אורן פפיסמדוב - שחקן ראשי בהצגה בתצלום לכרזת ההצגה. צילום: דניאל דיין
אורן פפיסמדוב - שחקן ראשי בהצגה בתצלום לכרזת ההצגה. צילום: דניאל דיין

הצגה חדשה: "מעבר לגבול" תעלה בתיאטרון ברמוזה אשדוד

ההצגה "מעבר לגבול" של קבוצת תיאטרון הפרינג' החדשה באשדוד 'שובר גלים' תעלה מיד לאחר חנוכה בתיאטרון ברמוזה באשדוד

פורסם בתאריך: 18.12.22 06:42

     

מיד לאחר חג החנוכה יעלו על במת תיאטרון "ברמוזה" באשדוד שלושת ההצגות הראשונות של המחזה "מעבר לגבול", עם אנסמבל "שובר גלים" החדש המורכב משחקנים ושחקניות מקצועיים של תיאטרון פרינג' בהובלת מיזם "מרחב יצירה אשדוד", הפועל במסגרת החברה העירונית לתרבות ופנאי באשדוד ובשיתוף עם תיאטרון "ברמוזה".

לתפקיד המנהלת האומנותית ומחזאית הבית של האנסמבל נבחרה אילנית סויסה, בימאית ומחזאית ילידת העיר שהפקתה הראשונה ופרי עטה – ההצגה "מעבר לגבול", שגם זכתה במקום הראשון בפסטיבל "כאן ועכשיו" למחזאות מקורית 2021 בתיאטרון הקאמרי ובפרס המחזה הטוב ביותר.

אילנית סוויסה, צילום: אביבית בן נון

אילנית סוויסה, צילום: אביבית בן נון

עלילת המחזה "מעבר לגבול" עוסקת באושרי בן מלך (השחקן אורן פפיסמידוב), המתמודד עם שדים מעברו הצבאי. הוא נאלץ לגור עם אמו (השחקנית אורלי טובלי) בעקבות גירושים לא נעימים שאף הרחיקו את בנו רועי (השחקן גמבורג פאלב) ממנו והוא מתקשר אתו רק באמצעות שיחות וידאו. בעודו מנסה להשתלב בחיים נורמטיביים הוא לוקח חלק בחבורת הזמר המקומית, שם הוא מכיר את גילה – מנהלת החבורה (השחקנית ניסנה מולוק), הנשואה למפקד בכיר בגזרת הדרום. הגבולות בינו לבין גילה נפרצים ועתיד חדש נרקם בין השניים, אך אושרי מתקשה להימלט מעברו והוא שוקע בתכנון פעולת חילוץ הרואית מעבר לגבול- פעולה המאיימת על שלומו ועל שלומם של אוהביו.

אורן פפיסמדוב. צילום: ניר סלקמן

אורן פפיסמדוב. צילום: ניר סלקמן

אנסמבל השחקנים מורכב ממבחר שחקנים, ביניהם השחקן אורן פפיסמדוב, בוגר מגמרת התיאטרון של מקיף ד' אשדוד, בוגר הסטודיו למשחק 'ניסן נתיב', השתתף בסדרות הטלוויזיה תאג"ד (עונה ראשונה ושניה), שב"ס ו"האחיות המוצלחות שלי". בסרט הקולנוע "הסוסיתא של הרצל" (2019), ובהצגות תאטרון "הבימה" בהצגות "1984" ו"מה עושים עם ג'ני".

השחקנית אורלי טובלי (56), ילידת העיר ספרו, שבמרוקו (משפחתה הייתה מאחרונות המשפחות בקהילה עם ההיסטוריה המרתקת) עלתה ארצה בשנת 1972, "באשדוד נולד לנו אח נוסף. אבא עבד כשרת בתי הספר המקיפים א' ו-ב', את כל חייו הקדיש לבית הכנסת ולעבודת השם"- מספרת אורלי. "אימא גידלה אותנו ועבדה כמנקה ומטפלת ובכל עבודה כדי לגדל אותנו ולדאוג שלא יחסר לנו שום דבר.  חוג התיאטרון, שהיה היחידי ללא תשלום  היה מקום המפלט שלי וסייע לרכישת שפה וחברה והשתלבות בעיר אשדוד. כילדה סבלתי מגמגום והתאטרון היה התרופה, ומאז מגיל מאוד צעיר אני על הבמה כשחקנית, ככותבת שירים וכמנחה".

אורלי טובלי. צילום: לואיז גרין

אורלי טובלי, מגלמת בהצגה את אמו של אושרי. צילום: לואיז גרין

אורלי, בוגרת הסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין ובוגרת "בית צבי" בית הספר לאומניות הבמה, גילמה שלל דמויות, בין השאר, בסרט  הקולנוע "שחור", שם גילמה את דמותה של מרים. בתיאטרון הבימה השתתפה במחזה "גבירתי הנאווה" (בתפקיד הגברת פירס), בתיאטרון 'תמונע' בהצגה "מעשה בטבעת" (בתפקיד לאה), בהצגה "הכול אודות אימא" (בתפקיד אגרדו) וב'קבוצת עבודה' בהצגה שהפכה לאחרונה גם לסרט "ליידי עמר" (2021, בימוי: יגאל זקס, נעם גיל).

ניסנה מולוק. צילום: ליאון מורוז

ניסנה מולוק, מגלמת בהצגה את גילה, העומדת בראש חבורת הזמר. צילום: ליאון מורוז

השחקנית ניסנה מולוק (25), נולדה בעיר סמרקנד, אוזבקיסטן לשושלת של אמנים, מוזיקאים ורופאים. היא משחקת ושרה מגיל צעיר והוכשרה במגוון רחב של אמנויות כמו נגינה על פסנתר, פיתוח קול, שירה ומשחק, עלתה לארץ ב1998 ביחד עם משפחתה המצומצמת שהתיישבה באשדוד, למדה בביה"ס תיכון מקיף ה', בתיכון השתתפה בלהקת זמר של יוסי עטר, למדה בסטודיו לחובבי משחק באשדוד אצל הבמאי ולדמיר לוין, בהמשך למדה באקדמיה לאומנויות המופע בתל אביב במסגרת תלת שנתית, סיימה את לימודיה בהצטיינות וגילמה שלל דמויות בהצגות תיאטרון.

איתן גמבורוב. צילום: יערה ניראל

איתן גמבורוב. צילום: יערה ניראל

השחקן איתן גמבורג פאלב, תלמיד בכיתה ו' בבית ספר 'צמח' לאמנויות ולומד גם באגף למחוננים ולמצטיינים (מרו"ם). איתן, בנם של סימונה ודמיטרי ואחיה של מעיין מתאמן בחוג טאקוואנדו ולומד משחק בתאטרון "ברמוזה", עם מירב טחן אלבז.

הבמאי סיני פתר. צילום: ויטאלי פרידלנד

הבמאי סיני פתר. צילום: ויטאלי פרידלנד

במאי המחזה סיני פתר, שחקן בתיאטרון, בקולנוע ובטלוויזיה, במאי תיאטרון ומורה למשחק, מרצה בהנחיית משחק, ובהוראת מחזאות המאה העשרים. השתתף כשחקן בדרמות טלוויזיה בתפקידים שונים, בין השאר, בעונה השנייה של סדרת "חטופים", ובסרטי קולנוע: "שורו", "מעבר לים", "היום השלישי", "יונה" ועוד.

"מעבר לגבול" – דרמת מתח. מחזאית: אילנית סוויסה, בימוי סיני פתר, מפיקה: ירדנה אסולין, עוזרת במאי: עדינה שר. בביצוע שחקני אנסמבל "שובר גלים"- שחקנים: אורן פפיסמדוב, אורלי טובלי, ניסנה מולוק, איתן גמבורג פאלב, תפאורה: מושיק יוסיפוב, תלבושות: ראו-מה צ'וסניק, עיצוב וידאו: יערה ניראל מוזיקה: שאול בסר, תאורה: רועי דביר-פז | עיצוב ותפעול סאונד: שחר ממן, טכנאי תאורה: טל כהן, מנהל תיאטרון ברמוזה: ג'רום ארוס.

מועדי הצגה:
יום שני, 26.12, בשעה 20:30, יום שלישי, 27.12 בשעה 20:30, יום חמישי, 29.12 בשעה 20:30.
אולם מופעים תיאטרון 'ברמוזה', קניון 'לב אשדוד', יהודה הלוי 4.
עלות כרטיס: 40 ₪ בלבד. לרכישת כרטיסים: http://bit.ly/3HvAa3i


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר