמתנדב בצה"ל, כספורטאי: גולש גלים, מתחרה בטריאתלונים, במרתונים בארץ ובעולם גורמים לנו להבין שלאנשים עם מוגבלות יש בעצם יכולות מיוחדות. באמצעות ציוריו סער מאפשר לנו להכיר את עולמו ותחביביו הרבים ובעיקר להכיר את סער, בעל מגוון רחב של יכולות ותכונות כמו נחישות והתמדה.

מירי גרינבאום, אוצרת התערוכה מציינת שאחת היכולות היוצאות דופן של סער הינה המבט האחר על העולם סביב שבאה לידי ביטוי בציורים ובצילומים שלו , מכאן שמה של התערוכה.

סער ביצירותיו, בעלות הקול האמנותי האישי , מאפשר לנו להביט דרך עיניו ולהתבונן במוטיבים אותם בחר לצייר מנקודות מבט ייחודיות ומזוויות מקוריות. הוא מביא את עולמו הפנימי לכל ציור וציור ולא  חדל להפתיע במקוריות המיוחדת של ציוריו. סגנונו עכשווי ומאד רענן .

סער מצייר בעיקר מצילומיו: נופים, טבע דומם ופורטרטים. הוא מצייר באופן חופשי , ללא גריד ומתייחס לערכיה הבסיסיים של השפה הציורית: קו, כתם, , צורה, צבע, חומר וקומפוזיציה באופן יצירתי ופתוח. סער מתחיל לצייר מרישום קווי, מאד מדויק ויחד עם זאת חופשי. מגלה עצמאות בתהליך הציור ואף בוחר צבעים לציור בהתאם להרגשתו כמו בציור "אמסטרדם – אופניים על הגשר".

בציורי הפורטרטים, ניתן להבחין בעוד נקודת מבט מיוחדת של סער הנובעת מתופעה המכונה "עיוורון פנים", אשר נפוצה בקרב אנשים על הספקטרום האוטיסטי: הוא רואה את הפנים אחרת וכך הוא מצייר אותם ולמרות הקושי סער מצליח להעביר את אמינות הדיוקן, כמו בציור "האור בחיי". הציור "ריצת המרתון – אני עף" , שהוא בין הציורים היחידים שסער צייר מהזיכרון והמתאר את תחושתו במהלך ריצת המרתון נבחר כציור שיופיע בהזמנה בגלל ייחודו וכן בזכות המסר מעורר השראה , לכולנו כשווים, אם רק רוצים – השמים הם הגבול.

פתיחת התערוכה: " מבט אחר"- תערוכת יחיד של האמן סער בוכבינדר. יום חמישי, 30.01.20 בשעה 19.30 , 'דואט' – גלריה עירונית לאמנות, קניון 'עופר-לב אשדוד', ביאליק 14, אשדוד. שעות פתיחה לגלריה: ימים ראשון –חמישי בשעות8:00-16:00, נעילת תערוכה:4.3.20. למידע :08-8651320.

אמסטרדם – אופניים על הגשר צילום: יח"צ

האור בחיי – שמן על קנבס צילום: יח"צ

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר