עמוס עוז ז_ל-Dan Balilty _ AP
עמוס עוז. צילום: Dan Balilty _ AP

לסרי: "עוז העניק לאשדוד את התיאור המדויק ביותר"

ראש עיריית אשדוד סופד לסופר המנוח שתיאר את אשדוד "עיר כמידת האדם", "עיר ‘שהיא כל מה שיש לנו משלנו" בספרו "פה ושם בארץ ישראל". במהלך ביקור תנחומים של ד"ר לסרי אצל משפחתו, הועלתה האפשרות לקרוא לספרייה בעיר על שמו

פורסם בתאריך: 11.1.19 13:38

     

“סופר וענק רוח, שבכושר הניסוח הנדיר שלו העניק לאשדוד, בספרו ‘פה ושם בארץ ישראל’, את התיאור המדויק ביותר המלווה אותה עד היום — ‘עיר כמידת האדם’ ועיר ‘שהיא כל מה שיש לנו משלנו’”.

במילים אלה הגדיר השבוע ראש עיריית אשדוד, ד”ר יחיאל לסרי, את הסופר עמוס עוז שהלך לעולמו.

לסרי הגיע לביקור ניחומים במהלך ימי השבעה ושוחח עם האלמנה נילי והבת פניה. הוא שאל את המשפחה כיצד ירצו שיקירם יונצח באשדוד, העיר שהיה לו איתה חיבור מיוחד מאז ביקר בה לפני 35 שנה וכתב עליה בספרו.

“הבת הציעה שתהיה זו ספרייה ציבורית”, אמר לסרי ל”כאן דרום”, “הספרייה ברובע ב׳ כבר קרויה ע״ש משפחת התורמים. אנו לוקחים את הצעתה ברצינות ומקווה שנמצא דרך ליישם אותה”.

פה ושם בארץ ישראל, עמוס עוז. הוצאת כתר

פה ושם בארץ ישראל, עמוס עוז. הוצאת כתר

דומה שלסרי הושפע מהדרך שבה הוא רואה את אשדוד מעוז, שמעבר לתיאורים שנתן לאשדוד בשנות ה-80 המוקדמות בעקבות ביקורו בה לצורך כתיבת אותו ספר מסע, דיבר על אשדוד כעיר ישראלית מובהקת.

ברשומה (פוסט) ברשת החברתית פייסבוק בתו של עמוס עוז ז”ל, פניה עוז, ציינה את התרגשותה כאשר ד”ר לסרי פנה אליה ברצון ליצור מבנה לזכרו של אביה. “באמצע היום העצוב, המתיש והצפוף הזה, ראש עיריית אשדוד שואל אותי מה לבנות לזכר אבא, ואני, כבר בלי קול כמעט, עונה ספרייה. ספריות. ציבוריות. הרבה”.

בשיחתנו עם פניה הרושם שאשדוד עשתה על אביה הוא מיוחד ועולה כי אכן, “יש רצון משותף להקים ספרייה ציבורית לזכרו של אבא, אבל זה במחשבה עדיין”.

לאחרונה הודיע לסרי כי בכוונתו להקים ספרייה ציבורית חדשה במרכז העיר: “אנחנו משאירים את הספרייה הקהילתית ברובע ב’, החשובה מאוד לקהילה ולעיר, ולצד זה, בהיותנו עיר שצומחת וגדלה כל הזמן, אנחנו נבנה ספרייה נוספת”, אמר והדגיש “אשדוד צריכה שתי ספריות — ספרייה מסורתית משודרגת וספרייה חדישה ומותאמת לעולם הדיגיטל והמדיה”.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר