גרם מדרגות חדש ומרפסת התצפית במצודה. צילום: דור גפני

חודש לפני הפתיחה: עכשיו יש היתר לתוספות הבניה במצודה של אשדוד

בתיירות אשדוד, האחראית על הפרויקט, אומרים שלמעשה כלל לא היה צורך בהיתר לעבודות השימור והחיזוק, כולל המרפסת, כי הן בגדר של טיפול במבנה מסוכן הפטורות מהיתר, וכי רק לשירותים היה צורך בקבלת היתר. לכן הם גם לא נבנו עד עכשיו

פורסם בתאריך: 14.5.20 08:58

     

רשות הרישוי של עיריית אשדוד אישרה הוצאת היתר לעבודות במצודת אשדוד ים, שנה וחצי לאחר תחילתן ושבועות ספורים לפני סיומן לקראת פתיחת האתר הארכיאולוגי לקהל.

ההיתר הוא ל"עבודות חיזוק לצורך שימור מבנה המצודה ומרפסת תצפית מוצעת" – שכבר בנויה.

בנוסף, ההיתר נועד ל"הצבת פילר חשמל ומים, מבנה שירותים וביתן שומר יבילים וחניות לנכים לא מרוצפות, הנגשה למתחם המצודה בלבד בתא שטח 200, הצבת עמודי תאורה בדרך שד' משה דיין המובילה למתחם המצודה".

הדיון שהתקיים השבוע נועד לתקן טעות סופר: ב-27 באפריל השנה, לפני כשלושה שבועות, כבר הובאה הבקשה לקבלת היתר ואושרה, אלא שבשוגג נכתב בה  שהמבקשת היא חפ"א – החברה לפיתוח אשדוד ולא החברה לתיירות של אשדוד, כנדרש. הבקשה אושרה אז והשבוע אושררה מחדש, הפעם עם השם הנכון של החברה המבקשת.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בתיירות אשדוד שמובילים את פרויקט המצודה אמרו לאחרונה שלא היה צורך בהיתר לעבודות מכיוון שהמבנה העתיק הוגדר מבנה מסוכן, אך הם בחרו לדאוג להיתר בכל מקרה. לעומת זאת, אמרו שם בזמנו, שלמבנה השירותים היה צורך בהוצאת היתר בכל מקרה.

בשבועות האחרונים קמה קבוצת מחאה בפייסבוק נגד תוספות הבנייה ומתיחת הפנים שנעשתה במצודה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר