יחיד בדורו, עוז. צילום: אילן אסייג
יחיד בדורו, עוז. צילום: אילן אסייג

הקשר המיוחד שהיה לעמוס עוז עם אשדוד

בספרו "פה ושם בארץ ישראל" שיצא לאור ב-1983 תיאר את אשדוד במלים "עיר כמידת אדם", והתיאור הזה הפך לסמלי במיוחד. מאז, הודה בכמה הזדמנויות שיש לו פינה חמה בלב לאשדוד

פורסם בתאריך: 28.12.18 21:50

     

לסופר עמוס עוז שהלך היום לעולמו הייתה פינה חמה בלב לאשדוד. הוא תיאר אותה בספר המסע שלו "פה ושם בארץ ישראל" שיצא בשנת 1983.

"עיר יפה וטובה בעיני, אשדוד זו", כתב לפני יותר מ-35 שנים. "והיא כל אשר יש לנו משלנו. גם בתרבות ובספרות: אשדוד….. אשדוד היא מה שיש. והיא לאו דווקא התגשמות מפוארת של חזון הנביאים ושל חלום הדורות, לאו דווקא 'הצגת בכורה עולמית', אלא עיר במידת אדם. אם ננסה להתבונן בה במבט רוגע, ודאי שלא ניבוש ולא ניכלם.

"אשדוד עיר כמידת אדם על חוף הים התיכון", כתב עוז, "וממנה עוד נראה מה יצמח כשיבואו סוף סוף שלום עם קצת מנוחה. סבלנות, אני אומר, אין קיצורי דרך".

התיאור הזה שהפך לכה מזוהה עם אשדוד וחיבתו לעיר יכולים להסביר גם מדוע מאז הייודע דבר מותו של הסופר, רבים בעיר כותבים ומעלים דברים בשבחו ברשתות החברתיות בשעות האחרונות.

הנה אחד מהם, חבר מועצת העיר מאיר אברז'ל:

 

 

עוז התארח באשדוד במפגשים ספרותיים ותרבותיים. לפני שלוש שנים וחצי הקריא מתוך ספרו "אותו הים" במסגרת אירועי פואטיכאן ופתיחת התערוכה "הים האחרון – אמנות ישראלית והים'. הוא נפגש עם ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי וסיפר על חיבתו המיוחדת לאשדוד.

לסרי מעניק לעוז שי מהעיר אשדוד, יוני 2015. צילום: שמואל דוד

לסרי מעניק לעוז שי מהעיר אשדוד, יוני 2015. צילום: שמואל דוד

בחודש יוני האחרון התארח עוז בספריה העירונית בניהולה של זהבה דויטש, הקריא מתוך ספרו "אותו הים" ושוחח עם הקהל. בשנת 2011 נפגש עוז בספרייה עם קוראים והקריא מתוך ספרו האישי "סיפור על אהבה וחושך".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר