שלום שיטרית. צילום: אילן אסייג
שלום שיטרית. צילום: אילן אסייג

פרופ' סמי שלום שטרית יהיה יו"ר פסטיבל קולנוע דרום

הפסטיבל ה-17 במספר יתקיים ב-3 עד 7 ביוני בסינמטק שדרות ומקומות נוספים בהובלת מכללת ספיר

פורסם בתאריך: 6.5.18 17:31

     

 

לאחר שניהל אמנותית את פסטיבל השירה אשדודשירה, החל מהשנה ישמש פרופ' סמי שלום שטרית מאשדוד, ראש בית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללת ספיר, כיו"ר פסטיבל קולנוע דרום הוותיק, שיתקיים ב-3 עד 7 ביוני בסינמטק שדרות ומקומות נוספים.

"פסטיבל קולנוע דרום בשדרות מזכיר לי תמיד היכן התחיל הרומן שלי עם מכללת ספיר בכלל ועם ביה״ס לאמנויות הקול והמסך בפרט", אמר שטרית והוסיף, "הפסטיבל מזקק את התפיסה ״דרום״ ואת המקום דרום ומגיש לנו חגיגה קולנועית ואמנותית צרופה, בשבוע ימים של קולנוע ויוצרי קולנוע מהארץ ומהעולם, מוסיקה, מחול. שירה, כיתות אמן ועוד. ויותר מכל – סרטי הבוגרים שלנו המוצגים בשעות היום של הפסטיבל. כדברי המשורר, מי שלא היה בפסטיבל קולנוע דרום, שלא יאמר שמענו שמענו, הנה לכם כרטיס, בוא לדרום לחגוג איתנו".

זה יהיה פסטיבל קולנוע דרום ה-17. פסטיבל קולנוע דרום הבינלאומי של ביה"ס לאמנויות הקול והמסך במכללת ספיר שנוסד על ידי פרופ' אבנר פיינגלרט ונוהל במשך שנים ארוכות על ידי הגר סעד שלום, יפתח את הקיץ הישראלי ב-7 ימים  של סרטים, אירועי במה, מחול, תיאטרון, שירה והופעות חיות. השנה יתקיימו אירועי "קולנוע פורץ גבולות" באופקים, נתיבות, רהט ובאר שבע במהלך סוף השבוע בתאריכים 31.5-2.6 לאחר מכן יתקיים אירוע ההשקה הרשמי של הפסטיבל שייפתח ב-3 ויימשך עד ה-7 ביוני.

התכנית הבינלאומית של הפסטיבל תארח השנה כמה מהקולות הייחודיים והחשובים ביותר בקולנוע העולמי. אחת מהדמויות המרשימות שיגיעו לפסטיבל היא הצלמת המוערכת קירסטן ג'ונסון.

מאליק ג'ונסון. צילום: קירסטן ג'ונסון

מאליק ג'ונסון. צילום: קירסטן ג'ונסון

ג'ונסון ידועה בשל סרטה הדוקומנטרי "השבועה" (Oath 2010) המתאר את סיפור לכידתו של אוסמה בן לאדן והסרט זוכה האוסקר "האזרח מספר 4" (Citizen four 2015) על אדוארד סנואודן.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הפסטיבל מתקיים בתמיכת עיריית שדרות, מועצה אזורית שער הנגב, משרד התרבות, המועצה הישראלית לקולנוע, המשרד לפיתוח הנגב והגליל, הרשות לפיתוח הנגב ומפעל הפיס.

המכללה האקדמית ספיר היא המכללה הציבורית הגדולה בישראל. לומדים בה למעלה מ-8,500 סטודנטים מרחבי הארץ המגיעים לנגב המערבי ומתגוררים בקיבוצי הסביבה. בספיר שכר הלימוד אוניברסיטאי, שנה אקדמית ראשונה חינם לחיילים משוחררים.

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר