מתוך הסרטון. קרדיט: דוברות המשטרה

תיעוד: רשות הטבע והגנים והשיטור הימי בתרגיל משותף ראשון

היחידה הימית של רשות הטבע והגנים ויחידות השיטור הימי של משטרת ישראל ערכו לראשונה תרגיל משותף המדמה חילוץ נעדרים מלב ים ואכיפת דייג לא חוקי

פורסם בתאריך: 4.9.19 16:43

     

 

פקחי היחידה הימית של רשות הטבע והגנים ושוטרי השיטור הימי של משטרת ישראל במרחב לכיש ומחוז תל-אביב, ערכו לאחרונה תרגיל רחב היקף שדימה מספר תרחישי חירום ופעילויות פיקוח מבצעיות בלב הים. מדובר בתרגיל "רב-זירתי" שנערך לראשונה בהיקף נרחב מאז החלה היחידה הימית של רשות הטבע והגנים לפעול באופן מבצעי לפני כשנה, כאשר לאורך תקופה זו כבר התקיימו לא מעט שיתופי פעולה מבצעיים בין רשות הטבע והגנים ליחידות השיטור הימי במשטרה.

מטרת התרגיל היתה חיזוק הקשר המקצועי והמבצעי בין יחידות שיטור ימי ויחידות רשות הטבע והגנים, תרגול תרחישים מקצועיים בשני המערכים, התמודדות עם דילמות מבצעיות ותהליכי קבלת החלטות ואימון ותרגול בהפעלת כלי השייט בשעות החשכה.

התרגיל נמשך משעות אחר הצהריים לתוך הלילה וכלל עשרות פקחים ושוטרים, שהפעילו 5 כלי שייט בתווך הימי וכוחות שיטור ופיקוח נוספים מהחוף. בין התרחישים שתורגלו: חיפוש איתור וטיפול בכלי שייט נעדר ובאדם על פני הים ובמעמקים וביצוע הכוונות ומעצר כלי שייט חשוד בעבירות דייג לא חוקי.

"התרגיל נערך כחלק מחיזוק המשילות בים לגופי אכיפת החוק. תורגלו תהליכי השת"פ, תוך ניצול היתרון היחסי של כל גוף בנפרד ויחדיו", ציינו במשטרה.

לדברי יגאל בן ארי, מנהל היחידה הימית של רשות הטבע והגנים, "היחידה הימית של הרשות פועלת מזה כשנה באופן מבצעי ומטרתה שמירה על ערכי הטבע בים, השמורות הימיות ופיקוח על הדייג, זאת מתוקף סמכות שניתנה על ידי אגף הדייג במשרד החקלאות. נוכחות כוחותינו בים התיכון למטרות אלו היא רבה אך אנו מאמינים כי שיתוף פעולה עם גורמי אכיפה ופיקוח נוספים כגון השיטור הימי יכולים להעצים עוד יותר את יכולתנו לשמור על הטבע למען כולם ולהבטיח גם פיקוח יעיל יותר למען שמירת משאב הדגה בים. לצד זה שיתוף הפעולה יכול לסייע רבות בהצלת חיים של נעדרים בלב ים כפי שגם חווינו בעבר".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר