הדולפין המת בחוף י"א. צילום: אבישג פריש
הדולפין המת בחוף י"א. צילום: אבישג פריש

גופת דולפין נפלטה לחוף י"א: נלכד ברשת דייגים

להערכת החוקרים הדולפין, זכר ממין דולפינן מצוי, הסתבך בחבל האבטחה של רשת מכמורת שהייתה מחוברת לסירת דייגים כמה ק"מ מהחוף, נלכד מתחת למים במשך זמן רב ונחנק מחוסר חמצן

פורסם בתאריך: 6.9.18 13:33

     

אבישג פריש, צעירה תושבת העיר, הגיעה אתמול להתרחץ בים. היא נכנסה למים בחוף י"א ולהפתעתה הבחינה בסמוך לה בגופת דולפין שנפלטה לחוף. פריש סברה בתחילה שהדולפין נחנק מאשפה שזרקו בני אדם.

אולם בנתיחה שביצעו אנשי עמותת מחמל"י יחד עם חוקרים מאוניברסיטת חיפה התברר שסיבת המוות היא הסתבכותו של הדולפין, זכר ממין דולפינן מצוי, בחבל אבטחה של רשת מכמורתן, על כך מעידים סימני שפשוף על גופו, למשל בצוואר.

"אפשר להעריך שהוא מת בערך יום קודם לכן במרחק של כמה ק"מ מהחוף". אמר ל"כאן דרום" נשיא מחמל"י ד"ר דני כרם, חוקר בבית הספר למדעי הים באוניברסיטת חיפה.

ד"ר קרן

ד"ר כרם

"סירות הדייגים שטות עם הרשתות הנגררות על קרקעית הים וגורפות כל מה שנקרה בדרכן, ואנחנו רואים בממוצע בכל שנה בין 2 ל-3 מקרים כאלה של תמותת דולפינים שנלכדים או מסתבכים ברשתות ובחבלים שלהן ומתים מחנק מכיוון שהם לא יכולים לעלות אל פני המים ולנשום – מתוך שמונה מקרי מוות של דולפינים בשנה מסיבות שונות. מעטים מאוד מהדייגים מדווחים כשהם מוצאים ברשתות שלהם דולפינים. גם במקרה הזה לא דיווחו, מי שדיווח זה תושבים שראו את הגוויה בחוף".

 

דולפין מת בחוף י"א. צילום: אבישג פריש

גופת הדולפין בחוף י"א. צילום: אבישג פריש

בנתיחה שבוצעה קיבתו של הדולפין הייתה מלאה בדגים, חיזוק נוסף להערכה שהוא הספיק לאכול מן הדגים שנתפסו ברשת קודם שטבע.

"למעשה הדייגים והדולפינים מתחרים על הדגים, הדולפינים למדו שאם הם רודפים אחרי אותן סירות מכמורת יש להם מעין מזנון נייד, ויתכן, זה עדיין לא הוכח, שהם פיתחו בהן סוג של תלות", מוסיף כרם. "האזור הזה של הים התיכון מתאפיין במעט דגה, ושמורות הטבע הימיות הן הפיתרון הטוב ביותר ככל שתיאסר בהן פעילות דיג".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר