גדי קליכמן. צילום: איתן קליכמן

איך שיר נולד?

גדי קליכמן, רופא שיניים ומלחין, ממושב ניר בנים, הוציא לפני כחודש דיסק בכורה וכן הלחין ושר שיר בכורה שניהם-נקראים: "כאילו אמנות" על-שם שירה של המשוררת האשדודית, סמדר שרת, שנושא אף הוא את אותו השם. הקליפ לשיר יצא לפני שבוע ימים בדיוק

פורסם בתאריך: 24.12.17 19:34

     

גדי קליכמן, בן 55, נשויי+2, רופא שיניים ומלחין, ממושב ניר בנים, (מושב ליד העיר קריית-גת, השייך לתחומי המועצה האזורית באר-טוביה), הוציא לפני כחודש דיסק בכורה וכן הלחין ושר שיר בכורה שניהם-נקראים: "כאילו אמנות" על-שם שירה של המשוררת האשדודית, סמדר שרת, שנושא אף הוא את אותו השם. הקליפ לשיר יצא לפני שבוע ימים בדיוק, (בתאריך ה-17 בדצמבר). הדיסק הינו פרי-תוצרתה של עבודה הדרגתית בת 5 שנים, בעוד הסוגה המאפיינת את הדיסק בכלל והשיר בפרט הינה בין ג'אז לפופ, בסגנון של האמנים והיוצרים, יוני רכטר, מתי כספי.

שרת, כתבה את השיר בשנת 1990. השיר מדבר על רחוב שינקין, אשר באותה התקופה, שנות ה-90, היווה את אחד מסמליה המובהקים של העיר תל-אביב. הוא לקוח מתוך ספר שיריה ה-1 במספר של שרת, "אור על-פני תהום", שיצא לאור בשנת 1991, בהוצאת: "ירון גולן".

לדבריו של קליכמן, כבר בהיותו ילד בן 4, החל לנגן, וב-15 השנים האחרונות, החל אף להלחין. "העיסוק העיקרי שלי זה רפואת שיניים אבל כל הזמן ניגנתי, פיתחתי את עיסוקי בתחום ועבדתי עם אנשים ואז הבנתי בסופו של דבר שאני לא סגור מה בדיוק התחביב שלי, רפואה או מוזיקה. "אנשים תמיד אמרו לי: 'אתה אחלה של רופא שיניים, אבל התחביב בשביל הנשמה הוא מוזיקה', ואני חולק עליהם, זה לא בדיוק נכון, מאחר שאני עוסק בתחום המוזיקה ברצינות לא בגדר תחביב. בסופו של דבר החלטתי שכנראה שיש לי 2 עיסוקים, האחד, מפרנס אותי (רפואת שיניים) והאחר, מעסיק אותי (מוזיקה)".

 

 

 

 

אז איך השיר נולד?

"תראי, אני בעיקרון, כותב ומלחין מנגינות, והתנגנה לי מנגינה בראש שהייתה צמאה למילים. לפני שנים מספר, נסעתי למפגש של אקו"ם (אגודת קומפוזיטורים, ומחברים ומו"לים) בנמל תל-אביב, שם פגשתי בסמדר שרת, ובדרכינו חזרה הביתה, היא נתנה לי כמה שירים שלה ומשהו במילות השיר השנונות משך אותי, על-אף היותי מודע לעובדה ששנקין עכשיו, כבר לא בכותרות".

מי עזר לך בהוצאת קליפ השיר אל הפועל?

"לפני כחמש שנים נפגשתי עם יוני רכטר, וישבנו בבית-קפה, הפגישה עימו הייתה עבורי "משהו גדול מהחיים", כך שבמשך מספר שבועות לאחר הפגישה עם רכטר, התהלכתי עם חיוך מאוזן לאוזן והוא המליץ לי לפנות לבחור צעיר, העונה לשם: גיא וינגרטן, וכך עשיתי. מדובר בבחור מאוד צנוע, ומוזיקאי מוכשר, אשר ניצח על העיבוד המוזיקלי של הקליפ. הבן שלי, איתן קליכמן, היה אחראי על הפקת ועשיית הקליפ. הוא לקח את הקליפ כפרוייקט רציני, הכין תסריט מסודר, אני לא יודע אם זה קשור לעובדה, שהוא רצה לעזור לי-לאבא שלו, או שמא לא".

איזה תגובות אתה מקבל על הדיסק ועל קליפ השיר? 

"ברשתות החברתיות, מפרגנים לי, הן על הדיסק והן על הקליפ, כמובן, שתמיד יש לכאן ולכאן-אלה שאוהבים יותר ואלה שאוהבים פחות. לצורך העיניין, יש בדיסק חומרים חדים ובועטים שחלק מהאנשים פחות אהבו אותם, אבל רוב המוזיקאים שמבינים, חיים ונושמים מוזיקה מאוד מפרגנים לי. אני רואה את העשייה הזאת של האלבום במלואו, אנשים בדרך-כלל רואים חלקים יותר קטנים, מאחר שקשה בהתחלה להתחבר לכלל השירים, לאט לאט. יתרה מזאת אני יאמר לך, אנשים שצפו בקליפ, אמרו לבן שלי, שהקליפ מקצועי מאוד ושעליו לשקול לעסוק בתחום ההפקה".

הוא סיים באומרו: "אני מתרגש מאוד מאוד. זאת הרגשה נפלאה, ואני חושב שהעובדה שתחום עיסוקי העיקרי הוא ברפואת שיניים, גרמה לי ליצור מוזיקה שלא למטרת "מסחרה", כלומר, אני מרשה לעצמי לעשות מה שנראה לי לנכון, כראות עיניי, בסגנון שלי".

האזינו לשיר, וצפו בקליפ:

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר