חנוך טרייסטר ברפת במושב ביצרון

“מה שיש באיטליה אין עדיין כאן”

חוות הבופאלו במושב ביצרון, שהחלה מעדר עם שורשים בארץ המגף והיא היחידה מסוגה בישראל, פותחת את שעריה לסיורים וטעימות. יש גבינות מוצרלה וריקוטה וגם יוגורטים

פורסם בתאריך: 22.3.18 17:36

     

במסגרת אירועי “פסטיבל ירוק ולא רחוק” בשפלת יהודה גם חוות הבופאלו היחידה בארץ, שנמצאת במושב ביצרון שליד גן יבנה, מזמינה אתכם להכיר מגוון רחב של גבינות ואת עדר הבופאלו (בעברית: תאו, בערבית: ג’מוס) שהגיע לארץ בטיסה מדרום איטליה בשנת 1995.

הסיורים מתקיימים בימי שישי, כוללים ביקור מודרך ברפת, צפייה בסרט מרתק במרכז המבקרים וטעימות מתוצרת המחלבה. עלות הסיורים היא 20 שקלים ומותנית בהרשמה מראש.

חוות הבופאלו הוקמה ביוזמת חגי ועירית טרייסטר, משפחה שתמיד עסקה בחקלאות. בעת שעירית עבדה גם כמורה להיסטוריה בתיכון האזורי באר טוביה במהלך טיול באיטליה, התפעלו השניים מטעמו של יוגורט בופאלו נפלא.
לאחר ביורוקרטיה רבה הצליחה המשפחה להקים את מחלבת הבופאלו הראשונה בארץ.

לימודי הכנת המוצרים כגון גבינת מוצרלה, ריקוטה ויוגורטים נעשו במחלבות בדרום איטליה, והקשר עם המורים נשמר עד ליום זה, הפך לחברות טובה ולקשר של משפחה. עד לימים אלו מקפידה המשפחה לנסוע מדי פעם לאיטליה, ולא מכבר שבה מתערוכה גדולה בנושא בקרבת רומא.

כיום ממשיך את הדרך הבן חנוך טרייסטר בן ה-45, המתגורר במושב יחד עם רעייתו מאיה, ולהם ארבעה בנים.

אומרים שמוצרי החלב חסרים בערכים תזונתיים ושגם החיות גדלות בתנאים קשים.

“זה בדיוק ההפך עם מוצרי חלב הבופאלו, שהם בריאים מאוד”, מספר חנוך. “אחוזי החלבון והסידן של הגבינות גבוהים. הרפת בנויה ומתוכננת על פי תקנים מחמירים עם תנאי גידול באוויר הפתוח. הבופאלו היא חיה רגישה מאוד וחזקה. אין פה תעשייה, אלא הבנה שלכל חיה יש נשמה, ודרך הטיפול בהן היא עם חום, ליטוף ואפילו דיבור וקשר עין מרגע ההמלטה. מוצרי המחלבה טבעיים ובריאים ללא שום אנטיביוטיקה, שגם כך אינה פועלת על הבופאלו כחיה חזקה”.

 

כעסק בפריפריה, אתם מהווים דוגמה להצלחה?

“כעסק בדרום הארץ אנחנו ייחודיים ובלעדיים, אבל גם אנחנו לחלוטין מרגישים את המשבר בענף החקלאות ואת הלחץ של הרגולציה. אנחנו מתמודדים עם קשיים כלכליים רבים, מצב החקלאות בארץ קשה מאוד, ולצערי מה שיש באיטליה אין עדיין כאן”.

הבנים שלכם גם מעוניינים להמשיך בעסק המשפחתי?

“כן, אני שמח שהם מתעניינים ורוצים, אבל בכל מקרה אני רוצה שיהיה להם תואר, כי היום גם כדי לגדל רפת יש צורך בהשכלה אקדמית, למשל כטכנולוג מזון”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר