זכי ויניב בפסטיבל הסרטים בלונדון
זכי ויניב בפסטיבל הסרטים בלונדון

פרס לסרט התיעודי "מתנחלת"

הסרט התיעודי “מתנחלת” שיצרה איריס זכי וערך אורן יניב, אשדודי שחי כיום בלונדון, זכה בפרס על שם העיתונאי בוב סיימון

פורסם בתאריך: 3.12.18 18:38

     

הסרט התיעודי “מתנחלת” של הבמאית איריס זכי, שאותו ערך אורן יניב, שנולד וגדל באשדוד (בנה של כותבת שורות אלה), זכה בפרס הסרט הטוב ביותר על שם הכתב האגדי היהודי האמריקאי בוב סיימון בפסטיבל הסרטים “ישראל האחרת” שהתקיים לאחרונה בניו יורק.

לצפיה בטניה, בתו של סיימון, בטקס (צילום: Other Israel Film Festival) >>

סיימון, שנהרג לפני 3.5 שנים בתאונת דרכים בארצות הברית, היה 25 שנים כתב החדשות של רשת הטלוויזיה סי—בי—אס בישראל ובמזרח התיכון ובשנים האחרונות היה כתב תכנית התחקירים הטלוויזיונית 60 דקות.

הסרט, ששודר בשבוע שעבר פעמיים בערוץ כאן 11, עוסק במפגש בין מתנחלים לשמאלנית זכי התל—אביבית, שנוחתת בעיצומו של קיץ חם בלב ההתנחלות תקוע שבה עברה להתגורר למשך כחודשיים.

היא מציבה ליד המכולת של היישוב מתחת לעץ שלוש מצלמות מסביב לשולחן מתיישבת וממתינה לדבר עם המקומיים.

החשש מהפולשת ומהמצלמות מותיר אותה בתחילה ​לבדה, אך עד מהרה מתיישבים מולה אט אט מתנחלים מרקעים שונים לשיחות כנות, מפתיעות ולעיתים משעשעות, שמביאות איתן מבט אחר על המציאות הישראלית המורכבת משני צדי הקו הירוק. בניגוד למקובל, בסרט לא נערך תחקיר שעל פיו נכתב תסריט שיהווה קו מנחה, אלא התסריט נכתב בידי זכי ויניב תוך כדי בחינת חומר גלם מצולם של 100 שעות שיחות עם כ—40 תושבים.

 

עריכת הסרט שהצריכה מלאכת מחשבת לא פשוטה ארכה מעל לשנה. בסרט, שאורכו כשעה, משוחחת זכי עם שבעה תושבים, והוא מציג ראייה אנושית מורכבת של הסיטואציה בשטחים. הקרנת הבכורה של “מתנחלת” הייתה במאי האחרון במסגרת פסטיבל “דוק אביב” בתל אביב כשנמנה עם 15 הסרטים שנבחרו מתוך כ-80 שהוגשו אליו. בהמשך השתתף הסרט בפסטיבלים מהחשובים בעולם, בהם בלונדון ובדנמרק וכן בפסטיבלים בגיאורגיה, בקוסובו, בפולין וברומניה.

עורך הסרט אורן יניב, נשוי ואב לשניים, מתגורר ב-14 השנים האחרונות עם משפחתו בלונדון ועובד כעורך פרילנסר בתעשיית הטלוויזיה בין היתר בשביל הבי—בי—סי, ערוץ 4 הבריטי ונטפליקס.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר