מצודת אשדוד ים - מבט מעמדת התצפית (ה"מרפסת"). צילום: דור גפני

הפורום הציבורי: מברכים על העבודות במצודה, מתנגדים לקיום אירועים פרטיים

על רקע המחאה הציבורית ולקראת פתיחת האתר הארכיאולוגי למבקרים התכנס הפורום לדיון בנושא

פורסם בתאריך: 17.5.20 10:21

     

אחרי יותר משנה וחצי של עבודות מצודת אשדוד ים תיפתח בקרוב לקהל הרחב. האתר הארכיאולוגי עבר מתיחת פנים בהשקעה של כשישה מיליון שקלים והיא כוללת בין השאר שיחזור וחיזוק של המבנה העתיק, ריצוף והנגשה, תאורה, גידור והצבת עמדת תצפית. בשבועות הקרובים יוצבו שלטי הסבר וייבנו חדרי שירותים.

בחודש האחרון קמה מחאה ציבורית של תושבים באשדוד יוצאים נגד תוספות הבנייה ושינוי צביונו של המקום.

שקיעה במצודה שלפני השיפוץ. צילום: בועז רענן

על רקע המחלוקת מפרסם הבוקר הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד את עמדתו בעניין לאחר שחבריו דנו בנושא. "הפורום", נמסר, "מברך על עבודות השדרוג וההנגשה של המצודה אך יתנגד לכל ניסיון לקיים בה אירועים פרטיים מכל סוג שהוא, עם סיום ימי נגיף הקורונה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




דובר הפורום הציבורי, ד"ר משה דרור, מציין שהפורום "מברך על ביצוע העבודות שיהפכו את המצודה לפנינה תיירותית ותומך בהן אך יתנגד לכל ניסיון לערוך בה אירועים פרטיים, מכל סוג שהוא – בחלוף תקופת הקורונה.

 

בפורום הציבורי אמרו עוד, ש"במצודה העתיקה שעל חוף ימה של אשדוד – האתר הארכיאולוגי האהוב בן מאות השנים – מבוצעות בימים אלה עבודות הנגשה בתוספת אביזרי בטיחות המהוות מתיחת פנים למצודה היפה שהלכה ונהרסה עם השנים. קמרונות עתיקים בה הלכו והתמוטטו והביקורים בתוכה הפכו למסוכנים", נמסר מהפורום.

בנאים מרצפים את עמדת התצפית – ה"מרפסת". צילום: דור גפני

"העבודות כוללות ריצוף, גידור, תאורה, שילוט הכוונה, גינון, קונסטרוקציות להצללה בעת התכנסויות של כיתות לימוד ומרפסת תצפית המרוצפת במשטח דק – לצד ביתן נייד לשירותים ציבוריים. המצודה על עבודות השדרוג שלה תשמש כנקודת מוצא לסיורים בפארק האקולוגי המשתרע ממנה ועד למלון לאונרדו. לאחרונה אופשרו להתקיים במצודה חופות נישואין באישורו של ראש העיר, לאור העובדה שאולמות האירועים אינם פועלים בימי התפרצות נגיף הקורונה.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר