צילום: דר גולן
צילום: דר גולן

100 סיבות לעשן ג'וינט

את התערוכה 100 סיבות לעשן גוינט אצר דר גולן, מעצב גרפי, אמן ומוזיקאי אשדודי לשעבר יחד עם אמן הרחוב החתרני 'שרדר'

פורסם בתאריך: 22.6.18 19:16

     

 

ביום שני האחרון נפתחה תערוכה שתגרום לכם לראות דברים קצת אחרת ואולי גם לגרום למהפכה החברתית לפרוץ שוב אל השיח היומיומי.

ומי עומד מאחוריה?

צילום: גל לזרוביץ'

צילום: גל לזרוביץ'

דר גולן, מעצב גרפי, אמן, מוזיקאי ואשדודי לשעבר שלפני כשנה אחרי עשור בתל אביב, עזב יחד עם אשתו ובנם (כיום בן שנתיים) לחיות בגרמניה שם יש לו סטודיו משלו לעיצוב גרפי ואמן הרחוב החתרני 'שרדר', הזכור משלל פעולות ארטיביזם (אקטיביזם אמנותי) ואחד האמנים הפעילים ביותר בסצנה התל אביבית. שניהם מכירים ים שנים עוד בטרם החלו לעסוק באמנות וגאים להציג את תערוכת '100 סיבות לעשן ג׳וינט' שהיא העבודה המשותפת הראשונה שלהם יחד.

התערוכה מורכבת למעשה מ-100 תמונות וטקסטים קצרים. לקראת הצגת התערוכה ישבו דר גולן ושרדר וגלגלו 100 ג'וינטים במו ידיהם, אותם הדביקו על התמונות והטקסטים אשר כל אחד מהם עומד בפני עצמו ומציג סיטואציה או חוויה שיגרמו לכם אולי להדליק אחת…או לפחות להארה.

צילום: דר גולן

צילום: דר גולן

לדבריהם הרעיון לתערוכה הגיע לאחר שהרגישו כי בארץ צורכים יותר קנאביס לעומת מדינות שהגישה לקנאביס בהן היא קלה יותר והמחיר נמוך יותר. הם החליטו לבדוק את הנתונים סטטיסטית והסתבר כי לא טעו, אחוז המעשנים בישראל הוא בין הגבוהים בעולם ורק בעשור האחרון כמות הצרכנים במדינה הוכפלה פי 4.

ומשם הרעיון קרם עור וגידים ונולד תערוכה. כששאלתי את גולן אם היה קשה למצוא 100סיבות, טען שהיה אפשר אפילו יותר. מסיבוב בין האנשים אהב לא רק את הביקורות הטובות אלא גם את הוויכוחים שאנשים ניהלו עם חבריהם, הציגו בחלל דעות שונות, טענו כי יש דברים שלא חשבו עליהם וגם כאלה שלא הסכימו עליהם והבין שהוא ושרדר השיגו את המטרה – לעורר את האנשים, לגרום להם לדבר ושלא יפחדו להגיד את דעתם והכי חשוב שיהיה להם אכפת.

 

 

גולן אומר כי אין מצב שאדם שגר וחי בארץ נכנס לחדר לא ימצא משפט או תמונה שתדבר אליו. כל התערוכה היא בעצם הזהות והמציאות שלנו הישראלים בה תמצאו גם תמונות קשות כמו פיגועים, שחיתויות ואיך אפשר בלי פוליטיקה.

צילום: גל לזרוביץ'

צילום: גל לזרוביץ'

רק למירי רגב יש תמונה ושני משפטים שייזכרו לה לנצח בהיסטוריה שלנו, בין השאר תמצאו גם את גלעד ארדן, אופק בוכריס, פרסומות לזנות, אלימות משטרתית, צפירות בכבישים לצד משפטים מטרידים כמו "מתי תתחתני", "אריה דרעי הוא שר הפנים".

כששאלתי את גולן מה המשפט שהכי דיבר אליו, ענה מבלי להסס "שוטף+90". לא בהכרח המשפט הכי חזק בתערוכה לטענתו אלא בא דווקא מהמקום האישי. הוא זוכר היטב את "מוסר" התשלומים מהתקופה שבו היה עצמאי לא מעט שנים בארץ ושהשוטף+ כלום עדיין חי ובועט בישראל.

ת'אמת? אני הזדהיתי איתו.

הכניסה לתערוכה היא בחינם והיא מוצגת בימים אלו ועד יום שבת הקרוב 23.06.18

ב'כולי עלמא' (מקווה ישראל 10, ת"א) בין השעות 21:00 ועד 01:30 אחרי חצות.

 

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר