ציון ג'אן, מספר את סיפורו של סבו ששרד את השואה
ציון ג'אן, מספר את סיפורו של סבו ששרד את השואה

תלמיד כיתה י' באמית באר טוביה: "הדור שלנו לא מבין את חומרת השואה"

ציון ג'אן תלמיד כיתה י' באמית באר טוביה סיפר לתלמידי כיתה ז' את סיפור הגבורה של סבא רבא שלו, ששרד את השואה כשהוא לבדו, ללא ניצולים מבני משפחתו, כשהוא בן 8 בלבד

פורסם בתאריך: 9.5.24 22:15

     

כשסבא רבא שלו היה בן 8 בלבד, הוא הופרד ממשפחתו ונשלח לאושוויץ. הוא שרד את השואה, ועלה לארץ בודד לחלוטין. כעת, ציון ג'אן, הנין של שלמה דיקר ז"ל, מספר את סיפורו של סבו ניצול השואה, שמצמרר אף יותר בימים אלו, בהם הסיפור מקבל משמעות חדשה, מציאותית יותר, בייחוד לאחר אירועי ה-7.10.

 

ציון ג'אן הוא תלמיד כיתה י' בביה"ס אמית באר טוביה. מאז היה ילד קטן הוא שמע ממקור ראשון את סיפורי השואה של סבא רבא שלו, ששרד את השואה כאמור, ובהמשך היה ממקימי מושב כפר אחים. שלמה נפטר לפני כחודש, מספר ימים לפני יום הולדתו ה-93. טקס יום השואה התקיים השנה לכבודו ולזכרו.

שלמה דיקר ז"ל

שלמה דיקר ז"ל

לפני מספר ימים, ביום הזיכרון לשואה ולגבורה קיבל ציון את הבמה לספר את סיפורו של סבו בפני תלמידי כיתה ז'. "הדור שלנו לא מספיק מבין את חומרת השואה וחשוב להעביר את זה עד כמה שניתן", אמר.

שלמה דיקר נולד בהונגריה, הוא נשלח לאושוויץ בגיל 8 עם אחיו הגדול שנרצח על ידי הנאצים. אימו נספתה במחנה הריכוז. אביו ושלושת אחיו הנוספים הופרדו מהם ונספו אף הם. "סיפרתי לתלמידים איך אחיו של סבא רבא נספה בשואה ואת סיפור הגבורה והבריחה של סבא רבא ממחנה אושוויץ, לאחר שאחד הגרמנים הנאצים ריחם עליו, החביא אותו ובהמשך הבריח אותו מהמחנה. לאחר שגילו זאת הנאצים הרגו את אותו שומר. זה רק אחד הסיפורים. סיפרתי להם היכן הוא עבר בדרך לישראל, איפה כלאו את היהודים, ועוד".

"כשראיתי את התלמידים מאזינים לי הרגשתי גאווה, כאילו עשיתי משהו טוב", סיכם.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר