יועץ עסקי בדרום: הכירו את דורון עמית. צילום: מתוך מאגר Ingimage
יועץ עסקי בדרום: הכירו את דורון עמית. צילום: מתוך מאגר Ingimage

יועץ עסקי בדרום: הכירו את דורון עמית

כמו שבעל עסק צריך יועץ מס, רואה חשבון ומומחה לשיווק, כך נחוץ גם יועץ עסקי שיידע להציע ליווי נכון ומקצועי להובלת העסק קדימה. דורון עמית עושה בדיוק את זה בעשר השנים האחרונות, ויש לו כמה תובנות בנוגע למה עסק צריך לעשות כדי להצליח במציאות של היום

פורסם בתאריך: 24.8.20 10:00

     

דורון עמית מייעץ ומלווה עסקים לצמיחה עסקית ופיננסית מזה כעשור. לפני כן צבר ניסיון וידע מעשי רב במהלך 30 שנות פעילותו כיזם וכבעל חברות.

כיום הוא מנהל צוות יועצים עסקיים, מקצועיים ובעלי ניסיון רב, ויחד איתם מעניק מעטפת ליווי וייעוץ כוללת לעסקים ולחברות בכל הגדלים והתחומים. לדבריו יועץ עסקי לא חייב להבין בתחום אלא בעולם העסקים המשתנה חדשות לבקרים, והתמחותו באה לו מניסיונו.

מהם האתגרים העיקריים איתם עסקים מתמודדים בשנים האחרונות?

"אי אפשר להשיב על השאלה מבלי להתייחס לנושא הקורונה והשפעתה על כלל העסקים בישראל", מסביר דורון. "החל מחברות תעופה ובנקים ועד למסעדות ודוכני פלאפל, סגירת עסקים למשך שבועות, לצד חובות, וחשבונות שממשיכים להצטבר, הביאו לקשיי תזרים ניכרים.

"עסקים רבים לקחו הלוואות כדי להשאיר את הראש מעל המים, וכעת נדרשים להחזירן ולא תמיד יש מאין. ניתן לראות עסקים רבים שנאלצו לפנות ל'שוק האפור' לקבל הלוואות, ובמקביל הבנקים נעלו את הכספות מפחד שיאבדו את כל רווחי העתק שצברו במשך שנים.

"גם לפני הקורונה, עם התקדמות הטכנולוגיה, הגלובליזציה, אתרי הקניות באינטרנט, השמיים הפתוחים והשפע שהעניק לנו המזרח, עסקים נסגרו ואלה שהמשיכו לא השכילו לעשות חישוב מסלול מחדש ופגעו משמעותית בעסקיהם,   קפאו על שמריהם, נשארו באזור הנוחות במקום לקרב את העסקים למודל 2030-2020 כפי שייעוץ עסקי היה מוביל אותם.

"והנה הגיעה תקופת הקורונה, ואלו שעבדו יחד עם יועץ עסקי שכיוון אותם לשנות ה-2020-30 שרדו, התפרנסו, והתאימו את עצמם למצב, ואלו שהמשיכו לחיות ב'אזור הנוחות' קיבלו את המכה החזקה ביותר".

לא מאוחר לעשות שינוי בעסקים. דורון עמית, צילום: אריה פיקאסו

לא מאוחר לעשות שינוי בעסקים. דורון עמית, צילום: אריה פיקאסו

מדוע עסקים מסוימים לא נעזרו בייעוץ עסקי?

"הייתי בפגישות אצל לקוחות בהן זיהיתי בעיות בעסק, אולם בעלי העסק לא רצו להוציא את ההוצאה וכנראה העדיפו לגסוס עם עסקיהם. איך אמרו לי: 'טוב לנו ככה'".

כיצד הייעוץ עסקי מסייע לעמוד באתגרים אלו ואחרים?

"ייעוץ עסקי מאפשר לעסק/חברה 'לעצור את הלופ', להפסיק "לעוף מכאן לשם' בהתאם למה שהשוק מכתיב ולהסתכל על התמונה המלאה. בליווי והייעוץ שאני מעניק לבעלי עסקים, אני למעשה מרכז את כל תחומי האחריות שקיימים בארגונים גדולים וחזקים: יחידת הכספים, יחידת השיווק, יחידת המכירות, יחידת הלוגיסטיקה, משאבי אנוש, פרסום, שיווק דיגיטלי, בנקים וכד' לגורם מקצועי מייעץ ומלווה אחד.

"הצוות המנוסה שלי ואני, מכינים יחד תכנית עסקית 'אמפירית' (לא תכנית בשביל להוסיף עוד הלוואות אלא תכנית לביטחון הבעלים). מרכיב עיקרי וראשוני בטיפול אצל הלקוח הוא צמצום פערים בין הכנסות להוצאות כ'כדור אופטלגין' רגעי'".

כיצד נעשית העבודה עם החברה?

"אנחנו עוברים עם הבעלים על הניירת החשבונאית לראות מה מצב העסק, בוחנים כל תוצאה ומתרגמים אותה לפעילות הנוגעת בכל התחומים. עסקים דורשים שינוי משמעותי ברמת ההוצאות, הגדלת המכירות, מיתוג ניהול, כ"א נכון, בנק תומך, פרסום בכלים האינטרנטיים, הכול בגישה אמפירית 'שינויים תוך כדי מהלך', ולא אסטרטגיה מובנת מראש שיכולה להתאים להיום ולא למחר".

מה אתה ממליץ לבעלי עסקים וחברות כיום בתקופת הקורונה?

"העצה המתבקשת והחד משמעית היא להבין מה זה עסק – עסק מטרתו להרוויח כסף ואם הוא רק שורד או מתגלגל, משלם משכורות לעובדים ולא לבעלים, הוא עסק בבעיה והוא דורש תיקון.

"כשעסק נופל, תמיד יקום עסק חדש שיבוא במקומו, ומכאן אני מגיע לתובנה של 40 שנה בעולם העסקים – לא מאוחר לעשות שינוי בעסקים. בעלי עסקים מתייחסים לעסק כאילו הוא צריך לשרת את האינטרסים האישיים שלהם, יועץ עסקי משרת את העסק ולא את הבעלים.

"הצורך ביועץ הוא אקוטי בדיוק כמו שצריך יועץ מס או רואה חשבון, כך צריך יועץ עסקי. כן, ייעוץ עסקי עולה כסף, אך גם מביא כסף בייעוץ ובליווי שלו, אין נתינה בלי תמורה. ברוב העסקים שנתקלתי בעלי העסקים מקצועיים בהתמחות שלהם, אבל אין להם את הזמן לנהל ולהוביל את העסק קדימה".

דורון עמית – ייעוץ עסקי

כתובת: ויצמן 18, תל אביב

מעבר לאתר האינטרנט

טלפון:  077-2014553


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר