שחר אוגלבו ליד הכרזה שלה. צילום: שחר אוגלבו
שחר אוגלבו ליד הכרזה שלה. צילום: שחר אוגלבו

"הייתי בהלם מוחלט": מקום שלישי לתושבת אשדוד בתחרות כרזות של כנסת ישראל

בתחרות כרזות שערכה כנסת ישראל במטרה לבחור את הכרזה שתבטא בצורה הטובה ביותר את הדמוקרטיה הישראלית, זכתה במקום השלישי והמכובד שחר אוגלבו מאשדוד, סטודנטית לתקשורת חזותית מהמכללה האקדמית SCE

פורסם בתאריך: 9.2.23 20:39

     

בחודש ספטמבר 2022 יצאה כנסת ישראל לראשונה בתולדותיה בקול קורא לסטודנטים לאמנות ועיצוב, והודיעה על תחרות כרזות לכנסת, במסגרתה הכרזה שתבטא בצורה הטובה ביותר את הדמוקרטיה הישראלית, תופץ לקראת יום הולדתה של הכנסת בט"ו בשבט, בקרב מוסדות חינוך, ארגונים ממלכתיים ובכנסת עצמה.

שחר אוגלבו, סטודנטית מאשדוד הלומדת במכללה האקדמית SCE זכתה במקום השלישית בתחרות, כשהכרזה שלה מציגה את הרעיון "מגוון דעות- כנסת אחת". שחר בחרה לקחת את שבעת המינים כהשראה לכרזה שלה, להצמיח אותם מתוך ענף מרכזי אחד, שמדגיש את החיבור האיתן שביניהם.

שחר הבחינה שנהוג לציין את "הפירות שנשתבחה בהם ארץ ישראל" (המוזכרים בספר דברים פרק ח' פסוקים ח'-ט') בטו בשבט, תאריך המסמן גם את יום הולדתה של כנסת ישראל. היא בחרה להשתמש בפירות הארץ כבמטאפורה, המסמלת את הרב תרבותיות של החברה הישראלית. ואילו הענף הנושא אותם, מסמל את אחדותם בכנסת ישראל, המקום האחד שבו נשמעות כל הדעות הללו. בתחתית הכרזה  מצד ימין למטה, הציבה שחר את הסמליל של הכנסת ובצמוד לו הכיתוב "מגוון דעות- כנסת אחת,"  בעברית, ערבית ובאנגלית, מתוך מטרה להנגיש את המסר בשלוש השפות המקובלות בארץ.

שחר אוגלבו ליד הכרזה שלה. צילום: שחר אוגלבו

שחר אוגלבו ליד הכרזה שלה. צילום: שחר אוגלבו

"לא ציפיתי בכלל לזכות", אמרה שחר. "ידעתי שיצרתי כרזה שמעבירה את המסר ושאני גאה בה, אבל אחרי ההגשה לא רציתי לפתח ציפיות. לכן, ברגע שקיבלתי את הודעת הזכייה, הייתי בהלם מוחלט". כלל חברי הסגל, המנהלה, והסטודנטים במחלקה לתקשורת חזותית ב-SCE, גאים ונרגשים מן ההישג המרשים, ומצפים להצלחות שעוד יבואו בהמשך.

שחר לומדת כיום בשנה ב', ונמנית על המחזור הראשון של המחלקה החדשה לתקשורת חזותית, שנוסדה בתשפ"ב, במכללה האקדמית להנדסה על שם סמי שמעון (SCE), קמפוס באר שבע. את הכרזה שהגישה לתחרות היא עיצבה בסוף שנה א'. בתום שנה עמוסה בטיפוגרפיה, פיתוח צורה, חשיבה עיצובית והעברת מסר, כמו גם קורסים תיאורטיים בתולדות העיצוב והאמנות.

ניר מסיקה ושחר אוגלבו ליד כרזותיהם בכנסת ישראל. צילום: ניר מסיקה

ניר מסיקה ושחר אוגלבו ליד כרזותיהם בכנסת ישראל. צילום: ניר מסיקה

במקום הראשון זכה ניר מסיקה, סטודנט הלומד גם הוא במכללה האקדמית להנדסה על שם סמי שמעון (SCE), קמפוס באר שבע. עם ההכרזה על זכייתם קיבלו השניים פרסים כספיים מטעם כנסת ישראל. עבודותיהם מוצגות במשכן הכנסת ובעתיד צפויות להתלות בבתי הספר ברחבי הארץ.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר