פסנתר לתמיד - פבל טולצ'ינסקי odrey
פסנתר לתמיד - פבל טולצ'ינסקי odrey

תחרות "פסנתר לתמיד" חוגגת השנה עשור להיווסדה

התחרות הארצית לפסנתרנים צעירים תתקיים בחנוכה, בתאריכים 3-9 בדצמבר, במונארט- מרכז תרבות באשדוד. התחרות פתוחה לקהל הרחב, הכניסה חופשית

פורסם בתאריך: 22.11.18 08:00

     

תחרות "פסנתר לתמיד", התחרות הארצית לפסנתרנים צעירים, תתקיים השנה בין התאריכים 3-9 בדצמבר, במהלך חג החנוכה, במונארט – מרכז תרבות באשדוד. התחרות מציינת השנה עשור להיווסדה, והפכה למקור השראה לילדים, לנוער ולמבוגרים בתחום החינוך המוזיקלי של פסנתרנים צעירים.

פסנתר לתמיד – פבל טולצ'ינסקי odrey

 

התחרות מיועדת לפסנתרנים מגיל 6 ועד 28 ונערכת בארבע קטגוריות. גיל 6-11, גיל 12-15, גיל 16-18 וגיל 19-28 . השנה לרגל חגיגות העשור, התחרות בקבוצת גילאי 19-28 תערך בשני שלבים שכוללים סולו של כל אחד מהמשתתפים באורך 15 דקות וקונצ'רטו שלם לפסנתר ותזמורת שיבוצע על ידי 6 משתתפים.

כתבת "כאן דרום" הלכה לפגוש פסנתרנים צעירים בהכנות לתחרות ופגשה את מיכאל אברהם, בן ה- 7. עם תזכורת לגב זקוף, ורגליים שלא מגיעות לקרקע, אברהם מניח את אצבעותיו על הקלידים וצלילים מתחילים לקבל חיים באולם בו נמצא בקהל רק אביו שמלווה אותו. אברהם הוא אחד הפסנתרנים הצעירים ביותר שישתתפו בתחרות. הוא פוקד פעמיים בשבוע את לימודיו במונארט ומנגן זו השנה השנייה פסנתר כנף. אביו, אביאל אברהם, מספר על התהליך למידה בו התפתח מיכאל "הוא התחיל בגיל 5.5 את לימודי הפסנתר, וכמו כל ילד שמסתגל למקום חדש, התלונן בהתחלה 'אבא מכריח אותי' אבל היום זה כבר חלק ממערכת השעות שלו ויש לו קשר עם הפסנתר".

בלה פלדמן, המורה שלו לפסנתר מאוד מרוצה ממנו, בעיקר בגלל ההתמדה והנחישות שלו, "יכולת התפישה שלו השתפרה וזה בזכות היותו תלמיד טוב בטיבו". אביו מוסיף "אני עצמי מאוד אוהב מוזיקה, אבל לא למדתי לנגן כשהייתי קטן ואני רואה את ההתפתחות של מיכאל. אני חושב שהנגינה תורמת לו לסקרנות ולהבנה של עולם המוזיקה".

מיכאל אברהם, פסנתרן בן 7. צילום: אביאל אברהם

לגבי הקשר שלו עם הפסנתר, אברהם מוסיף "נוצר קשר מאוד טוב, גם עם הפסנתר וגם עם המורה שלו למוזיקה בלה, שמתאמנים לתחרות עם שלושה קטעים לתחרות הקרובה שביניהם גם מוצארט. היום אני מנסה כמה שפחות להפריע או להיות שם כדי לאפשר לו את המקום הזה, שמוציא את האלמנטים לפיתוח כשרונות, שגם אם לא ידעת שקיימים, הם שם".

הזוכים בתחרויות יזכו בפרסים כספיים בסך 100,000 ₪   (שיוענקו על ידי עיריית אשדוד, קרן יעקב ביסטריצקי, עמותת צפונות תרבות ומפעל אדמה אגן באשדוד) . מעבר לפרס הכספי, הקו המנחה את הנהלת התחרות מכתיב הענקת פרסי עידוד ולא רק פרסים לזוכים במקומות הראשונים, לשם עידוד ילדים מוכשרים ובכדי להניע אותם להמשיך ולהתקדם, להמשיך ולהשקיע בפיתוח כישרונם.

פסנתר לתמיד – פבל טולצ'ינסקי odrey

מה קורה? תחרות"פסנתר לתמיד"

מתי? 3-9 בדצמבר

איפה? מונארט- מרכז תרבות באשדוד

לפרטים והרשמה: 08-8545135/9

התחרות פתוחה לקהל הרחב, ללא עלות

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר