אמילי טובול באדיבות: החווה החקלאית
אמילי טובול באדיבות: החווה החקלאית

"המוציא לחם מן הארץ" בחווה החקלאית

בשבוע ט"ו בשבט תחת הכותרת "המוציא לחם מן הארץ", התקיים בחווה החקלאית הפנינג קהילתי, תרבותי וסביבתי, בשיתוף איגוד ערים לאיכות הסביבה. ילדים ומשפחות מבתי ספר בעיר, הגיעו להפנינג, חקרו את הלחם המזוהה עם ארץ מוצא משפחתם, תעדו את הליך הכנתו, שמעו סיפורים על הלחם המסורתי במשפחתם ואפו אותו

פורסם בתאריך: 27.1.19 11:29

     

לכבוד ט"ו בשבט, שהוא חג האדם והאדמה, ערכה החווה החקלאית הפנינג חגיגי תחת הכותרת "המוציא לחם מן הארץ". "האילן הגדל והמתחזק מסמל את כוח האדמה וכוח הצמיחה בטבע. חמשת מיני דגן מהווים חלק חשוב מתפריט מזונו של האדם, מהם אופים לחם שהיה ועודנו מרכיב חשוב במזוננו" אומרת גב' חדווה אליעד מנהלת החווה ומוסיפה ש"חכמינו תיקנו ללחם ברכה מיוחדת, מפני חשיבותו המרובה".

בהפנינג השתתפו תלמידים מבתי ספר שונים בעיר ובני משפחותיהם כאשר עיקר הפעילות סבב סביב הסיפור של הלחם המשפחתי שלהם ואפייתו.  הרציונל שעמד מאחורי ההפנינג היה  "בסימן אחדות וייחודיות", שכן הלחם מאחד את כולנו בחשיבותו למרות שאנו שונים זה מזה בהכנתו. כל המבקרים בהפנינג התרגשו מול 29 עבודות התלמידים שעלו לגמר מ-12 בתי ספר, ובמיוחד מול הסיפורים שנוצרו במסגרתם, אשר שילבו זיכרונות פרטיים ומשפחתיים וזיכרונות משותפים מעדות ישראל. קשה היה שלא להסיק מקריאת הסיפורים כי פעולת הכנת הלחם המשותפת בין בני המשפחה המורחבת, לשה לא רק את הבצק עצמו אלא גם את סיפור המשפחה המתאחדת ואורגת לתוכה ניחוחות וזיכרונות של טעם וריח, קדושה ומשפחה, שהם כידוע הזיכרונות החזקים ביותר שלנו.

היתה התגייסות רבה של התלמידים ובני משפחותיהם וכן השקעה באפיית והצגת הלחם. כל הילדים קבלו תעודות הוקרה ופרס על השקעתם ורצינותם. כמו כן הוענקו פרסים לשלושת המקומות הראשונים: במקום הראשון זכה נועם אלבן מבית הספר "רעים", על הצגת הסיפור המשפחתי בעקבות הלחם "לה פוגאס" מצרפת. נועם, באישיותו הכובשת עם המבטא הצרפתי, סחף את המבקרים בהתלהבותו, תוך שיתוף בני המשפחה והצגת הלחם. במקום השני זכו אושרי ומאור איילין מבית ספר חזון יעקב על הכנת האינג'רה, ובמקום השלישי זכתה אמילי טובול מבית ספר קשת על הכנת הקובאנה.

נועם אלבן באדיבות: החווה החקלאית

 

בנוסף לסיפורי הלחם ובעוד הנשים נהנות מטקס הפרשת חלה, השתתפו הילדים במגוון סדנאות: חליטות צמחים, הכנת ראש נובט ומשחק רצפה בנושא "טביעת הרגל של הלחם". בנוסף ניתן היה להנות מליטוף בעלי חיים ואפיית פיתות על הסאג'. כמו כן התקיים מופע מוסיקלי של דיויד פרסטנר שניגן על זרעים וחומרים מהטבע.

אליעד מסכמת: "היריד עלה על כל דמיון. שמחנו מאוד על ההשתתפות המשפחות ועל ההשקעה בהצגת הסיפור המשפחתי על הלחם. החווה לבשה אווירת חג של שוק טעמים ומסורות מכל התרבויות. כל העבודות היו מעולות והיה מאוד קשה לבחור. תודה לאיגוד ערים לאיכות הסביבה, לצוות החווה ולמנהלי בתי הספר על ההתגייסות ועל שיתוף הפעולה" אליעד מזכירה כי החווה מקיימת מספר אירועים קהילתיים בשנה. תושבי אשדוד מוזמנים ויכולים להתעדכן בפייסבוק "חווה אשדוד".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר