נורית טופז. צילום: עדי זלק וינר
נורית טופז. צילום: עדי זלק וינר

"מזמינה את כולם להצטרף": הפעילה חברתית נורית טופז עזבה את "אשדודים" ומקימה תנועה חדשה

הכירו את תנועת "תושווים" התנועה החדשה שהקימה נורית טופז, לאחר שפרשה מתנועת אשדודים. "תנועת תושווים מובילה חזון עירוני של שוויון הזדמנויות, חמלה וסולידריות חברתית תוך התמקדות באותן קהילות", כתבה טופז

פורסם בתאריך: 11.8.22 17:41

     

נורית טופז, האישה שמזוהה במיוחד עם פעילות למען אנשים עם צרכים מיוחדים, הודיעה כי היא פורשת מתנועת "אשדודים".

כזכור, טופז משמשת כרפרנטית הצרכים המיוחדים בתחום תרבות הפנאי בחברה העירונית מטעם תנועת אשדודים בהתנדבות מלאה והיא רצה במסגרתה יחד עם חברי התנועה שיושבים במועה – יניב קקון ומאיר אברז'ל.

טופז מוכרת היטב בעיר עם פעילותה החברתית, גם למען האוכלוסיות עם הצרכים המיוחדים, גם למען קשישים וניצולי שואה וגם למען רווחת בעלי החיים. היא מזוהה גם עם פרויקטים כמו "תיק לכל תלמיד" ו"זיכרון בסלון".

נורית טופז ותיק לכל תלמיד

נורית טופז ותיק לכל תלמיד

"אחרי שנים רבות של עשיה למען קהילות הצרכים המיוחדים ומשפחותיהם, הגיל השלישי, וכן בעלי החיים, ראיתי שבהתמקדות בהן מרוויחה החברה כולה", כתב טופז בדף הפייסבוק שלה, "השתלבות אותן קהילות בחברה ובמרחב הציבורי יוצרת תיקון ומביאה לסביבה טובה, רגישה ובריאה יותר. זה החזון שלי. בתמיכה רחבה ובעידוד של הקהילה מסביבי החלטתי שכדי להגשים את החזון הזה כפי שאני רואה אותו ומאמינה בו, צריך להוביל את העשייה במסגרת תנועה עצמאית וממוקדת מטרה, ששמה את אותן קהילות בקדמת הבמה, ולפרוץ את תקרת הזכוכית שאני מצויה בה. לכן אני מודיעה על פרישתי מתנועת אשדודים לאחר עשור שנים של עשייה".

כעת, מתכוונת טופז להקים תנועה חדשה בשם "תושווים" שהיא מן הלחם של המילים תושבים ושווים, מה שמסמל את השוויון למען האוכלוסיה עם הצרכים המיוחדים. "כעת, ערב ט"ו באב, המסמל אהבה, אחדות ותיקון, אני שמחה להכריז על הקמת תנועת תושווים (מלשון שווים) שמובילה חזון עירוני של שוויון הזדמנויות, חמלה וסולידריות חברתית תוך התמקדות באותן קהילות. אני מזמינה את כולם להצטרף אלינו ולבוא לתרום את חלקכם למען חברה טובה יותר".

טופז וחבריה לתנועה, מאיר אברז'ל ויניב קקון. צילום: חיים קקון

טופז וחבריה לתנועה, מאיר אברז'ל ויניב קקון. צילום: חיים קקון

בתנועת אשדודים פרסמו פוסט פרידה מטופז ובו נכתב כי בקרוב התנועה תכריז על רפרנטית חדשה, "לאחר שיחות ארוכות עם חברתנו נורית טופז, לצערנו דרכנו נפרדות", נכתב, "נורית לקחה חלק בתנועת אשדודים עוד מימיה כפעילה חברתית שעסקה בתחום הצרכים המיוחדים החשוב לנו כל כך, לאחר מכן כמובילת המעגל מטעם התנועה ועד למינויה, בשנים האחרונות, לתפקיד רפרנטית לנושא, בכל התפקידים סייעה רבות במינוף התחום הקרוב ללב כולנו. מתוך אחריות עמוקה ואהבה לתושבי אשדוד, למשפחות והילדים המיוחדים, בימים הקרובים תנועת אשדודים תכריז על רפרנט.ית צרכים מיוחדים למען המשך העשייה החשובה בתחום. נורית יקרה, מאחלים לך הצלחה בהמשך הדרך".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר