יניב קקון בהשקת הספר "שכונה" מתוך: יוטיוב מרכז תקשורת אשדוד

גם חבר מועצה וגם משורר- יניב קקון לוקח חלק בפסטיבל אשדודשירה

מעבר להיותו חבר מועצה, הוא משורר המשתתף בפסטיבל אשדודשירה. את ספר השירה "שכונה" כתב מכיתה ה', ועכשיו מדבר על הקשר בין מאבק, שינוי ותיקון- נושא הפסטיבל- להיותו חבר מועצה

פורסם בתאריך: 18.11.18 16:03

     

יניב קקון, בן 38, הוא אמנם חבר מועצה נבחר בעיריית אשדוד העומד בראש סיעת 'האשדודים' וזכה ל-2 מנדטים בבחירות האחרונות, אבל מעבר להיותו חבר מועצה, הוא משורר המשתתף בפסטיבל אשדודשירה. הוא הוציא לאור את ספר השירה "שכונה" ב-2010, אותו כתב מכיתה ה'. ומדבר על הקשר בין נושא הפסטיבל- מאבק, שינוי ותיקון- להיותו חבר מועצה.

יניב קקון. צילום: אבי רוקח

יניב קקון. צילום: אבי רוקח

יניב, על מה הספר "שכונה" מדבר?
""שכונה" הוא ספר שירה והגות שמדבר על מעגלי התייחסות של האדם מול העולם, בזוגיות, במשפחה, האדם מול עצמו, כשהוא נכתב במעין אמירה של איך לדעתי אורזים את ההתייחסות של אדם מול הקהילה".

קקון זכה בפרס ביאליק רמת גן ב-2012 עבור ספר השירה, אותו ערכה סמדר שרת. את הספר הוא התחיל לכתוב כבר בכיתה ה', אבל את החלק שעוסק במדינה, צבא וחברה כתב דווקא במהלך שירותיו במילואים כמ"פ קרבי.
קטע מהספר "שכונה":
קחו סיכון

הָעֵז, נַעֲרִי, קַח סִכּוּן,
הִתְלַבֵּט וְנַסֵּה רִגּוּשִׁים.

קְחִי סִכּוּן, נַעֲרָה, קְחִי סִכּוּן,
לַבָּרוּר מֵאֵלָיו הִתְכַּחֲשִׁי.

אִם לֹא נְנַסֶּה אֵיךְ נֵדַע?
כִּשָּׁלוֹן רַק מְחִיר שֶׁל גִּלּוּי.
כְּדֵי לָחוּשׁ אֲדָמָה בִּרְעִידָה,
יֵשׁ לִצְרֹךְ מַגָּעִים שֶׁל שִׁנּוּי.

נְפִילוֹת, בְּכָל עָתִיד שֶׁנִּבְחַר,
זֶהוּ חֹק הַכֵּלִים הַשְּׁלוּבִים.
רַק לֹא לִהְיוֹת הַדּוֹר שֶׁנִּזְהָר,
לִבְחֹר בַּסִּכּוּי כִּי רַק כָּכָה עָפִים.

הנושא של פסטיבל אשדודשירה השנה הוא בסימן "ישראל זה אני- שירה בסימן מאבקים לשינוי ותיקון". איך הטקסט שלך מתחבר לנושא?
"'קחו סיכון' הוא דוגמא טובה, ובעצם מדבר על הקריאה לדור שלנו להיות הדור שיוצא מכליו, שלא נזהר ועל הצורך להגיד תודה רבה לאבות המייסדים, אבל גם להבין שזה עכשיו התור שלנו- כי אם לא ננסה איך נדע?"

איך אתה לוקח את זה למעמד חבר המועצה?
"זה בדיוק זה, אני פה כי הבנתי שזה התור שלנו לשנות. עכשיו זה תורנו לפעול- אם זה בחינוך, ברווחה, בצרכים מיוחדים, בשכונות הותיקות, בנוער, בצעירים- בכל מה שמשפיע על החיים של כולנו. אנחנו צריכים היום להקשיב טוב-טוב לתושבים, עכשיו תור הדור שלנו לעשות את העבודה".

יש צורך לשנות ולתקן גם את הפוליטיקה עצמה לדעתך?
"אני חושב שהפוליטיקה באשדוד, כמו הפוליטיקה בכל הארץ, צריכה לדעת להיות יותר קשובה לתושבים שלה. להבין שהידע והצרכים האמיתיים נמצאים אצל התושבים, לאסוף תושבים להקשיב להם ולפעול יחד איתם. גם את המצע שלנו כתבנו על בסיס שיחות עם אלפי אנשים, וזה לא נגמר בבחירות כי המצע הוא לא מסמך מת, הדבר הזה צריך להיות כל הזמן בבחינה מתמדת מול התושבים".

קקון מופיע ביום חמישי הקרוב במוזיאון אשדוד במסגרת הפסטיבל, אשר בו הולך להקריא קטעים מספר הביכורים שלו. אמנם רק עכשיו הוא נבחר למועצה, אבל יש לו תוכניות נוספות בקרוב.
סרטון מתוך יוטיוב של מרכז תקשורת אשדוד: יניב קקון בהשקת ספרו "שכונה":

נראה בקרוב במדפים ספר שירה חדש?
"אי אפשר לדחוק זמן הוצאת ספר שירה. את "שכונה" אני חושב שכתבתי מכיתה ה' והוא יצא ב-2010, אז כשהוא יהיה מוכן ויהיו מספיק חומרים שאפשר יהיה לארוז אותם לאג'נדה מרכזית וארגיש שזה בשל אז יהיה סיבוב שני, בינתיים אני בעבודה עליו וגם על ספר ילדים".

בהיות קקון עוסק בייעוץ אסטרטגי בתחום בניית תוכניות חינוך וקהילה לראשי ערים, ובהיותו כותב ספר ילדים, נשאר רק להקיש מה התיק שאותו רוצה לקדם באשדוד. בינתיים, פסטיבל אשדודשירה כבר יוצא לדרך הערב.

מה? "עד הלום"- שירה חברתית אשדודית
מתי? יום חמישי 22.11 בשעה 20:30
איפה? פירדמידה מוזאון אשדוד
כמה עולה? 20 שקלים
לפרטים נוספים: 08-9568111 או באתר.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר