ציוריהם של קורין אביטן, אנה רדיס, בוריס גיימן
ציוריהם של קורין אביטן, אנה רדיס, בוריס גיימן

מעוררות השראה: תערוכה ייחודית על דמותן של נשים לאורך ההיסטוריה

החל ממחר תעלה בבית אריה אשדוד תערוכה ייחודית המציגה את דמותן של נשים לאורך ההיסטוריה. 49 אמנים יציגו באמצעות פיסול, ציור, מיקס מדיה וקולאז' סיפורים מפתיעים על נשים פורצות דרך

פורסם בתאריך: 1.3.23 07:13

     

לקראת יום האישה הבינלאומי תוצג החל ממחר, תערוכה מיוחדת במינה, שמביאה את התפתחותן של הנשים לאורך ההיסטוריה, עם זרקור על נשים מעוררות השראה. בתערוכה "אישה. נשים." של אגודת אמני אשדוד, לקחו חלק 49 אמנים ואמניות שיצרו בציור, פיסול, מיקס מדיה וקולאז' יצירות אודות נשים מעוררות השראה, כאלה שלקחו ניצוצות של הזדמנות והפכו אותם ללהבות גדולות של הישגים.

בתערוכה תוצג השחקנית הדי לאמאר (Hedy Lamarr), אותה בחר לצייר יוסי מאיר. למאר הייתה שחקנית קולנוע יהודייה ילידת אוסטריה, שהייתה מהכוכבות הגדולות של הוליווד בתקופת מלחמת העולם השנייה, ונחשבה לאחת הנשים היפות בעולם ולשחקנית מעולה, שסרטיה היו להצלחות מסחריות מאוד – תפקידה המפורסם ביותר היה גילום דמותה של דלילה, בסרט הקולנועי "שמשון ודלילה". לא רבים יודעים שהדי הקדימה את זמנה מבחינה מגדרית והייתה גם אישה מבריקה וממציאה מקורית, שביחד עם ממציא נוסף, מלחין שעבד איתה, תרמה לעולם את טכנולוגיית שידור גלי הרדיו, שתהיה בהמשך המאה לבסיס של טכנולוגיות אולטרה מודרניות כמו הסלולאר, הבלוטוס, ה-GPS והאינטרנט האלחוטי.

 

יוסי מאיר צייר את הדי למאר

יוסי מאיר צייר את הדי למאר

אוצרת התערוכה מירי גרינבאום, מספרת לנו כי הנשים המוצגות בתערוכה קצרו הישגים בכל תחומי החיים. אלה מקבץ של נשים אשר הטמיעו, דרך הבחירות, המעשים והאמירות שלהן את חותמן בארץ ובעולם. תוך תקווה לעודד נשים לפרוץ את תקרת הזכוכית ולהגשים את חלומותיהן.

הפסלת מלכה גולדמן, מציגה ביצירתה את סיפורה של רוזה לואיז פארקס, תופרת אפרו-אמריקאית מאלבמה, שישבה בדצמבר 1955 בשורת המושבים האמצעית של קו האוטובוס במונטגומרי שבאלבמה. כשעבר האוטובוס בשדרות קליבלנד בעיר, עלה נוסע לבן, וביקש להקים את פארקס ממקומה, שהיה שמור לפי ההוראות ללבנים. שלושה נוסעים שחורים אחרים קמו לפניה, אבל פארקס נשארה במקומה. סירובה של התופרת הפשוטה לקום ממקומה הפך ליריית הפתיחה במאבק לביטול ההפרדה הגזעית בארה"ב, שהביא לבסוף לביטול התקנות המפלות בדרום. פארקס הפכה מאשה אלמונית לנושאת הלפיד של השוויון בין הגזעים.

האמנים המשתתפים: אירינה לבשנקו, איתן הול, אלכס פלקוביץ, אלכס שמעוני, אלנה בונק, אמי ארביב, אנה רדיס, ארלט זנדבנק, אשר ויצמן, בוריס גיימן, בתיה הנקין, ג'ורג'ט אמסלם, גידעון הזיזה, דבורה אורטס, דיאנה צירפמן, דניאל אזוגי, דניאלה גואטה, דליה ארבל, הרצל דוסטר, ורוניק פולקה, יוסי מאיר, ילנה אורלב, יעל לוי, יצחק סויסה, לינדה כספית, מאדי בן זיקרי, מירי גרינבאום, מלי היימן, מלכה גולדמן, מרים לרנר, ניקול תורג'מן, סיגל מאור, סיסי סודאי, סער בוכבינדר, עליזה מלכה, ענת פרידמן, פנינה רופא, צבי כהן, קורין אביטן, קלרה רובמן, קרולינה מלמד, רחל פדובה, רינה טימור, שארה יובל, שוש בן דהן, שוש הלוי, שנטל אלעזרא, שרה ציפמן ותמר גרינפלד.

מלכה גולדמן פיסלה את דמותה של רוזה לואיז פארקס

מלכה גולדמן פיסלה את דמותה של רוזה לואיז פארקס

פתיחת התערוכה: "אישה. נשים", אוצרת התערוכה: מירי גרינבאום. יום חמישי 02.03.2023 בשעה 19.00, בית אריה קלנג, רח' יאיר 2, אשדוד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר