ברהנו טגניה צילום: יח"צ

ברהנו טגניה: מאחורי הקלעים של עולם הפשע

ברהנו טגניה, התחיל את הקריירה שלו בתכנית טלוויזיה לקהילה האתיופית וידע שזו רק שאלה של זמן עד שיקבל את ההזדמנות שלו. לצד סיקור אירועים פליליים ומקרי פשע קשים לא שוכח טגניה, להשמיע את קולו נגד אפליה של אזרחים - רק בגלל צבע עורם. בשבוע הבא הוא מגיע להרצאה מרתקת במרכז קהילתי 'חרצית'

פורסם בתאריך: 26.3.19 22:31

     

ברהנו טגניה כתב חדשות שטח מוביל וכתב הפלילים והמשטרה של חברת החדשות, עלה לישראל בגיל 11 כחלק מהמשך "מבצע שלמה". מוביל תחקירים וכתבות שטח, כתבות בנושא גזענות בחברה הישראלית בכלל וביחס ליוצאי העדה האתיופית בפרט, בעבודתו הצליח לשבור את תקרת הזכוכית של עולם התקשורת בישראל ומכניס לעולם החדשות ולתוכן החדשותי נושאים נוספים אשר לא היו על סדר היום טרום הגעתו.

ברהנו למד משפטים ומנהל עסקים במרכז הבין תחומי, בוגר ביה"ס לתקשורת של ערוץ 2. הקריירה העיתונאית של טגניה (37) החלה כשהיה תלמיד בחטיבת ביניים באורט ערד כשהוא ניגש עם כמה חבריו אל ראש העירייה וביקש ממנו מימון להפקת עיתון עבור בני הנוער. ראש העיר הסכים וכך החלה הקריירה העיתונאית. במקביל שימש טגניה שהיה עדיין תלמיד חטיבה ככתב שטח של רדיו רק"ע בתוכנית שמשודרת עבור הקהילה האתיופית. בשנת 2004 החל טגניה לעבוד בערוץ טלוויזיה הקהילתי האתיופי ישראלי (IETV) כמגיש וכתב שטח.

ברהנו הנו כתב הפלילים של חברת החדשות משנת 2008. במהלך שנות עבודתו מסקר ברהנו מקרים ופרשיות אלימות, רצח, גזענות ופשע, והיה העיתונאי המוביל בסיקור פרשת משפטו של החייל אלאור עזריה, הוביל תחקירים בנושא גזענות על רקע עדתי וצבע עור, בזכות התחקירים של ברהנו נחשפנו לעוולות כלפי בני העדה האתיופית, נחשפנו לתחקירי פדופיליה ברשת, וכן לפרשות מצמררות ובלתי נשכחות של רצח ומשפחות פשע. בשיחת טלפון מפתיעה באמצע לילה מעד מדינה שעמד להעיד כנגד ראש ארגון פשע מסוכן, העד אמר: "ברהנו, אני חייב להיפגש איתך, אני חי על זמן שאול". השיחה מובילה למפגש בדירת מסתור של העד שלאחריה כתבת בלעדית של העד. בליל שידור הכתבה שיחה מהכלא. על הקו אותו ראש ארגון פשע שאומר "ברהנו, צפיתי בכתבה נדבר כשאצא".

 

קשה לדעת אם זו היית המחמאה או איום מפורש, אחרי השיחה הקצרה עם ראש ארגון הפשע לילה לבן וארוך. חודש אחרי קיום הריאיון וכמה ימים לפני העדות עד המדינה חוסל באמצעות מטען חבלה. זאת רק דוגמא אחת מני רבות מחוויותיו של טגניה בסיקור עולם הפלילים המסוכן של ישראל.  טגניה מספר בהרצאתו מאחורי הקלעים של כתב פלילים בזירות פשע-טגניה יספר מה עושה כתב שמגיע אל זירות פשע. על המרוץ בין כתב פלילי לבלשי המשטרה להשיג חומרי חקירה. על מערכת היחסים בין ראשי ארגוני הפשע לבין הכתבים. ואיפה עובר הגבול? איומים ואזהרות שמגיעים אל כתבי פלילים מארגוני הפשע. מאחורי הקלעים בפיענוחים של פרשיות הפשע החמורות שהסעירו את המדינה. עבודה של כתב מול מקורות בעולם הפשע והן בעולם המשטרה. בהרצאה משולבים קטעי וידאו.

יום שלישי, 2.4.19 בשעה 19:30,ההרצאה  במסגרת המיזם 'התושב במרכז הקהילתי'-אירועי פנאי במחיר השווה לכל נפש : ב-20  ₪ בלבד. מרכז קהילתי 'חרצית'(רובע ח'), שד' הפרחים 18, אשדוד. למידע :08-8542830.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר