תמונות של ההרכב שניגן בקליפ צילום: יגאל מיניאוביץ

במרחק נגיעה: הכירו את היוצר אמנון כהן

במשך 20 שנה אמנון כהן, זמר אשדודי בן 44, ניסה להחיות שיר שלדעתו צריך לפרוץ קדימה. עם 3 גרסאות שונות לשיר אחד- הפעם כהן עבר את מבחן הרדיו הראשון

פורסם בתאריך: 21.11.18 20:06

     

אמנון כהן, זמר ונגן גיטרה בן 44 מאשדוד, הוציא בימים אלו את השיר "במרחק של נגיעה" המתחיל להתנגן ברדיו. השיר, עבר 3 גרסאות שונות למעלה מ-20 שנה, וכעת הוא יוצא בגרסה החדשה והשלמה מבחינת כהן.

באוגוסט השנה ההרכב צילם לשיר קליפ בו תוכלו לצפות ביוטיוב, ואולי אפילו תזכו לשמוע אותו ברדיו.
רק השבוע, השיר הושמע בתחנות רדיו 'סול' – בדימונה וברדיו כפר סבא, ולדבריו בינתיים בוחנים את השמעת השיר גם בגלגל"צ, ב-88FM, וב-17 תחנות רדיו נוספות.

אמנון כהן. צילום: פוטו אסייג

כהן עובד בתחום הלוגיסטיקה, ובשעות ובימים שלא עובד הוא דוחף להקים הופעות ולקדם מוזיקה בסגנון רוק רך. בנוסף להיותו בעל קריירת סולו, הוא לוקח חלק מהרכב "טריו פלוס בנד" (לשעבר הרכב "אוונגרד"), בו כהן מנגן גיטרה חשמלית ואקוסטית, יחד עם מתופף אשדודי, טדי שריקי, וניר לוי, הקלידן שבלהקה.

מה קרה בגלגול הקודם של השיר?
"זה שיר שכתבתי והלחנתי לפני הרבה שנים. הוא זכה, בגרסאות הקודמות שהקלטתי, להצלחה רבה בשטח בכל מקום בו ניגנתי אותו, בין אם במסגרת קורס מהצבא לפני 22 שנה, בו 200 חיילים למדו את השיר בעל פה, בפאבים ברחבי הארץ, ביניהם בפאב פאנץ' רוק הנוסטלגי, שם נתבקשתי לשיר את השיר בכל סוף-שבוע במשך חצי שנה, ובין אם בהופעות שקיימתי במהלך השנים".

"בגרסה הקודמת של 2012, המפיק המוזיקלי אמר לי לשנות את הלחן של הפזמון, וזה היה בעיני לא נכון בדיאבד, כי הוא הפך את השיר לשקט יותר ממה שתיכננתי, ואז כשדידי הררי שמע אותו הבנתי שאני צריך להחיות יותר את הפזמון כי הוא טען שהשיר שקט מידי. עכשיו אני מאמין שהוא מצליח".

מה מיוחד בשיר הזה שאתה כל הזמן חוזר אליו?
"יש לי 15 שירים מוקלטים, אבל השיר הזה הוא הכי נכון לי". פעם, אף הציעו לו 15,000 שקלים כדי לקנות את השיר הזה. "אני חושב שהשיר מאוד עגול ומאוד טוב, והוא מצליח לשבור דיסטנס. לדעתי, אם שיר מצליח בשטח, הוא חייב לעבוד גם ברדיו".

מתי קרה השינוי?
"לפני כשנה, חבר טוב של כהן, אופיר יוחאי, כתב שיר בשם "על סף דלתך" שריגש אותי" כהן מספר וממשיך "פניתי מיד למפיק שהקליט לו את השיר והפיק אותו, ירון באנר, ושם גיליתי את עצמי מחדש עם עבודה על השיר שלי מחדש".

"במהלך הקלטת השיר, והפקת הקליפ, שמתי לב שחלקי הפאזל החסרים מתחברים מחדש ותקופה של 20 שנה חזרה להיות כמו לפני הצבא. כל חבריי, שהיו חלק מהשיר בעברו אט אט חזרו והשלימו את החסר".

אז מה היה חסר?
"זה שיר שהיה חסר לו ביט שמתפרץ בפזמון, עכשיו הוא עגול. זה שיר שלא הצלחתי לפצח אותו, לא הצלחתי לקחת אותו מההצלחה הגדולה שהייתה לי איתו בשטח ולתרגם אותו לפריצה ברדיו. כל פעם שאני מתחיל הופעה, אני מתחיל בשיר הזה והקהל מתעורר, ועכשיו השיר מוכן לפתוח דלתות, עכשיו יש בו לחן שמתחיל עדין ומתפרץ, בדיוק כמו הניגוד בין מרחק למגע".

לאלו מכם שיראו את הקליפ, כהן מציין כי בסופו יש אזכור לטל ביטון ז"ל, חברו הטוב ממקיף ד' אשדוד (מחזור 92), והקלידן מהלהקה הראשונה שלו, שנהרג בתאונת אופנוע באירופה לפני כשנתיים וחצי, כאשר כולם קמים וכוס הבירה המלאה שנשארת מאחור מיועדת לטל ז"ל, לזכרו יצרו סרטון הקדשה משלו המתחיל מנקודת הסיום של הקליפ.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר