ההצגה המקורית: "אל פרנאך". צילום: יח"צ

לצחוק במרוקאית

תאטרון "דיוו'אן" המורכב מקבוצת שחקנים מקומית מציג את "אל פרנאך", מחזה שכולו יצירה מקורית בשפתם המדוברת של יהודי מרוקו

פורסם בתאריך: 3.1.18 18:48

     

קבוצת תאטרון "דיוו'אן", שנוסדה על-ידי אשר אפללו, מאיר אפללו ורפי אוחיון מורכבת כולה משחקנים ואנשי צוות תושבי אשדוד. היא הוקמה בשנת 2013, כתאטרון ישראלי הדובר בשפתם של יהודי מרוקו וכן נוסדה במרכז הקהילתי "בית לברון", בתמיכתה של החברה העירונית לתרבות הפנאי-אשדוד.

כל זאת, כדי לשמר את מורשת הקהילה דרך מחזות בשפה המרוקאית, האותנטית, המפולפלת מתובלת בשפה העברית. ההצגה הראשונה של קבוצת התאטרון מבוססת על המחזה "אל פרנאך", פרי עטו של רפי אוחיון, מוותיקי העיר אשדוד ודמות מוכרת ואהודה המגלה כישרון רב בכתיבה.

מי שביים את ההצגה ביחד עם אוחיון, הוא מאיר אפללו, מנהלו של המרכז הקהילתי "גולדי", אשר ברובע ד'. שניהם בעבר מתושבי רובע ו' שחוויות הילדות שלהם הניבו רצון לשחזר תקופה תמימה ויפה ומקור בלתי נדלה לסיפורים ולחוויות.

 

 

עלילת ההצגה "אל פרנאך", עוסקת בשנות ה-80' וה-90' ומבוססת על סיפור אמיתי: ז'אקוב העולה ארצה עם אמו בגיל 15, מוצא עצמו נקלע למשבר בגיל 35 כאשר הוא עובד כפועל-בניין ועודנו רווק. הוא נישא לפאני, באמצעות שדכנית, ומכאן, מתאר המחזה שלל סיטואציות משעשעות הנוצרות מהמתח המובנה נוכח אישיותה הממזרית ואישיותו התמימה משהו. המחזה ההומוריסטי משופע בניבים אופייניים לשפה היהודית-מרוקאית העמוסה ברבדים ובמשמעויות נסתרות, ומובטח לכל יוצאי הקהילה כי כל אחד ימצא בדמויות מקור להזדהות ולנוסטלגיה שתנסוך בו געגועים לזמנים אחרים.

ההצגה "אל פרנאך", תתקיים בתאריך ה-08 בינואר, (יום ב'), בשעה: 20:00, אודיטוריום נעים לתרבות, רחוב ביאליק 10, אשדוד. להזמנות: 08-8552721.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר