אלפטריה וקוציראס. צילום: Yorgos Kaplanidis

פסטיבל מדיטרנה השביעי: ערב ההופעות הראשון יוצא לדרך

הפסטיבל הבינלאומי השביעי באשדוד למוזיקה, קולנוע, אוכל ואמנות מארצות הים התיכון החל בסוף השבוע והערב, ראשון, דואט יווני סוחף

פורסם בתאריך: 14.6.19 09:38

עדכון אחרון: 16.6.19 21:10

     

ביום שישי החל פסטיבל מדיטרנה השביעי באשדוד ואמש נפתחה במוזיאון אשדוד לאמנות התערוכה "גוף ראשון יחיד: גבריות באמנות הישראלית" וגם נערך המופע "תחת שמי ים תיכון".

פסטיבל מדיטרנה 2019 נפתח

פתיחת התערוכה גוף ראשון יחיד. צילום: גיל לוי לפוטו דויד אסייג

סיכום היומיים הראשונים >>

הערב (א') מתחילות ההופעות הגדולות במקביל.

אלפטריה ארווניטקי ויאניס קוציראס

לחובבי המוזיקה היוונית אין צורך להציג את אלפטריה ארווניטקי ויאניס קוציראס. לכל אחד מהם קריירה מפוארת, קהל נאמן ורפרטואר מרשים ומרגש. הקול הייחודי של אלפטריה תואר פעמים רבות כמפגש בין מזרח ומערב, בעיקר בזכות השילוב של אלמנטיים מסורתיים לצד מקצבים וצלילים עדכניים במוזיקה שלה. קוציראס התפתח להיות המבצע המועדף על המלחינים האגדיים של יוון, כשהוא מכניס חיים חדשים ורוח רעננה ביצירות הקלאסיות שלהם.
המופע המשותף מפגיש שוב בין הכוכבים על הבמה לביצועים משותפים ובלתי נשכחים של הלהיטים הגדולים שלהם והשירים היפים של יוון. אחרי שהלהיבו את הקהל במועדונים הגדולים של אתונה, הקליטו יחד דואט בשם "Dyo Zoes" (שני חיים) והפכו לאחד המופעים המבוקשים, הם מגיעים לפזר מהקסם שלהם גם בפסטיבל מדיטרנה.

ראשון 16.6.19, בשעה 21:00, המשכן לאמנויות הבמה אשדוד, דרך ארץ 1

>> פסטיבל מדיטרנה 2019: מה יהיה לנו שם?

חנן בן ארי

היוצר והזמר חנן בן ארי הפך בשנים האחרונות לאחד היוצרים האהובים, המסקרנים והמצליחים בישראל. עם להיטי ענק כמו 'אמא אם הייתי', 'ממך עד אליי' , 'החיים שלנו תותים', 'ויקיפדיה', 'אלוף העולם' חנן בן ארי זוכה לחיבוק אדיר מהקהל ולהצלחה חסרת תקדים שהפכה את המופעים של חנן לחוויה יוצאת דופן וכזו שהולכים איתה הביתה הרבה אחרי שהמופע נגמר.

ראשון 16.6.19, בשעה 20:30, בית יד לבנים אשדוד

הסלון של אלייב

הסלון של אלייב נולד כמתנה מרגשת שהעניק סיבי אלייב לאימו, אדה. לאחר שלקחה הפוגה של עשר שנים מהבמות, רצתה אדה לחזור להופיע ולנגן על הקאנון במסגרת להקה ובפני קהל. המתנה של סיבי הולידה את ההרכב הזה והחזירה את אימו אל הכלי המיוחד ואל אהבת הקהל. המופע כולל עיבודים ייחודיים לקלאסיקות על זמניות של חיים נחמן ביאליק, יענקלה רוטבליט, רחל שפירא, אהוד מנור, ארקדי דוכין, מיכה שטרית ואחרים, לצד ניגונים ומקצבים מהמזרח התיכון, וארצות דרך המשי.

ראשון 16.6.19, בשעה 20:00, אודיטוריום מונארט אשדוד

>> לאתר הפסטיבל 

***

כמה מהאירועים הגדולים בפסטיבל:

מופע אמפי ענק: "משינה" ו"תיסלם" — על במה אחת ביום רביעי 19.6 בשעה 20:30.

קונטרברסנס — קסם השאנסון במגע נשי. אורחת: קורין אלאל. יום שלישי 18.6, בית יד לבנים, בשעה 20:30.

כשארגוב פוגש את נינו רוטה: מפגש של שני מלחיני ענק. יום רביעי 19.6, בית יד לבנים, בשעה 20:30.

הזמרת נרקיס: יום שני 17.6, אודיטוריום מונארט, בשעה 20:00

מאיה בלזיצמן ומתן אפרת: “שני יסודות”. יום שלישי 18.6, אודיטוריום מונארט, בשעה 20:00.

סאפו שרה ברברה: הצדעה לגדולת השאנסון הצרפתי, יום רביעי ויום חמישי 20-19.6, אודיטוריום מונארט, בשעה 20:00.

הקרנת הסרט “אישה של בית”: יום שלישי 18.6 בשעה 19:00. האירוע יכלול מפגש ושיחה בין היוצרת לקהל.

מוזיאון אשדוד לאמנות יפתח במסגרת הפסטיבל תערוכת אמנות חדשה בשם “גוף ראשון, יחיד” — גברויות באמנות הישראלית. אירוע הפתיחה: 15.6.19.

משינה ותסלם צילום: אורית פניני

תחת שמי ים תיכון

ערב של קסם ים—תיכוני: המיקום של ישראל על הגלובוס, ההיסטוריה שלנו ובליל השפעות אינסופי יצרו כאן מוזיקה שהיא קצת מהכול, אבל ייחודית במינה. במהלך כמה עשורים קצרים הביאו מאות ואלפי מוזיקאים את המטען שלהם אל המוזיקה הישראלית, עיצבו אותה, ניסחו את הטון שלה, טענו אותה במשקלים ובצבעים רבים וילדו רשימה ארוכה מאוד של שירים וקלאסיקות שנוגנו בכל שכונה בישראל.
את שפע הצבעים והקולות מזגנו לערב אחד של נוסטלגיה והתרפקות, הזדמנות יוצאת דופן לחובבי הסלסול הישראלי ליהנות מהיופי העל זמני של שירים כמו "תחת שמי ים תיכון", "הפרח בגני", "נערי שובה אלי", "כותל המזרח", "שיר אהבה בדואי", "חלומות", "שיר הכד", "מעמק לגבעה" ורבים אחרים.
בהשתתפות: אביבה אבידן, גלית גיאת, עופר כלף, מתי סרי. בליווי תזמורת מועדון הזמר.

מוצ”ש 15.6.19, בשעה 21:30, המשכן לאמנויות הבמה אשדוד, דרך ארץ 1

הזמרת והאמנית, אביבה אבידן. צילום: חן בוקר

 

טומטיטו וחוזה

טומטיטו, מנגני הפלמנקו המוערכים בעולם, נודע בגישתו הייחודית המשלבת סגנון נגינה מסורתי ועכשווי, רגישות מוזיקלית בלתי מתפשרת ופרשנויות מוזיקליות בשפתו האמנותית. הוא שיתף פעולה עם מספר רב של אמנים מכל העולם, בהם פאקו דה לוסייה, אלטון ג’ון, פרנק סינטרה, עומר פארוק ועוד.
עבור טומטיטו, שניגן לצד גדול זמרי הפלמנקו של המאה ה-20 קאמארון דה לה איסלה, זה האלבום הראשון שאותו הוא מקליט עם זמר פלמנקו אחר.
חוזה מרסה שלצדו החל לשיר בגיל 13 והיה אחד הראשונים ששילבו סגנונות נוספים אל תוך הפלמנקו המסורתי.

שני 17.6.19, בשעה 21:00, המשכן לאמנויות הבמה אשדוד, דרך ארץ 1

 

התקווה הגדולה של הפאדו מפורטוגל

החיבור בין כריסטינה ברנקו לבין מוזיקת הפאדו הפורטוגזית קרה כמעט במקרה, כאשר סבה העניק לה מתנה ליום ההולדת ה-18 אלבום הקלטות נדירות של אמליה רודריגז, הדיווה הענקית של הפאדו. המתנה הזו שינתה את חייה. כמה חודשים לאחר מכן כבר עמדה על הבמה והתחילה את מה שיהפוך לקריירה מסעירה, מסקרנת ומלאת מעוף. היא הביאה אל הפאדו המסורתי משוררים וכותבים בני זמננו והרחיבה את מנעד ההבעה הרגשי שכל כך מאפיין את הז’אנר.

שלישי 18.6.19, בשעה 21:00, המשכן לאמנויות הבמה אשדוד, דרך ארץ 1

הנשים מטטואן

איך נשמעת מוזיקה שמחברת בין יבשות? טטואן שבצפון מרוקו הייתה עד שנת 1956 עיר הבירה של מרוקו. טטואן, שבצפון מרוקו, נהנתה לאורך השנים מהשפעה עשירה של ספרד, השוכנת מהעבר השני של מצרי גיברלטר. הנשים בטטואן, שרצו להתבדר עם מוזיקה וריקודים, אך היו חרדות לצניעותן, העסיקו תזמורות של נגנים עיוורים שניגנו את המוזיקה הרב תרבותית של המקום. עם השנים הלך והתמעט מספרם של תזמורות העיוורים וכך נולדו תזמורות הנשים. את המסורת הזו בדיוק משמרת תזמורת הנשים של טטואן.
הפקה מיוחדת. לראשונה על במה אחת נשים מטטואן עם אמניות ישראליות בשיתוף פעולה חד פעמי. אורחות: נטע אלקיים וגל מאסטרו.

רביעי 19.6.19, בשעה 21:00, המשכן לאמנויות הבמה אשדוד, דרך ארץ 1

צובעים את הלילה במשכן

את הפסטיבל יחתום ערב חד פעמי וחגיגי במשכן לאמנויות הבמה, שיארח שלושה מופעים בכרטיס אחד:
20:00 — "לולה מארש" — עם ביקורות נלהבות, שירים שמלווים פרסומות למותגי ענק באירופה, קאבר בפסקול הסדרה “סמוך על סול”, מיליוני השמעות ברשת ובשירותי ההזרמה, חוזה עם יוניברסל העולמית ובאז שרק מתגבר, הם מנת הפתיחה המושלמת לערב סוער ומרגש.
21:30 — גאיה סו אקיול – אחד הקולות המבטיחים וגם המקיימים של הסצנה הצעירה באיסטנבול היא אמנית רב תחומית, שלצד כתיבה ושירה גם מפיקה את המוזיקה שלה ויוצרת בתחומי האודיו-ויז’ואל, והכול מתערבב יחד אל תוך המרקחת המוזיקלית הנפלאה שלה — שילוב של אינדי פופ מתקדם עם יסודות של פסיכדליה טורקית צבעונית וממכרת.
23:30 — "קותימאן אורקסטרה" ושי צברי — אחרי שנפגשו בתחילת השנה ושחררו את הלהיט הענק “רק בלילות” שיתוף הפעולה בין שני האמנים היוצרים האלה עולה שלב, והם חולקים במה במופע שמביא אל הלבנט השפעות מהעולם כולו ומחבר אותן באלכימיה רגישה לשואו שמרקיד את הגוף ואת התודעה.

חמישי 20.6.19, החל מהשעה 20:00, המשכן לאמנויות הבמה אשדוד, דרך ארץ 1

תחת שמי ים תיכון. צילומים דודי חסון, נרי טופצאו, אסף סודרי

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר