אחת מ-10 המועצות הירוקות ביותר לשנת 2022. בניין המועצה בבאר טוביה
בניין המועצה בבאר טוביה

דרמה במליאת מועצת באר טוביה: נדחתה הצעת תקציב 2022

אמש התקיימה ישיבת תקציב סוערת שבסופה נדחתה הצעת התקציב כפי שהציע אותה ראש המועצה. "למדנו כבר שהבטחות הוא לא מקיים", אמרה חברת המליאה, שרונה עמר

פורסם בתאריך: 29.12.21 17:44

     

ההצבעה החשובה ביותר ברשות מקומית היא הצבעה על ספר התקציב. ישנן רשויות שאי אישור התקציב הביאה אף להדחת ראש הרשות ולכן נעשות הכנות רבות מראש על מנת שלא יהיו הפתעות בהצבעה הכי חשובה במהלך השנה.

אלא שהכנה כזאת, כך אומרים במועצת באר טוביה, לא נעשתה. אמש התקיימה ישיבה והצעת התקציב הובאה לפני חברי המליאה, אלא שהיא נדחתה ברוב של 10 חברים.

הנציגים שהצביעו נגד התקציב הם: אורות, באר טוביה, כפר אחים, כפר ורבורג, ניר בנים, עזר, עזריקם, ערוגות, תימורים ותלמי יחיאל.

תמכו בתקציב מלבד ראש המועצה, קובי אביבי: אביגדור, אחווה, חצב, נוה מבטח, שדה עוזיה ושתולים.

נמנעו: ביצרון ובית עזרא. נעדרו: אמונים, גבעתי וינון.

אלא שמתברר שראש המועצה קיבל פניות רבות לפני כן להתאים את התקציב לדרישות של חברי המליאה, אך לדברי שרונה עמר, נציגת תלמי יחיאל במליאה, הוא התעלם מכך.

"אנחנו אחרי 3 שנים מאוד קשות בהתנהלות שלו ביחס לחברי המליאה. מקבלים החלטות במליאה והן לא מתקיימות. הוא הבטיח ולא קיים. גם בתקציב לפני שנה הוא כינס את הישיבה, היו לנו טענות לגבי כמה סעיפים, הוא אמר תצביעו ואני מבטיח שבמהלך שנה נשנה דברים ונדון עם הוועדות. אבל הוא לא קיים. השנה קיבלנו ספר תקציב עם פירוט, העברנו הכל לאקסל מסודר, ישבתי עם הגזברית 3 שעות כדי להבין מה עומד מאחורי כל סעיף, ערכנו, ראינו איפה כדאי לקצץ ואיפה כדאי לתת בשביל תושבים. אנחנו באנו כדי לבצע שיפוצים קלים, כדי לתרום לתושבים ולהביא קצת שינוי כי מרגישים קיפאון במועצה".

שרונה עמר

שרונה עמר

בנוסף לכך, נחתה "הפצצה" בדמות התקנה של שרת הפנים כי על המועצה להעביר כ-25 מיליון ש"ח עד סוף 2022 לרשויות הסמוכות. "קיבלנו את זה כרעם ביום בהיר. התרענו על זה כל השנה אבל יש לנו ראש מועצה שאין לו יכולות פוליטית ואפשרות ליצור יחסים עם הרשויות כדי להוריד את הסכום", אומרת עמר.

על מנת להיערך לגזירה ולהתאים את התקציב, נפגשו יחד 18 מחברי המליאה לישיבה ודנו בדרישות שלהם. "בסופה הוחלט לשלוח מסמך לראש הרשות שכולנו חתומים עליו שאנחנו מבקשים עתירה מנהלית לביטול התקנה החדשה  באופן מידי ולדחות את התקציב בחודש כדי שנוכל להיערך עם התקציב על רקע התקנה. אי אפשר להצביע על תקצב שאין בו ביטוי לתקנה ולהגיד יהיה בסדר".

לדברי עמר, הם ביקשו גם תוספת של 1.08 מיליון ש"ח לספורט וכן תוספת של 180 אלף ש"ח לפעילות קהילתית לכל יישוב.

"הוא אמר שהוא לא דוחה את הישיבה", מספרת עמר, "הגענו לישיבת תקציב ובתחילת ישיבת התקציב כעסנו שלא היה דיון מקדים כדי להעלות את הבקשות שלנו. רצינו לראות את השינויים בחוברת התקציב, כי למדנו שהבטחות הוא לא מקיים. כולם הסכימו לדחות בשבוע או שבועיים כדי להיערך, אבל הוא סירב, במהלך כל השעות האלה ביקשנו שוב ושוב שאנחנו לא רוצים להצביע נגד, אבל זה לא קרה. הוא ניסה להתמקח על הסכומים כאילו זה שוק".

ישיבת המליאה נמשכה עד לשעות הערב המאוחרות ולבסוף כאמור, הצעת התקציב נדחתה על ידי רוב חברי המועצה.

קובי אביבי, ראש מועצת באר טוביה. צילום: רעות אביבי

קובי אביבי, ראש מועצת באר טוביה. צילום: רעות אביבי

במכתב שפרסמה חברת המליאה, מימי קושמרו, שאף היא הצביעה נגד, היא כתבה: "אי אישור התקציב היה מתבקש היות והקצוות לא היו סגורים עד תום כסף לא צומח על העצים אי אישור התקציב עד לסוף השנה הוא תקדים במועצה שלנו, וככל הידוע לי זו פעם ראשונה שהדבר קורה. יחד עם זאת, כעת, משכבר הוחלט כך, זה הזמן של כולנו, כנושאים באחריות המשותפת, לשנס מותניים, להתכנס, ולהעמיד תקציב הולם הביא לידי ביטוי את כלל הצרכים המועצתיים כאשר התושבים הם המרכז".

פנינו לראש המועצה, קובי אביבי, אך תגובתו לא התקבלה עד כה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר