לבנת בן חמו. צילום: יונתן סיקלאי
לבנת בן חמו. צילום: יונתן סיקלאי

אשת הרדיו האשדודית חוצה את הקווים: לבנת בן חמו עם סינגל חדש

אחרי שנים כשדרנית ועורכת בגלגלצ, לבנת בן חמו עוברת צד ומוציאה סינגל ראשון מתוך אלבום הבכורה שלה, שיראה אור בקרוב. "השיר 'אמי כואבת לי' עוסק בנשים בחיי ובשאלה עד כמה יש לנו את החופש להיות מה שאנחנו חולמות להיות", היא מסבירה

פורסם בתאריך: 22.3.23 16:29

     

לבנת בן חמו, משדרניות הרדיו המוכרות ביותר בארץ, הוציאה בימים האחרונים סינגל ראשון שיר שהיא גם מבצעת וגם שותפה לכתיבה שלו – "אמי כואבת לי".

"השיר 'אמי כואבת לי'", מגלה בן חמו, "עוסק בנשים בחיי ובשאלה עד כמה יש לנו את החופש להיות מה שאנחנו חולמות להיות, כשאנחנו חלק משרשרת של נשים שלא קיבלו הזדמנויות וחיו פחות בשביל עצמן ויותר בשביל אחרים. איפה הן נגמרות והיכן אני מתחילה. האם יש לי את האומץ להיפרד מהסיפור המשפחתי אבל לא לוותר על האהבה והכח ששזורים בו?".

צפו בקליפ והאזינו:

כבר יותר משנה שהיא מופיעה בכל הארץ עם השירים החדשים: בהופעות אינטימיות וגם במסגרת ההצגה המקורית "מה את קשורה" שכתבה יחד עם רחל קשת ועלתה בקיץ האחרון. בנוסף, יש לה מופע משותף עם המוזיקאי אוריין שוקרון והיא לוקחת חלק בקונצרטים של התזמורת האנדלוסית אשדוד ותזמורת אלמוגרביה.

היא הספיקה לעשות המון, אבל בן חמו בסך הכל בת 33, היא נולדה וגדלה באשדוד ומתגוררת בה גם כיום. כותבת ושרה מגיל צעיר. התקבלה ללהקה צבאית, אך בחרה להתגייס לגלי צה"ל, שם הייתה הקריינית הדתייה הראשונה.

המעבר מהאולפנא אל התחנה הצבאית היה קשוח: תחושת זרות עמוקה שהפכה למנוע לפעולה – איך אפשר לחבר בין הבית לאולפן. לאורך השנים פעלה להביא את השוליים אל המרכז: מוזיקלית ורעיונית. מהשמעת קלאסיקות מזרחיות מן העבר שלא קיבלו מקום בזמן אמת, דרך מתן במה למוזיקאים שעוסקים במוזיקה שחורה לגווניה ועד פינות פיוט בשעות השיא של הרדיו.

לבנת בן חמו בתקופת השירות בגל"צ. צילום: ניר שמול

לבנת בן חמו בתקופת השירות בגל"צ. צילום: ניר שמול

בנוסף, בעקבות ההבנה שלה שאין מספיק נשים במוזיקה הישראלית, היא חקרה את הנושא לעומק – מה הסיבות והאם זה תמיד היה ככה, והחליטה לפעול כדי לשנות: יותר נשים בשעות השידור ובאירוחים. בסופו של התהליך הבינה שהשינוי צריך להתרחש לא רק בעולם שבחוץ אלא פנימה ועזבה את הרדיו לטובת החלום האמיתי – המוזיקה.

עטיפת הסינגל של לבנת בן חמו. צילום: יונתן סיקלאי

עטיפת הסינגל של לבנת בן חמו. צילום: יונתן סיקלאי

הקליפ המלווה את השיר צולם באשדוד, בביתם של דוד ויפה ראובן ז"ל – ניצולי שואה מיוגוסלביה ששרדו את מחנה ברגן בלזן. במהלך הקליפ רואים תמונות התלויות על הקיר ובהן מופיעות של נשים חלקן אמניות ידועות וחלקן לא ובן חמו מסבירה כי הנשים הללו "מרכיבות את העולם שלי: אמא, סבתות, דודות, בנות דודות וגם נשים שהן מעין אמהות רוחניות שהשפיעו עליי עמוקות: רונית אלקבץ, אתי אנקרי, ויקי שירן. כל אלה הן הנשים שמהן אני יוצאת ומהן אני שואבת כוח לספר את הסיפור שלי".

מופע הבכורה של בן חמו יתקיים בתאריך 13/6 במסגרת פסטיבל מדיטרנה, אשדוד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר