קפה גן סיפור צילום: החברה לתיירות אשדוד

סערה בכוס קפה גן סיפור

כתבנו ואחייניתו הקטנה ביקרו במקום לקראת הפתיחה החגיגית, התענגו על המנות, אך גם מצאו זמן להתקיל את מנהלי המקום והבעלים ברנרדו עם שאלות לא פשוטות. בין הקולינריה לפוליטיקה מתייצב אחד ממקומות החמד הטובים של אשדוד

פורסם בתאריך: 13.12.18 23:14

     

את "קפה סיפור" ליוויתי מרגע הקמתו. כל שבת כמעט ראיתי כיצד הבנייה בפארק הולכת ומתקדמת. כשסוף־סוף הוא החל להראות סימני חיים לקראת הפתיחה, נכנס בית הקפה למשברון סביב פתיחתו בשבת. אבל כשהבעלים הזמין לבקר, לא יכולתי לסרב, בייחוד כאשר מלווה אותי המבקרת הראשית, הלא היא אחייניתי בת השש.

אז הלכנו ברגל (כי לוקח זמן לעלות במדרגות גבוהות לבית הקפה) למרות שהיה קריר, ומתברר שממש כאן, מתחת לאף, יש פינת חמד שמתאימה לכולם – ילדים, מבוגרים, כולם.

גן סיפור צילום: מייק וייצמן

קודם כול, אם כבר לבנות בית קפה בלב פארק , אז ככה: קירות זכוכית ענקיים, שנותנים תחושה כאילו אנחנו עושים פיקניק על הדשא, מול המזרקה המרכזית אבל עם שולחנות, וחימום.

אחרי מעט צילומי סלפי בגשר ועל מרפסת העץ הגדולה אנחנו מחליטים להתיישב בפנים, ומיד הגיעה מלצרית והניחה לפניו דפי צביעה וחבילת צבעים.

האחיינית הלכה על פסטה של יער השחור, ואני הלכתי על הלזנייה. החלטנו שאנחנו מתחלקים במנות כי הן נראו להיט גם לי וגם לילדה. פסטה הצורנית והשחורה נראתה כמשהו שנלקח היישר ממסעדות המשלן והייתה מוכנה לתדהים, שילוב בין מתקתקות לטיפה עקצוץ של בזיליקום, פטריות עם מכת המחץ של פרמזן מסביב.

גן סיפור צילום: מייק וייצמן

האחיינית טענה שדי לה והעדיפה להמשיך לשחק ברחבי המסעדה ולהקדיש תשומת לב למשחק הברבי באייפון ואני המשכתי להזמין "כרוביות ממולאות בציפוי פריך, גבינת שמנת ופרמזן". כדורי כרובית נפלאים, אבל בטח לא "כרוביות ממולאות". מדובר במעין בלילת פשטידת כרובית רכה מצופה בפירורי לחם, מגולגלת לכדורים ומטוגנת פריך מאוד מבחוץ ונעים כמו כרית מבפנים. היו במנה שלושה כדורים למרות שכדור אחד מספיק לזוג, הוגשו שלושה, ולמרות שכדור אחד מספיק לזוג, אכלתי שניים, כל כך מנה טעימה).

אחרי ששבעתי ולהט הקרב העיתונאי שבי דמם במקצת שאלתי מספר שאלות את מנהל המקום (זה אחרי ששוחחנו עם ברנרדו הבעלים על הדברים המהותיים עוד לפני כן)

 

המנהל של המקום סיפר כי ההחלטה לא לפתוח את המקום בשבתות היא החלטה פנימית, שלא הייתה תלויה בחברה לתיירות, או חברת חופית המפעילה את המקום. מדובר במהלך עסקי שבו אחרי 4 מסעדות לא כשרות זו המסעדה שנייה שהם פותחים במגוון שונה של הכשר (אם המסעדה בירושלים היא גלאט כשר, כאן זה כשר בלבד). לדברי ברנרדו הבעלים, הרצון הוא דווקא רוח של אחדות וקירוב לבבות, בכדי שכל הקהלים יוכלו ליהנות מהבית קפה.

עוצר את מנהל המשמרת לשיחת דקה של כנות:

– אז נכנעתם ללחצים בפועל? זו הסיבה שלא תעבדו בשבת?

ממש לא, רחוק מזה, תראה כמה מסעדות כשרות נפתחות באשדוד, איך זה שאנחנו היחיד שספג אש וביקורת?

– בינתיים ביקרו הרבה חרדים במקום?

אנחנו בתקופה של הרצה, זה לפי הזמנות (אני יושב מול הכניסה ובדיוק רואה משפחה חסידית שנכנסת למקום עם ילדים)

אז מה הסיפור מאחורי גן סיפור?

המעשה ב“קפה גן סיפור” החל עוד בשנת 2011, אז נפתח ”גן סיפור” הגדול בחולון – עיר שיש בה עשרות גנים עם פסלים סביבתיים בהשראת ספרי ילדים.

מאחוריו עומד היזם ברנרדו בלחוביץ, יזם חריף עם ניסיון רב בעסקי המסעדנות. הוא גם היה המייסד והבעלים של “פיצה מטר”, שפשטה רגל אחרי שכבר מנתה 24 סניפים. “פיצה מטר קמה בלי תכנון, מחשבה או רואה חשבון”, הוא מספר על אותה תקופה."גן סיפור הוא כבר סיפור הפוך, משפחתי, אבל מאוד עסקי ומחושב. לא מדובר כאן בזכיינות, אלא שותפות באחוזים על בעלים לכל סניף, כאשר הם נכנסים שותפות איתי". ועוד משהו, בהבדל מסניפי בתי הקפה של הרשתות הגדולות, כאן הבעלים לרוב היה עובד שכיר באחת המסעדות קודם לכן, ורכש אחוזים במסעדה החדשה.

ברנרדו בלכוביץ'

לא כל כך נעים לראות גן סגור בשבת

פנינו לחברה לתיירות, שהיו שותפים להבאת הבית קפה וקיבלו את התגובה הבאה: 

'קפה גן סיפור' הוא מיזם מבורך ומאוד מעניין וחשוב. הוא משלב בין אוכל טוב לאהבת הספר ואירועים מעשירים לקהילה. המקום מציע תפריט מגוון וחוויה קולינארית לצד מגוון שירותים מיוחדים ביניהם: ספרייה המספקת ספרי ילדים ומבוגרים לקריאה במקום ואירועי תרבות והעשרה לקהילה, כגון הרצאות לנשים לאחר לידה ושעת סיפור מוזיקאלית.

מהחברה לתיירות נמסר כי קפה גן סיפור מגיש מידי יום ארוחות בוקר ותפריט חלבי עשיר בשעות הצהריים והערב. התפריט כולל פסטות טריות, סלטים מיוחדים, מאפים טריים הנאפים במקום ועוד.

המקום שם לעצמו כמטרה להיות מקום ידידותי לילדים ובשביל ילדים, החל מעיצוב המקום הכולל, בין השאר, כיור נמוך מותאם לילדים, ועד תפריט ילדים מנוקד, המכיל מנות שילדים אוהבים.

לא וויתרנו, ופנינו גם למי שהתחייב לפני הבחירות על החופש בשבת, הממונה על החברה לתיירות וסגן ראש העיר מר סנייה כצנלסון

לא ייכנע לפופוליזם זול. סגן ראש העיר סנייה כצנלסון

– שמעון, איך יכול להיות, שעם כל הישגים שלך בבחירות, ואפילו חופש ההצבעה בנושא השבת, את המבחן הראשון כשלתם והקפה בפארק יהיה סגור בשבת?

"כנראה שמישהו לא מבין שהבחירות נגמרו. נכנסנו לקואליציה מאוזנת וטובה אשר חברים בה 25 מתוך 29 חברי מועצה. ביחד נשמור על העקרונות אשר מנחים אותנו תוך דגש על "חיה ותן לחיות" ופתיחה בשבת של המתחמים אשר משרתים את כלל התושבים באשדוד לרבות ה"ביג" וה"סטאר סנטר". הקפה יכול להיות פתוח בשבת ורק בעל הקפה יחליט אם זה יהיה פתוח או סגור, ענה כצנלסון, חבל שעושים פופוליזם זול מבלי לבדוק את הנושא. כך יצא המרצע מהשק ורואים שמה שמעניין זה להתפרסם בכל מחיר. יש מי שבוחר בהצהרות פופוליסטיות, אנחנו בוחרים בעשייה."

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר