מצעד לפידים לזכרו של סרן אביב חקאני (ז"ל), "קצין המנהרות". צילום: יח"צ

אור על העיר  

הפנינג חנוכה במרכזים הקהילתיים-פתחו את אירועי החג במצעדי לפידים

פורסם בתאריך: 13.12.17 16:25

     

זאת השנה ה-11 במספר, שמרכז קהילתי "עם שלום" (רובע י"א) עורך מצעד לפידים לזכרו של סרן אביב חקאני (ז"ל), "קצין המנהרות" יחד עם עדנה חקאני, אמו של אביב והשנה שיא של קרוב ל-800 צועדים. אביב היה קצין המנהרות הראשון, נפל בקרב בציר פילדלפי בשנת 2004. אמו של אביב ובני-משפחתו הובילו את המצעד יחד עם חיילי הנדסה קרבית, השתתפו בתי-הספר: "מקיף-ו' ", מקיף אמי"ת י' ", "אורט ימי",  "חופית", "נוף ים", "צפרירים" וחניכי תנועות הנוער: המד"צים, "צופים"-שבט אביב ושבט דותן, "בני עקיבא", "השומר הצעיר", חניכי מועדון "רותם" משתתפי החוגים והצהרונים ותושבי הרובע.

עדנה חקאני, אימו של אביב הדליקה משואה בכיכר אביב וסיפרה לכולם כי ברגעים אלו ממש בעוד אנחנו צועדים פלוגת "סמור" שאביב היה הקצין הראשון בה, מקבלת אות הצטיינות מהרמטכ"ל. בסוף המצעד הדליקו נר ראשון של חנוכה וצפו במופע להטוטים של עמי הליצן, חולקו סופגניות לכל משתתפי המצעד והחיילים התכנסו לערב מורשת קרב והתוודעו להיסטוריית תורת הלחימה התת-קרקעית כשמנחה אותם אמרתו המפורסמת של יגאל אלון (ז"ל), מי שהיה ממקימי קיבוץ גינוסר וחבר בו עד יום מותו, ממקימי הפלמ"ח ומפקדו, מראשי תנועת העבודה ושר בממשלות ישראל, "עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל". האמרה לקוחה מתוך ספרו "מסך של חול", שכתב בשנת 1959.

 

מצעדי לפידים נוספים נערכו גם במרכזים הקהילתיים "בית לברון" (רובע ו'), "תקוותנו" (רובע ב'), "טנה" (רובע ה'), "עוזיאל" (רובע א'), וב"דקל" (רובע ט"ו) נערך מצעד לזכרה של אירית שטרית (ז"ל), שנהרגה מפגיעת רסיס טיל גראד במהלך מבצע "עופרת יצוקה", בדצמבר 2008.

מצעד לפידים לזכרה של אירית שטרית, (ז"ל), שנהרגה במבצע "עופרת יצוקה". צילום: דודו בוזגלו ל-odery

מצעד לפידים במרכז הקהילתי "בית לברון". צילום: יח"צ

עם תום המצעדים התכנסו המוני המשתתפים-משפחות שלמות על טפיהם וילדיהם לחגוג בהדלקת נרות, במיצגי אור, ערבי זמר, הרצאות, מופעים והצגות לילדים בכל המרכזים הקהילתיים הממשיכים גם במהלך החג במסגרת המיזם "התושב במרכז הקהילתי", המציע שלל אירועים במחיר קטן במיוחד: הצגות ילדים איכותיות ב-15 שקלים בלבד ומופעי זמר והרצאות חווייתיות ב-20 שקלים בלבד, כמו-כן , ייערכו מופעי קרקס רבים ב- 10 שקלים בלבד.

הצגת ילדים במרכז הקהילתי ברובע ד'. צילום: יח"צ

הדלקת נר ראשון של חנוכה במרכז הקהילתי "בית לברון". צילום: יח"צ

מוזמנים לעקוב אחר שפע האירועים באמצעות דף הפייסבוק "החברה העירונית לתרבות הפנאי באשדוד". חג אורים שמח.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר