איציק מלכה. צילום: ODREY
איציק מלכה. צילום: ODREY

"אבא שלי, אני לא מעכל": הובא למנוחות מנהל המתנ"סים המיתולוגי, איציק מלכה

במשך ארבעים שנה עבד מלכה בשרות הקהילה באשדוד והיה ממייסדי פעילות הנוער והמרכזים הקהילתיים בעיר. הוא הלך לעולמו לאחר שחלה בנגיף הקורונה

פורסם בתאריך: 6.10.21 16:14

     

איציק מלכה, מי שאפשר לכנות אותו "אבי המרכזים הקהילתיים באשדוד" הלך לעולמו לאחר מאבק במחלת הקורונה.

"אבא שלי, אני לא מעכל שאתה כבר לא לידי", כתב בנו, הספורטאי יהונתן מלכה, "באבא לעזיז דיילי, אני פשוט כואב, זה סכין בלב. המקלדת מלאה, בדמעות אבא יקר תנוח על משכבך בשלום אוהב אותך אהבת עולמים".

מלכה ז"ל הובא אתמול מנוחות בבית העלמין באשדוד. ספד לו ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, שהיה חברו האישי. הוא עמד במילים נרגשות על היכרותם רבת השנים ותאר את תרומתו העצומה של איציק למרקם חיי החברה והקהילה בעיר.

בטקס הפרישה. צילום: ODREY

עו"ד גבי כנפו, המשנה לראש העיר ויו"ר דירקטוריון החברה העירונית לתרבות הפנאי אמר:  "התבשרנו בעצב על פטירתו בטרם עת של איציק מלכה ז"ל. איציק היה מעמודי התווך של החברה העירונית לתרבות הפנאי מזה עשרות שנים עוד בטרם נקראה בשם זה. כבר בצעירותו פעל ועשה רבות למען בני הנוער והקהילה באשדוד, בהמשך ניהל מספר מרכזים קהילתיים בעיר ובשנים האחרונות אף מונה למנהל רשת המתנ"סים באשדוד. איציק היה איש של אנשים, שאהב להדריך, לשתף וללמד מניסיונו הרב ואין ספק שזו אבדה גדולה לאשדוד. אני מבקש מכאן לשלוח תנחומים כנים לרעייתו נינה, לילדיו ולנכדיו, בשמי, בשם חברי הדירקטוריון של החברה, הנהלתה ועובדיה. יהי זכרו ברוך".

במשך 41 שנים היה מלכה פעיל בתחום המרכזים הקהילתיים, בשנת 2018 התקיים לו טקס פרישה מרגש בבית אריה קלנג, אז יצא לגמלאות.

איציק מלכה ז"ל היה נשוי לאני (נינה) במשך 42 שנים, אב שלושה ילדים: נעמי הבכורה, יוסי ויהונתן וסב לנכדים. לאשדוד הגיע עם ההורים בגיל 11 בתחילת 1962, למד יסודי בבית ספר 'אחדות', בתיכון למד במקיף א'. כבר בגיל צעיר נחשף לפעילות תנועות הנוער ולפעילות חברתית-קהילתית. בשנים 75-76 למד חינוך קהילתי  והדרכה במכללת בית ברל, וחזר לעיר אשדוד לעבוד עם נוער  בשיתוף משרד העבודה וצה"ל.

בשנים 77'-78' ניהל את בית הנוער העירוני ברובע ג' (מועדון הביצה)  עם שנים של פעילות אינטנסיבית ופורייה עם כל הקהילה ברובע. בשנת 1978 יצא לשליחות מטעם הנוער והחלוץ בשיתוף ארגון על של הקהילות בצרפת לעבוד בקהילה יהודית בצרפת בעיר ננט.

בטקס הפרישה. צילום: ODREY

לאשדוד חזר בשנת 1981 כדי לנהל את המרכז הקהילתי ברובע ד', בשנים 1983–1984 ניהל את מרכז קהילתי 'נווה יהונתן' (רובע ג'),  מה שהפך לעבודה מאתגרת במיוחד נוכח הרכב האוכלוסיות המגוון בתקופה ההיא ברובע. בשנים 1993-2001 הקים וניהל את מרכז קהילתי 'עם שלום' (רובע י"א) כולל הקמת השלוחה ברובע ט"ו בבית הספר 'אופק'. העבודה בשנים אלו הייתה כרוכה הן בעשייה חברתית, בפיתוח תכניות למגוון האוכלוסיות, והן בבנייה פיזית של מרכז קהילתי כולל הכנת פרוגרמה ועבודה מול אדריכלים.

בשנים 2001-2005 חזר לנהל את המרכז הקהילתי ברובע ד' ובשנים 2005-2007 הקים את המרכז הקהילתי ברובע  ט', אחרי ליווי של הבנייה והכנת המבנה לקליטת פעילות לטובת תושבי רובע ט'.  החל משנת 2005 כיהן כמנהל רשת המרכזים הקהילתיים, בשנה זו החלו הפרויקטים: 'חוג לכל ילד', 'שמש' – פעילות נרחבת עם אגף הרווחה באשדוד, פיתוח תכניות ייחודיות במועדוניות לילדי הרווחה, צהרונים ועוד.

בשנים 2007-2008 הקים את מרכז קהילתי 'ספרא' (רובע י"ב), ליווי גמר הבנייה וקליטת המבנה והכנתו לפעילות  לטובת תושבי הרובע. במרכז קהילתי זה נוסדו כמה פרויקטים ייחודיים כמו חילופי נוער עם העיר התאומה בורדו – הפרויקט פעל 3 שנים עם ביקורים של המשלחות בצרפת ובישראל. הוקם יחד עם העמותה 'מרחב צרפתי' פעילות לעולי צרפת, מרכז גמ"ח של מתנדבות. מועדונים לילדי עולים מצרפת בשיתוף מנהל הרווחה והחברה העירונית לתרבות ופנאי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר