קובי אביבי, ראש מועצת באר טוביה. צילום: רעות אביבי
קובי אביבי, ראש מועצת באר טוביה. צילום: רעות אביבי

"מסכן את מעמד המועצה": ראש מועצת באר טוביה מתייחס לאי אישור התקציב

לאחר שמליאת המועצה דחתה את אישור תקציב המועצה לשנת 2022, אומר ראש המועצה כי המהלך עלול לפגוע במעמדה של המועצה וכי בקרוב יובא התקציב שוב לאישור

פורסם בתאריך: 30.12.21 17:42

     

השבוע התחולל אירוע שכמעט ואינו מתרחש ברשויות מקומיות – מליאת מועצת באר טוביה דחתה את הצעת התקציב לשנת 2022.

היו עשרה מתנגדים מול שבעה תומכים ושני נמנעים. המתנגדים הסבירו כי הם רצו לבצע כמה שינויים ודרשו כי הם יוכנסו לספר התקציב ולא להסתמך רק על הבטחותיו של ראש המועצה. "למדנו שהבטחות הוא לא מקיים", אמרה שרונה עמר, נציגת תלמי יחיאל, "כולם הסכימו לדחות בשבוע או שבועיים כדי להיערך, אבל הוא סירב, במהלך כל השעות האלה ביקשנו שוב ושוב שאנחנו לא רוצים להצביע נגד, אבל זה לא קרה. הוא ניסה להתמקח על הסכומים כאילו זה שוק".

שרונה עמר

שרונה עמר

המליאה כאמור דחתה את הצעת התקציב והיום ראש המועצה, קובי אביבי מפרסם את התייחסותו להצבעה.

לדבריו, חוברת התקציב הועברה לעיון חברי המליאה בתאריך כמעט חודש לפני הדיון ולבקשתם, הם קיימו פגישה עם גזברית המועצה ושמעו ממנה הסברים על הסעיפים השונים בספר התקציב.

עוד הוא ציין כי המועצה נאלצה לערוך שינויים בספר התקציב כך שיכלול גם תשלום של 10 מיליון ש"ח לרשויות האחרות, על פי החלטה של משרד הפנים שנקבעה מספר ימים לפני מועד הישיבה.

"על-אף פרסום הצו בסמוך לישיבת המליאה ותוך הקפדה יתרה שלא לפגוע ברמת השירות לתושב, הגשנו תקציב מאוזן ובשורה של ממש לתושבי המועצה", כתב אביבי בדף הפייסבוק שלו, "חלק מחברי המליאה החליטו ליזום 'פגישת חירום' לא פורמלית יומיים לפני ישיבת התקציב, אליה לא הוזמנתי. יום לפני הדיון בישיבת תקציב במליאה נתבקשתי על-ידי חלק מחברי המליאה לדחות את ישיבת התקציב בחודש ימים, נוכח פרסום הצו במפתיע".

הוא מספר כי פנה לממונה על המחוז במשרד הפנים על מנת לברר מה המשעות של דחיית ישיבת התקציב לאחר מועד סוף השנה, "הסברתי בפתיחת הישיבה כי המשמעות של דחיית ישיבת התקציב למועד מאוחר מתאריך 31.12.2021 הינה קבלת הערה ממשרד הפנים, דבר העלול לסכן את מעמדנו כרשות איתנה. דבריי גובו בחוות דעתו של היועץ המשפטי. עוד הסברתי את המשמעות של דחיית ההצבעה ו/או אי אישור התקציב, אשר יאלץ אותנו לפעול במתכונת כספית מוגבלת- וזאת עד לאישורו של התקציב בעתיד. המשמעות היא היעדר יכולת לקדם פרויקטים בהתאם לתוספות שפורטו או כל פיתוח אחר שחורג מתקציב של 1/12 בהתאם לתקציב שנה קודמת", כתב אביבי.

בניין המועצה בבאר טוביה

בניין המועצה בבאר טוביה

הוא כותב כי במהלך ישיבת המליאה הוא נעתר לחלק מהבקשות שהועלו והסכים להוסיף עוד כשלושה מיליון ש"ח, "לטובת תרבות, ספורט ונוער, מועדוני מבוגרים ועוד, שינוי שחייב את הגזברית לאתר ולמצוא מקורות מימון תוך כדי הישיבה. על-אף הידיעה הברורה על המשמעויות הכספיות והמגבלות של הרשות המקומית לקידום הפיתוח באם לא יאושר התקציב, בחרו 10 חברי מליאה להצביע כנגד הצעת התקציב ושני חברי מליאה נוספים נמנעו מההצבעה. ההודעה על החלטת המליאה שלא לאשר את תקציב 2022 הועברה לידיעת שרת הפנים. לפיכך, לא נוכל לקדם את הפרויקטים שתוכננו בתקציב השוטף, אלא לאחר אישור תקציב לשנת 2022.  תקציב ייבדק ויובא שוב לאישור המליאה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר