מנחם מעודי בביל"ו סנטר. צילום: ג'ני גפטר
מנחם מעודי בביל"ו סנטר. צילום: ג'ני גפטר

לאחר ההרשעה בעבירות מין: מנחם מעודי התפטר ממליאת מועצת באר טוביה

מעודי התפטר לאחר שהורשע במעשים מגונים והטרדה מינית של עובדת המועצה ועל רקע הודעתן של ארבע חברות מליאת המועצה כי לא ישתתפו בישיבות שבהן ישתתף מעודי

פורסם בתאריך: 24.7.22 21:52

עדכון אחרון: 25.7.22 10:50

     

מנחם מעודי, נציג שתולים במליאת המועצה ומי שהיה סגן ראש המועצה הודיע לפני זמן קצר על התפטרותו ממליאת המועצה. הוא הודיע על כך במכתב ששלח לראש המועצה, קובי אביבי ובהודעה לחברי המליאה.

"אני מודיע בזאת על התפטרותי מנציגות במועצה, בכוונתי לפעול לטיהור שמיכדי שהצדק ייצא לאור", כתב מעודי. מי שתחליף אותו במועצה כנציגת שתולים היא אתי כרמי.

התפטרותו של מעודי באה לאחר שביום חמישי האחרון הוא הורשע בביצוע מסכת של מעשים מגונים והטרדות מיניות כלפי עובדת המועצה. קדם לכך סיום תפקידו רב השנים במנכ"ל ביל"ו סנטר מרשת קניוני עופר. מחר התכוונו מספר חברות מליאה להביע את מחאתן על חברותו במליאה.

מכתב ההתפטרות של מעודי

מכתב ההתפטרות של מעודי

רק ביום חמישי פנו ארבע חברות המליאה, עדי נאמן – נציגת ניר בנים, מימי קושמרו – נציגת עזר, תמי פישל – נציגת ערוגות ושרונה עמר – נציגת תלמי יחיאל במכתב לראש המועצה, קובי אביבי ובו הודיעו כי לא ישתתפו בישיבות מליאה בהן ישתתף מעודי.

"אנו, חברות מליאת המועצה האזורית באר טוביה, דורשות לאור הכרעת בית המשפט בעניינו של חבר המליאה מעודי, כי תיפסק חברותו במליאת המועצה וכי הוא יגיש את התפטרותו לאלתר. אנו קוראות לך לחזק את עמדתנו ולדרוש את התפטרותו או להודיע לו על חדילת כהונתו", הן כתב במכתב והוסיפו: "אנו סבורות כי אל לנו לתת יד ולשבת בכפיפה אחת עם עבריין מין מורשע. לא ניתן יד לבושה הזו כנשים, כאזרחיות וכתושבות המועצה. יש לצאת באמירה מפורשת ולגנות כל מעשה של הטרדה מינית, ולהוות דוגמה בכך שנדרוש את חדילת כהונתו המיידית של חבר מליאה מורשע בעבירות מין".

שרונה עמר

"אל נוסיף חטא על פשע". שרונה עמר

עוד כתבו: "אל נוסיף חטא על פשע ונסכים לכך שעבריין מין מורשע ימשיך לכהן כחבר מליאה ונבחר ציבור, מה עוד שהעבירות נעשו כנגד עובדת מועצה. איזו דוגמה ואמירה נשדר כלפי עובדות המועצה ותושבות המועצה אם נאפשר למחדל הזה להמשיך ולהתקיים? אנו קוראות לך לתקן את המעוות, עכשיו משבית המשפט אמר את דברו והכריע בדין. לא נסכים להשתתף בישיבות מליאה, ואנו בטוחות כי גם חברי המליאה יצטרפו אלינו, כל עוד חבר המליאה מני מעודי ממשיך לכהן בתפקידו. לא נהסס לפנות לגורמים נוספים באם לא תחדל כהונתו".

כזכור, מעודי הורשע לאחר הליך הוכחות שנוהל ע"י עורכי הדין הילה דרימר וערן צרויה מפרקליטות מחוז דרום (פלילי), כי במספר הזדמנויות שונות, ביצע מעשים מגונים כלפי המתלוננת שעבדה במועצה והטריד אותה מינית, זאת תוך ניצול ברור מצדו.

השופטת ענת חולתא מבית המשפט השלום באשקלון קבעה בהכרעת הדין, כי מעשיו של מעודי "עולים כדי עבירה ברורה ונמשכת של הטרדה מינית בהצעות חוזרות ונשנות וכן במעשים חוזרים ונשנים שהיו בניגוד לרצונה של המתלוננת. הנאשם הבין זאת וידע זאת אך התעלם מאי ההסכמה וחזר וכפה את הצעותיו ואת קרבתו עליה…".

כך למשל, סיפרה המתלוננת בעדותה על מפגש שהיה במשרדה שבה דיברו ענייני עבודה כאשר לפתע "הוא קם, הוא רוכן מעליי, הוא מנשק אותי בהתחלה רגיל ואז נשיקה בפה. אני אומרת לו שיפסיק, הוא אומר 'אני אוהב את הריח שלך. עוד נשיקה, נו בבקשה עוד נשיקה'. הוא מחבק, הוא מכניס את הלשון שלו פנימה, אני כל הזמן אומרת: די מני, די תפסיק".

במקרה זה, אחד מתוך כמה מקרים, הורשע מעודי בהטרדה מינית ומעשה מגונה. מה שחיזק מאוד את הראיות נגד מעודי, הייתה העובדה שהמתלוננת הקליטה חלק מהמקרים הללו וכך ניתן היה להיווכח כי המעשים בוצעו נגד רצונה.

מנחם מעודי ועורך דינו אבי חימי, היום בבית המשפט

מנחם מעודי ועורך דינו אבי חימי, בבית המשפט

עוד קבע בית המשפט כי מעודי הפגין כלפי המתלוננת מצגי שווא שקריים על מנת להצדיק עימה פגישות מפתיעות וקרבה אליה ובדרך זו ביצע עבירות של הטרדה מינית ומעשים מגונים. בהחלטתו, ציין בית המשפט, שעדות המתלוננת בביהמ"ש היתה מהימנה וכנה, בעוד שעדותו של מעודי היתה חמקנית, מעורפלת ובלתי אמינה. לצד זאת, ביהמ"ש זיכה את מעודי, מחמת הספק, מקיום יחסי מרות, חרף העובדה שנקבע כאמור שהנאשם ניצל את המתלוננת ונתן לה תחושה שהיא תלויה בו.

מעודי כבר הודיע כי בכוונתו לערער על ההרשעה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר